Aike Posted September 12, 2009 Report Share Posted September 12, 2009 (edited) Hittade den här artikeln från Comic Con i somras. Guiness rekordbok utnämnde då Dr Who till den mest framgångsrika sci-fi-serien någonsin. Jag antar att anledningen är att Dr Who alltid har handlat om samma karaktär i alla år, medan Star Trek är flera olika serier med olika besättningar. Edited September 12, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 12, 2009 Report Share Posted September 12, 2009 Bra utmärkelse! Underbar serie, även om jag bara följt den på 1990-talet. Har sett delar av avsnitt från 1960- och 1970-talen, men dessa fastnade jag inte för. Man blir lite bortskämd med de nya avsnitten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted October 5, 2009 Report Share Posted October 5, 2009 Hittade den här artikeln från Comic Con i somras. Guiness rekordbok utnämnde då Dr Who till den mest framgångsrika sci-fi-serien någonsin. Jag antar att anledningen är att Dr Who alltid har handlat om samma karaktär i alla år, medan Star Trek är flera olika serier med olika besättningar. Även om serien handlar om samma doktor så har de väll bytt ut honom femtielva gånger vid det här laget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted March 10, 2010 Report Share Posted March 10, 2010 Jag är inte så gammal men Dr who är jätte bra men det finns över 600 avsnitt vem orkar se dom i rad inte jag i allafall B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Jag har inte sett så mycket från den nya serien, men den från 60-talet var ju bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Nja, Star Trek är bättre i mina ögon iaf. Fast inget slår Firefly. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Tyvärr finns det ju inte så många avsnitt av Firefy för att jag ska kunna placera den så högt upp på min lista. Men visst är Firefly bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 (edited) Det faktum att Firefly inte gjordes i mer än en säsong tycker jag inte är anledning att ranka den lägre. Personligen anser jag att det fins få serier som kan presentera en säsong med så genomgående hög kvalite. Kanske är det till och med så att Fireflys storhet liger till viss del i att det bara gjordes en säsong som var kanon-bra. Edited March 11, 2010 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 11, 2010 Report Share Posted March 11, 2010 Jo, för det blir inte en helhet. Vi fick inte se någon utveckling riktigt. Hade man kunnat hålla kvaliteten genom hela serien? X-files t ex var asbra första 4 säsongerna, medan den sedan tappade rejält. Säs 5 var bra men sedan gick det utför, vilket gör att serien inte heller hamnar bland toppen av min lista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapten Grievous Posted May 6, 2010 Report Share Posted May 6, 2010 Dr. Who? Aldrig hört talats det föränn denna tråd. När jag först hörde det trodde jag att det var en sjukhus-serie som Grey's Anatomy eller Scrubs. Men efter att ha läst i tråden har jag fått reda på att det är en sci-fi serie. Nu vet jag inte vad jag ska tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts