The Holy Three Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Vad har ni alla för inriktning på erat Star Trek samlande? Är det främst DVD'er ni samlar på eller är det kanske litteratur, kort, skepp, actionfigurer eller något annat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 (edited) Well, jag samlar väl mest på dvd:er och böcker att titta på och att läsa , jag har inte riktigt möjligheterna för att samla annat, men när jag var på Sci-Fi mässan köpte jag lite skepp och jag tror att jag kommer att köpa ett stort skepp (de för typ 500 kr) nästa gång jag har chansen Jag skulle nog inte kalla mig för någon riktig "samlare" Edited December 31, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Jag är ingen samlartyp utan jag skaffar mest sådant jag tycker är intressant. Om man nu inte räknar alla ideer som samlande? :-) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Har en hel del samlarkort (och säljer även - mest från Voyager, om någon är intresserad) och siktar på att någon gång ha alla DVD-boxar från TV-serierna (saknar nu endast TOS), men är främst intresserad av böcker, som några av er säkert har förstått... Utöver det har jag ingen särskild inriktning - har några Star Trek-telefonkort från kontinenten, användbara T-shirts med Star Trek-motiv, kortspel och annat smått och gott. En stor grej jag har är samtliga nummer av Star Trek Magazine (hittills 149 nummer...). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Böcker är helt klart något av det bästa man kan göra med ST-kassan^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 22, 2009 Author Report Share Posted September 22, 2009 Har en hel del samlarkort (och säljer även - mest från Voyager, om någon är intresserad) och siktar på att någon gång ha alla DVD-boxar från TV-serierna (saknar nu endast TOS) Har du ingen av de tre säsongerna? Dom finns väldigt billigt på Tradera för tillfället, jämfört med priset man fick ge när man köpte dom på Discshop, Ginza m.fl En stor grej jag har är samtliga nummer av Star Trek Magazine (hittills 149 nummer...). Oj, det var mäkta imponerande. Om du inte redan har detta föreslår jag att du köper en förvaringsbox att ha dom i, med plastficka och backboard som hjälper dom hålla sig i toppskick. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 Oj, det var mäkta imponerande. Om du inte redan har detta föreslår jag att du köper en förvaringsbox att ha dom i, med plastficka och backboard som hjälper dom hålla sig i toppskick. Än så länge har jag dem liggandes i fyra jämna högar enbart, för jag vill plocka och l??sa i dem lite då och då. Mina Star Trek-serietidningar (kan det vara runt 150 stycken?) har jag inplastade var och en för sig och sedan i särskilda lådor, men har inte ens där fått bra ordning på dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted September 22, 2009 Report Share Posted September 22, 2009 När jag samlade så samlade jag på allt. Böcker/serietidningar/facktidningar/VHS:er... Numer så säljer jag bort det mesta gammalt och köper e-böckerna istället. Önskar bara att de kunde återuppta ljudboksutgivningen igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flow My Tears Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Jag köper filmerna och tv-serierna på dvd och blu-ray. That's it. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 23, 2009 Author Report Share Posted September 23, 2009 Jag funderade på det här igår och kom fram till att jag inte har någon specifik inriktning. Jag samlar mycket på actionfigurer men det är inget jag begränsar mig till. Jag köper väl det jag gillar/tycker är snyggt (utöver DVD's), grejer som skulle se bra ut i hyllan så att säga. För något år sen köpte jag en bunt kort från TOS på Tradera men insåg att dom inte hade någon logisk funktion i min samling, s?? jag sålde dom till slut genom Tradera. DVD'er, actionfigurer, props, foton, autografer, skepp. Ja, jag samlar nog på lite allt möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 23, 2009 Report Share Posted September 23, 2009 Jag har ingen direkt inriktning på mitt samlande. Dvdboxar är viktigast, har alla serierna utom säs 1,2 och 4 av ENT, som inte riktigt är min serie helt enkelt. Jag har planer på att att köpa bluerayutgåvorna av filmerna. Visst har jag lite treksaker, sådant jag gillar och som inte kostar skjortan. Det händer att jag får något i present. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 24, 2009 Report Share Posted September 24, 2009 Jag har nog som mål att skaffa allt i serierna förutom TAS. Har hittills- DS9, ENT, sista säsongen av VOY. Har några spel och vill ha bridge commander men den är svår att få tag på. Blir till att köpa star trek online men inte för samlandets skull. Jag har köpt mej lite blandad musik från serierna också. Kan ju bli lite böcker också för att fördjupa sej även om jag inte läser mycket böcker. Några fler prylar än min t-shirt vill jag nog ha så småningom men inte för att samla utan mer för att dom är coola. Tänker då främst på tribbles och den där flasköppnaren a la Enterprise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 24, 2009 Report Share Posted September 24, 2009 Burger King-leksakerna är en typisk sak som jag bara kände att jag var tvungen att skaffa, bara för den roliga sakens skull. När jag köper småprylar är det nog ofta så - lite av impuls, men det får inte kosta allt för mycket. Har förresten precis ropat in en hel serie av Burger King-leksakerna på Tradera, så nu har jag nästan två hela serier av dessa leksaker, plus några dubbletter till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 25, 2009 Author Report Share Posted September 25, 2009 (edited) Burger King-leksakerna är en typisk sak som jag bara kände att jag var tvungen att skaffa, bara för den roliga sakens skull. När jag köper småprylar är det nog ofta så - lite av impuls, men det får inte kosta allt för mycket. Har förresten precis ropat in en hel serie av Burger King-leksakerna på Tradera, så nu har jag nästan två hela serier av dessa leksaker, plus några dubbletter till. Om du kan tänka dig att göra dig av med en USS Kelvin & Uhura figur vet du var du kan vända dig. Edited September 25, 2009 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor.Doom Posted December 31, 2009 Report Share Posted December 31, 2009 Just nu försöker jag få ihop alla sju säsongerna av DS9 i dom svart boxarna samlar för övrigt mest på DS9 saker det hetaste just nu för min del är att köpa signerade foton (där äkthetsintyg ingår) fotona brukar ligga i mått på 20x25cm har satt in dom ram som nu pryder en vägg här hemma hos mig..är rätt stolt att ett av dom fotona är på Odo finns en butik på nätet som säljer fotona men samma företag finns även reggat på Tradera där kan man få fotona billigare än vid direktköp från deras hemsida..dom saluför foton från nästan alla serier..har dock tyvärr aldrig sett några foton från TOS-serien.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leere Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 (edited) personligen är mitt samlande mest på baserat på serierna och filmerna. men det finns ju alltid schyssta prylar som inte alls skulle vara fel att samla på. är lite lätt avis på en vän som stolt visade upp en rekvesita från DS9 (tror jag det var) som han kom över för ett tag sen. men han är å andra sidan den största trekkie jag känner. vill personligen kunna titta på sakerna man samlar på och känna sig lite stolt. att se att se sin samling öka. det ekonomiska värdet bryr jag mig inte om. Edited January 23, 2010 by leere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 23, 2010 Report Share Posted January 23, 2010 Jag har aldrig varit någon samlare utan mer investerat i sådant jag vill ha eller gillar extra mycket. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted March 12, 2010 Report Share Posted March 12, 2010 Jag samlar på det mesta med star trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts