Gå till innehåll
Aike

Guiness rekordbok utnämner Dr Who till mest framgångsrika sci-fiserien

Rekommenderade inlägg

Hittade den här artikeln från Comic Con i somras.

Guiness rekordbok utnämnde då Dr Who till den mest framgångsrika sci-fi-serien någonsin. Jag antar att anledningen är att Dr Who alltid har handlat om samma karaktär i alla år, medan Star Trek är flera olika serier med olika besättningar.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra utmärkelse! Underbar serie, även om jag bara följt den på 1990-talet. Har sett delar av avsnitt från 1960- och 1970-talen, men dessa fastnade jag inte för. Man blir lite bortskämd med de nya avsnitten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade den här artikeln från Comic Con i somras.

Guiness rekordbok utnämnde då Dr Who till den mest framgångsrika sci-fi-serien någonsin. Jag antar att anledningen är att Dr Who alltid har handlat om samma karaktär i alla år, medan Star Trek är flera olika serier med olika besättningar.

Även om serien handlar om samma doktor så har de väll bytt ut honom femtielva gånger vid det här laget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det faktum att Firefly inte gjordes i mer än en säsong tycker jag inte är anledning att ranka den lägre. Personligen anser jag att det fins få serier som kan presentera en säsong med så genomgående hög kvalite. Kanske är det till och med så att Fireflys storhet liger till viss del i att det bara gjordes en säsong som var kanon-bra.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, för det blir inte en helhet. Vi fick inte se någon utveckling riktigt. Hade man kunnat hålla kvaliteten genom hela serien? X-files t ex var asbra första 4 säsongerna, medan den sedan tappade rejält. Säs 5 var bra men sedan gick det utför, vilket gör att serien inte heller hamnar bland toppen av min lista.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dr. Who? Aldrig hört talats det föränn denna tråd. När jag först hörde det trodde jag att det var en sjukhus-serie som Grey's Anatomy eller Scrubs. Men efter att ha läst i tråden har jag fått reda på att det är en sci-fi serie. Nu vet jag inte vad jag ska tro.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu