Gå till innehåll

The Man Trap


Rekommenderade inlägg

I TV-avsnittet Star Trek Memories med Leonard Nimoy som värd förklarar han att de dåliga recensionerna efter seriens premiär, The Man Trap, var berättigad för att det var ett så dåligt avsnitt. I William Shatner's bok Star Trek Memories säger han att det var ett uselt avsnitt & de sämsta utav alla de hade spelat in vid det tillfället. Han säger även att det var ett av de sämsta avsnitten någonsin i Star Trek. Samtidigt säger han iochförsig även att Mudd's Women är en klassiker, vilket jag verkligen inte håller med om, men, men.

Jag höjde ögonbrynet i klassisk Spock stil vid båda dessa tillfällen. Visst är avsnittet inte perfekt, kanske inte ens bra enligt vissa mått, men att det skulle vara uselt eller ett av de allra sämsta utav TOS 79 avsnitt håller jag inte alls med om (och då har jag inte ens sett säsong 3 som ska vara fylld med ganska många mindre bra avsnitt). Själv gav jag avsnittet betyget 7/10 och står för det.

Vad tycker ni om detta avsnitt, är det verkligen så dåligt? Kanske är jag en av få som faktiskt gillar avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka, vilket jag kanske borde gjort först, att han inte påstod att det var det sämsta utav alla avsnitt, utan det sämsta avsnittet utav de som dom hade spelat in vid den tidpunkten. Bland dessa var The Enemy Within, Where No Man Has Gone Before & Mudd's Women m.fl.

Men att Shatner tycker att det var ett av de sämre avsnitten i seriens historia stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara påpeka, vilket jag kanske borde gjort först, att han inte påstod att det var det sämsta utav alla avsnitt, utan det sämsta avsnittet utav de som dom hade spelat in vid den tidpunkten. Bland dessa var The Enemy Within, Where No Man Has Gone Before & Mudd's Women m.fl.

Men att Shatner tycker att det var ett av de sämre avsnitten i seriens historia stämmer.

Jag håller ändå inte med om vad de säger. För mig fins det intresse även i det avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 6 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Ja Harry Mudd är väldigt over-the-top, men jag tycker dock att I, Mudd är ett av de roligaste avsnittena i serien.

Absolut, det var det enda avsnittet jag riktigt skrattade åt :), galet roligt även om det är lite lägre klass på resten. Blev plötsligt väldigt sugen på att se det igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

både mantrap och mudd`s women är tos (och star trek) absoluta lågvattenmärken. unkna kvinnobilder och harry mudd är typ den tråkigaste karaktären ever!

läste lite av de andra inläggen och tycker faktiskt att mudd är bättre i tas. lite mer rolig och udda än stereotyp och tråkig som i tos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 år senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...