Jump to content

Guiness rekordbok utnämner Dr Who till mest framgångsrika sci-fiserien

Aike

Recommended Posts

Hittade den här artikeln från Comic Con i somras.

Guiness rekordbok utnämnde då Dr Who till den mest framgångsrika sci-fi-serien någonsin. Jag antar att anledningen är att Dr Who alltid har handlat om samma karaktär i alla år, medan Star Trek är flera olika serier med olika besättningar.

Edited by Aike

• 4 weeks later...

Hittade den här artikeln från Comic Con i somras.

Guiness rekordbok utnämnde då Dr Who till den mest framgångsrika sci-fi-serien någonsin. Jag antar att anledningen är att Dr Who alltid har handlat om samma karaktär i alla år, medan Star Trek är flera olika serier med olika besättningar.

Även om serien handlar om samma doktor så har de väll bytt ut honom femtielva gånger vid det här laget.

• 5 months later...

Det faktum att Firefly inte gjordes i mer än en säsong tycker jag inte är anledning att ranka den lägre. Personligen anser jag att det fins få serier som kan presentera en säsong med så genomgående hög kvalite. Kanske är det till och med så att Fireflys storhet liger till viss del i att det bara gjordes en säsong som var kanon-bra.

Edited by Unkas

Jo, för det blir inte en helhet. Vi fick inte se någon utveckling riktigt. Hade man kunnat hålla kvaliteten genom hela serien? X-files t ex var asbra första 4 säsongerna, medan den sedan tappade rejält. Säs 5 var bra men sedan gick det utför, vilket gör att serien inte heller hamnar bland toppen av min lista.

• 1 month later...