The Holy Three Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Gäster på denna mässan är följande: Anthony Danies (C-3PO i Star Wars) Edward Furlong (John Connor i Terminator 2) Chris Judge (Teal´C i Stargate SG-1) Gunnar Hansen (Leatherfacefrån Motorsågsmassakern) Denna gång fick vi iaf 2 nya gäster, speciellt intressant att Stargate fått en chans på mässan (medan Star Trek än en gång är orepresenterade på Sci-fi mässan) Mer info på: http://www.propworld.nu/index_M2009.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Skulle vara intresant att se hur Chris Judge beter sig och är i vanliga livet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Vilken av de två Tealcarna är chris Fudge? Om det är den första hade jag kunnat tänka mig en autograf om jag hade varit i Skåne. Angående star trek så är det nog dessvärre så att det fortfarande är det bristande intresset vid Sertis besök som ligger och spökar. Det kostar helt enkelt mer än det smakar. En av få som skulle kunna skapa en ordentlig kö är nog Patric Stewart men han kostar säkert skjortan. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Det var samma Teal'c genom hela TV-serien, spelad av Christopher Judge (inte Fudge, även om det lät gott...). Läs om honom på IMDb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 16, 2009 Author Report Share Posted February 16, 2009 Vilken av de två Tealcarna är chris Fudge? Om det är den första hade jag kunnat tänka mig en autograf om jag hade varit i Skåne. Angående star trek så är det nog dessvärre så att det fortfarande är det bristande intresset vid Sertis besök som ligger och spökar. Det kostar helt enkelt mer än det smakar. En av få som skulle kunna skapa en ordentlig kö är nog Patric Stewart men han kostar säkert skjortan. J. Visst, men nu är det ju så att Lorenzo Lamas (flopp) också kostar, likaså Danny Trejo (flopp) och en hel del andra som kommer igen och igen med bara mindre och mindre kö varje gång. Att dömma Star Trek's fanbase på ett besök av Sirtis tycker jag är dumdristigt. Patrick Stewart kostar säkert skjortan, men det gjorde nog Elijah Wood också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Att Marina Sirtis floppade var väl ganska väntat. Hon kan inte ha byggt upp någon större skara fans här i Sverige som birollsinnehavare i en serie som var som mest populär på 90-talet. Dessa tror jag skulle dra folk garanterat: Stewart Nimoy Shatner Quinto Dessa tror jag skulle vara populära men inte alls som ovannämnda: Spiner Mulgrew Ryan Dorn kanske Scott Bakula, men annars tror jag få från Star Trek är såpass populära idag att många ens känner till dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Det var samma Teal'c genom hela TV-serien, spelad av Christopher Judge (inte Fudge, även om det lät gott...). Läs om honom på IMDb. Kom inte här och på att det var samma tealc i de två sista säsongerna i sg1 för om inte jag ser helt fel så var det inte det! Det är ju en helt annan snubbe! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Det VAR samma Teal'c hela tiden. Och han är verkligen som Teal'c i verkligheten vad jag förstått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Jag har sett igenom hela SG1, och det är samma Tela´c. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lal Posted February 16, 2009 Report Share Posted February 16, 2009 Hur mycket brukar det finnas för ett ST-fan på konventet ifråga? Om man bortser från gästerna då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 16, 2009 Author Report Share Posted February 16, 2009 Hur mycket brukar det finnas för ett ST-fan på konventet ifråga? Om man bortser från gästerna då. Oftast är det ett stånd med mängder av Star Trek saker. Tidningar, t-shirts, actionfigurer, modellskepp etc etc. Sen närvarar även vissa Star Trek föreningar också vid dessa konvent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Det VAR samma Teal'c hela tiden. Och han är verkligen som Teal'c i verkligheten vad jag förstått. Jo, det stämmer att det var samma snubbe. Du kanske bara har samma reaktion som min farsa som nästan slutade följa serien när han såg att Teal'c hade fått hår... :lol: Och av allt jag sett att döma (vilket inkluderar pinsamma mängder bakom scenen-matrial och inspelningar från diverse konvent) så är Christhoper Judge Teal'cs absoluta motsats. Av hela SG1-gänget verkar alla förutom Richard Dean Andersson vara raka motsatsen till sina karaktärer. Judge är i verkligheten en stor practical joker och lustigkurre som skrattar jämt och ständigt. Amanda Tapping som spelar Carter är en stor "girlie-girl" och Micheal Shanks som spelar idealisten Daniel Jacksson verkar vara en riktig cyniker. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Christhoper Judge (Teal'c) är kanske Stargtes morsvarighet till lustigkurren Tim Russ (Tuvok) i Star Trek. Båda verkar vara skämtare som gärna skrattar och skämtar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 17, 2009 Report Share Posted February 17, 2009 Det kanske krävs för att klara av att spela sådana träbockar? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 18, 2009 Report Share Posted February 18, 2009 Jag menade att Teal'c är väldigt artig och teal'cig i verkligen att han har humor visste jag eftersom jag har sett en hel del youtubeklipp med Stargate-SG-1. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts