Gå till innehåll
Bebbe

Surrogates

Rekommenderade inlägg

Än en gång är Bruce Willis med i en sci fi film som påminner lite grann om I, Robot.

I Surrogates sitter människor hemma hela dagarna uppkopplade till en robot som ser ut som den...eller inte. Bruce, som spelar en kommisarie har gjort sin robot till en yngre kopia av han själv. Det roboten ser, hör och känner sänds tillbaka till användaren. Det är en säker tillvaro då roboten tål mycket och om den skulle "dö" så lever du (du kan hoppa utför ett stup och uppleva hur det känns, roboten förstörs men du sitter lugnt hemma. Är du inte nöjd med utseendet kan du ändra det till vad som helst. Intrigen börjar när man finner två robotar "mördade", något som i sig är ovanligt men det konstiga börjar när användarna också hittas döda. De dog när robotarna dog. Bruce försöker finna svaret på varför.

Surrogates Trailer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag såg trailer på Bio i söndags. Låter som en film med potential. Tankarna gick dock omedelbart till "I Robot". De har mycket likheter i ide och tanke.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har sett den.

hyfsad film men willis är bra som alltid. filmen är väldigt lik irobot på nåt sett.

filmen handlar om att en snubbe har upfunnit robotar som folk via ett "interface" hemma styr. dock så finns det en del folk som tyker det är fel och tycker att människor ska leva som mäniskor och inte som maskiner. mannen som uppfann robotarna eller surogates som dom kallas är en av dom, därför har han en surogate han styr som är ledare för "rebelerna":P (vet inte vad jag ska kalla dom).Till slut kan han inte stå utt med det så han bygger ett vapen som kan döda alla som är inkoplade till surogates, willis måste stoppa han. willis som blivit urkoplad ur sin surogate inser att folk inte är mänskiliga längre. efter en liten fajt mot tiden lykas han stoppa "han som skapade surogates" men då ploppar det upp en ruta på skärmen där det står att om han inte klickar "yes" så kommer alla surogates förstöras men ingen mäniska kommer dö, gissa vilket val han gör :P... jag du gissa rätt han förstör dom ;P

vet att texten är väldigt dåligt skriven men jag skrev detta 1:30på natten :P

Redigerad av thamupp
Censurering

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vet att texten är ****** (det är tillåtet att skriva så va, är det inte det säga till mej tack :D)dåligt skriven men jag skrev detta 1:30på natten :P

Nej det är inte tillåtet att använda svordomar här på forumet, detta för allas trevnad, våra regler finns Här. Jag hoppas du ska trivas här och om jag inte redan gjort det så önskar jag dig välkommen hit :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det är inte tillåtet att använda svordomar här på forumet, detta för allas trevnad, våra regler finns Här. Jag hoppas du ska trivas här och om jag inte redan gjort det så önskar jag dig välkommen hit :)

okej då vet jag :D, läste igenom forum reglerna och visste inte om det var tillåtet att delvis censurera svordommar. Tror jag har sett folk göra det här förut :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För länge sedan läste jag en bok med "liknande" historia. Är det någon som kan identifiera den? För att göra en lång historia kort, en grupp människor, kommer till en främmande planet för att leta efter planetens tidigare invånare. Det är ganska mycket intriger mellan de olika personerna eftersom de som först hittar rymdvarelserna först får stor ära. Till sist spränger de en atombomb?? för att komma ner i en hemlig kammare (och några konkurrenter) Där hittar de de sista av invånarna, som är nu odödliga eftersom de har transformerat sig till något som mer liknar en blomma, med en arme av robotar som passar upp dem, och alla är inpluggade i bästa matrix stil. Huvudpersonen blir så rädd att han kopplar ifrån sig från sin robot avatar (man visste inte om att de var robot avatarer, men de förklarar varför folk var så likgiltiga när andra konkurrenter "dör") och känner stor självtillit när han stapplar ifrån sin koppling till robot avataren och är glad att han fortfarande kan gå och inte är en blomma.

Någon som känner igen detta? Tror de var ifrån de gula DELTA böckerna, från 80 talet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är inte mycket för böcker, men det där skulle jag kunna läsa.

Anyway, Surrogates gillar jag iaf. Jag tycker t.o.m den är riktigt bra. Förstår inte varför alla trycker ner den hela tiden. Och att den skulle vara lik I, Robot vet i tusan. Mer än att både Bruce och Will är på jakt efter en bad guy och att det är robotar involverade. Annars ser jag ingen likhet.

Men jag gillar iaf filmen skarpt. Bruce gör sig bäst i sci-fi helt enkelt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr kan jag inte hålla med. Surrugates var rätt dålig. Den börjar bra men sedan blir den sämre och sämre. Slutet var så enfaldigt att både jag och mitt sällskap suckade av leda. Dock vill jag påpeka att Willis försökte verkligen göra sitt bästa.

Varför skulle Willis fru bli glad i slutet av filmen när hon var tvungen att återgå till sitt tidigare liv? Och varför verkade alla så tacksamma. Hade varit bättre om Willis blivit klassad som terrorist. Det är ju inte så att man inte kan köpa sig en ny surrogate. Ok, låt oss tänka så här: Bilar förstör miljön och en actionhjälte ser till att alla bilar går sönder. Folk skulle bli förbannade och bli tvungna att köpa ny.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu