Gå till innehåll

Star Trek-frågesport


Mr Trek

Rekommenderade inlägg

Det är inte så lätt som att det är 47 miljarder, va? :) J.

Nja, det var lite för mkt. Men vi snackar om miljarder, ja. :)

(Jag accepterar ungefärliga avstånd, för de sa inte exakt hur många ljusår det var.)

Picard: "....has put us over <avstånd> light-years from our own galaxy".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

178 ord är helt rätt.

"I have seen drier days on Ferenginar, and we have a hundred and seventy eight different words for rain. Right now it's glebbening out there. And that's bad."

- Quark, "Let He Who is without sin", DS9 avsn 5.7

(såg avsnittet på senaste trekdagen)

Din tur att ställa en fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig kunna se väskan framför mig och vill ha det till att den är blå, antingen ljusblå eller mer normalblå. Men jag vågar inte svära på det. J.

Jag måste bara säga att jag blir både förundrad och väldigt imponerad över hur ni kan minnas såna här små små detaljer. Bra jobbat. ;)

Jag antar att min ljusårs-fråga inte var så mkt bättre, men där kunde man iaf komma på det genom att minnas dialogen. Så det är inte samma svårighetgrad. :rodna:

Vi inväntar din fråga. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man sett avsnittet flera gånger kommer man nog ihåg fler detaljer. Din fråga handlade om ett avsnitt jag nyligen sett på en trekdag och det var därför jag kunde den. Ofta frågar jag även om detaljer ur avsnitt jag sett hyfsat nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en lätt fråga: Vilket däck ligger skeppsbaren på 1701D Enterprise? Ett tips: Däcket ingår i namnet... J.

Ten Forward - Däck 10

Ni får gärna fortsätta med svåra frågor. Det är ju lite det som är tjusning, att upptäcka saker som man inte kan trots de många timmarna man kollat på Star Trek. Jag ville som sagt bara påpeka att jag var verkligt imponerad över att ni kommer ihåg såna detaljer, eftersom jag själv har väldigt svårt med just sånt. :P

Ny Fråga: I vilket känt slag dog Jennifer Sisko enligt vad som visades i DS9?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...