The Holy Three Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 I TV-avsnittet Star Trek Memories med Leonard Nimoy som värd förklarar han att de dåliga recensionerna efter seriens premiär, The Man Trap, var berättigad för att det var ett så dåligt avsnitt. I William Shatner's bok Star Trek Memories säger han att det var ett uselt avsnitt & de sämsta utav alla de hade spelat in vid det tillfället. Han säger även att det var ett av de sämsta avsnitten någonsin i Star Trek. Samtidigt säger han iochförsig även att Mudd's Women är en klassiker, vilket jag verkligen inte håller med om, men, men. Jag höjde ögonbrynet i klassisk Spock stil vid båda dessa tillfällen. Visst är avsnittet inte perfekt, kanske inte ens bra enligt vissa mått, men att det skulle vara uselt eller ett av de allra sämsta utav TOS 79 avsnitt håller jag inte alls med om (och då har jag inte ens sett säsong 3 som ska vara fylld med ganska många mindre bra avsnitt). Själv gav jag avsnittet betyget 7/10 och står för det. Vad tycker ni om detta avsnitt, är det verkligen så dåligt? Kanske är jag en av få som faktiskt gillar avsnittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Nej, jag gillade det. Det är spännande och har en twist på slutet som är kul. Jämfört med Muddavsnitten är det mycket bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 (edited) Det är ett ok avsnitt. Att det skulle vara det sämsta någonsin i Star Trek tycker jag inte. Men sen är det inte det bästa heller. Edited May 15, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 15, 2009 Author Report Share Posted May 15, 2009 Vill bara påpeka, vilket jag kanske borde gjort först, att han inte påstod att det var det sämsta utav alla avsnitt, utan det sämsta avsnittet utav de som dom hade spelat in vid den tidpunkten. Bland dessa var The Enemy Within, Where No Man Has Gone Before & Mudd's Women m.fl. Men att Shatner tycker att det var ett av de sämre avsnitten i seriens historia stämmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Vill bara påpeka, vilket jag kanske borde gjort först, att han inte påstod att det var det sämsta utav alla avsnitt, utan det sämsta avsnittet utav de som dom hade spelat in vid den tidpunkten. Bland dessa var The Enemy Within, Where No Man Has Gone Before & Mudd's Women m.fl. Men att Shatner tycker att det var ett av de sämre avsnitten i seriens historia stämmer. Jag håller ändå inte med om vad de säger. För mig fins det intresse även i det avsnittet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Det säger ju allt om skådespelare. The Man Trap är ju topp 20 av alla TOSavsnitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Nu var det ett bra tag sedan jag såg avsnittet (påminnelse till mig själv: SE IGENOM TOS IGEN!) men jag minns det inte som särdeles dåligt. Kanske inte det allra bästa som någonsin gjorts men absolut sevärt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 jag tyckte inte att det var ett jätte dåligt avsnitt kanske inte det bästa men nte det sämsta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 7, 2010 Report Share Posted January 7, 2010 Well, jag såg de fyra första avsnitten i airdate-ordning idag och detta var helt klart det sämsta... Jag har också sett några andra TOS-avsnitt som också de var mycket bättre... :P Men riktigt dåligt var det inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leere Posted January 16, 2010 Report Share Posted January 16, 2010 det är mudd-avsnitten som är de jobbiga i serien, tycker jag. men det är väl mer att karaktären i sig är frustrerande att se på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 17, 2010 Author Report Share Posted January 17, 2010 Ja Harry Mudd är väldigt over-the-top, men jag tycker dock att I, Mudd är ett av de roligaste avsnittena i serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted January 17, 2010 Report Share Posted January 17, 2010 Glöm inte att Mudd dyker upp i TAS också :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted January 17, 2010 Report Share Posted January 17, 2010 Ja Harry Mudd är väldigt over-the-top, men jag tycker dock att I, Mudd är ett av de roligaste avsnittena i serien. Absolut, det var det enda avsnittet jag riktigt skrattade åt , galet roligt även om det är lite lägre klass på resten. Blev plötsligt väldigt sugen på att se det igen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leere Posted January 22, 2010 Report Share Posted January 22, 2010 hoppas lite lätt att de inte släpper en mudd-box bara :P (vilket iofs inte skulle förvåna mig om folk börjar prata för mycket om honom, sen är han inte med i så många episoder) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaela Posted February 8, 2010 Report Share Posted February 8, 2010 både mantrap och mudd`s women är tos (och star trek) absoluta lågvattenmärken. unkna kvinnobilder och harry mudd är typ den tråkigaste karaktären ever!läste lite av de andra inläggen och tycker faktiskt att mudd är bättre i tas. lite mer rolig och udda än stereotyp och tråkig som i tos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim F. Posted October 6, 2015 Report Share Posted October 6, 2015 Jag tycker avsnittet är klart sevärt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts