Nyhet Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Jellyfish som var Spocks enmansfarkost i filmen Star Trek XI finns nu som snygg skrivbordsbild (1280x960), designad av Ryan Church som gjort många tjusiga illustrationer för flera science fiction-filmer. [Klicka på bilden för förstoring] Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Skeppet passar inte riktigt i Star Trek enligt mig, och bilden ser väldigt animerad ut och inte så verklig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 ^Defiant är ju ett annat skepp som är Star Wars-inspirerat, så det är inte första gången de lånar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 (edited) Jag tror det är viktigt att tillägga att Ryan Church faktiskt arbetade på uppdrag av Paramount och att hans skisser/målningar användes som underlag för flera av farkostmodellerna. Edited May 25, 2009 by Fleetadmiral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 (edited) Jag sa faktiskt inte att det såg ut att passa i Star Wars(som jag inte sett mer än en halv film av), det känns bara lite för mycket som en... manet eller djur, det ser inte så "skeppigt" ut helt enkelt och det ser än mindre ut som något som skulle klara väldigt högt atmosfäriskt tryck(tycker mer det ser ut som något som skulle gå sönder väldigt fort. ^^Defiant ser mer robust och "skeppig" ut(och ser ut som något som skulle klara högt atmosfäriskt tryck) , Defiant är ett krigskepp helt enkelt. Edited May 25, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Jag tycker nog designen är ganska trolig för ett sådant här typ av skepp. Notera den kraftiga värmeskölden fram, och kulan i mitten som torde kunna stå emot höga tryck. Lägg därtill den stora "avkylningsklon" i bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Jo, men det skulle antagligen vara mycket effektivare om man skippade alla "skönhetsdetaljer". Bakdelen av skeppet tycker jag ser väldigt bräcklig ut. De här uppgifterna om avkylningsklon och det, var hittade du dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Jag tycker att den påminner om stilen på vulcanska skepp. Denna bild har jag direkt lagt in som bakgrundsbild på datorn - helsnygg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Den är ändå för liten för min skärm(1920x1200), tur att människor har olika smak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Vilke jätteskärm du har Mr Trek! Hur långt ifrån måste du sitta för att se bra? (Når du fortfarande tangenterna? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 (edited) Inte så lång faktiskt, brukar ha den på strax under 1 meter eller något(ja jag når tangenterna utan problem). Hade bilden vart snyggare kanske den hade passat på min laptop(den är nog ungefär som bilden). Men som jag redan sagt tycker jag inte bilden var så snygg. Edited May 25, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorn98009_91 Posted May 25, 2009 Report Share Posted May 25, 2009 Har den nu också som bakgrundsbild på min laptopskärm (1440x900), passar nästan. Men den är bättre än den "In a mirror darkly" bilden jag hade innan som var för 1024x768. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted May 26, 2009 Report Share Posted May 26, 2009 mindre ut som något som skulle klara väldigt högt atmosfäriskt tryck(tycker mer det ser ut som något som skulle gå sönder väldigt fort. ^^Defiant ser mer robust och "skeppig" ut(och ser ut som något som skulle klara högt atmosfäriskt tryck) , Defiant är ett krigskepp helt enkelt. Ett (ej ordagrannt) citat från någon sci-fi serie angående atmosfäriskt tryck... "Hur många atmosfärers tryck klarar skeppet?" "Tja, det är ett rymdskepp, så någonstanns mellan 0 och 1..." En av de få saker som rymdskeppsdesignare inte behöver ta hänsyn till är tryck, så vida man inte ska köra ner skeppet i en gasgigant eller nåt. Sen så nämndes det ju att skeppet var en prototyp och det snabbaste skeppet i den vulcanska flottan (vid tiden för TNG) så kan man tänka sig att skeppet om det skulle börja massproduceras kunde effektiviseras i sin design. Dock, om din poäng bara vara att skeppet är i din mening fult så är denna utläggning fullständigt onödig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 26, 2009 Report Share Posted May 26, 2009 (edited) Att det är fult menade jag inte det ser okej ut, men det ser inte ut som ett ST-skepp utan som något som bara gjort för att det ska se snyggt ut. Det ser inte ut att passa i rymden utan i... havet :lol: Edited May 26, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 29, 2009 Report Share Posted May 29, 2009 Snygg bild på skeppet, men det påminner mig definitivt om Star Wars. Det var också min första reaktion när jag såg det på bio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts