Me Posted March 20, 2002 Report Share Posted March 20, 2002 Är det nån som kommer ihåg denna gamla serie?? http://members.tripod.com/Vicki_98/photos/cast1.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted March 20, 2002 Report Share Posted March 20, 2002 Japp självklart jag har en del avsnitt på VHS o nästan alla seritidningsnummer alla utom ett nummer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 20, 2002 Report Share Posted March 20, 2002 Självklart, fast det var ett tag sen man såg det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted March 20, 2002 Report Share Posted March 20, 2002 Jag minns att pappa förbjöd mig att titta på det, men jag såg på det i smyg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted March 20, 2002 Report Share Posted March 20, 2002 Ojojoj de var riktigt länge sedan man såg dom på TV, Kommer ihåg att vi lekte V när vi var små..vi had sytt kläder å allt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted March 20, 2002 Author Report Share Posted March 20, 2002 kommer faktiskt själv inte ihåg så mycket av den serien.. förutom att Robert Englund spelade med där i (en svensk! ) fast jag har ett avsnitt inspelat nånstans bland video-röran... blir nästan lite sugen nu att rota igenom allt å kolla på det! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted March 21, 2002 Report Share Posted March 21, 2002 Robby E. är inte svensk har farfar var det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted March 21, 2002 Author Report Share Posted March 21, 2002 jasså? hm... jag måste ha läst fel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted March 25, 2002 Report Share Posted March 25, 2002 Japp Wes Craven sa det i en intervju om jag inte minns fel eller ngn sa det om Robert fast dom kanske hade fel? Vore ju kul att Freddy Kreuger var svensk ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 vad handlar(de) v-serien om????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 8, 2002 Report Share Posted April 8, 2002 vad är V-serien för en serie??? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted April 9, 2002 Author Report Share Posted April 9, 2002 tja.. kan börja med att serien heter bara "V".. inte "V-serien".. [eftersom man var tvungen å ha mer än en bokstav i överskriften] iaf.. ska se ifall jag kan förklara.. det var längesedan jag såg det.. "V" står för "Visitors", å.. jag antar de flesta räknar ut att de är 'utomjordingar' som kommit å erövrat jorden.. men det finns en grupp "the Resistance" [har jag för mig dem hette.. rätta mig om jag har fel!] som slåss för att återta jorden.. igen.. [om jag har totalt missupfatta det.. rätta mig!] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted April 9, 2002 Report Share Posted April 9, 2002 Om jag inte minns helt fel stog V:et även för "viktory" som motståndsrörelse...skrev på väggar å så vidare.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 18, 2002 Report Share Posted April 18, 2002 Om jag inte minns helt fel stog V:et även för "viktory" som motståndsrörelse...skrev på väggar å så vidare.... Japp det var väl det som var grejen med "v" att det stod både för visitors och victory. någon som har köpt v-skivan som kommit på dvd?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ensign jones Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 V går väll på femman fredagar kl 21.00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 Det gjorde det ja, men inte längre. Det finns ju två versioner av serien, en lyckad och en mindre så lyckad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 Vaddå en lyckad och en misslyckad version? Jag tycker båda versionerna är toppen! (om du tänker på den serie som går nu). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted October 12, 2002 Author Report Share Posted October 12, 2002 den går fortfarande på kanal 5, fredagar 21.00. Det är väl runt 5-7 avsnitt till eller nåt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 Nja, snarare en 24-25 avsnitt. Är inte säker. Men jag är glad det fortsätter bara. V är ju en sån toppenserie. Och Ham är ju en sån rå snubbe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kat Posted November 2, 2002 Report Share Posted November 2, 2002 En av de serier som verkligen etsat sig kvar i minnet. Jag kommer ihåg att jag verkligen gillade serien när den kom första gången på 80-talet. Jag hade inga V-leksaker eller så, men jag hade i alla fall svarta klistermärken med röda V på! Den satt kvar länge på bokhyllan! Jag kommer inte ihåg sista avsnittet och har alltid missat det men nu ska jag se till att jag ser det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted November 3, 2002 Report Share Posted November 3, 2002 Nu börjar det bli såännande! "I´ve been poisoned..." lol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 4, 2002 Report Share Posted November 4, 2002 Uäk, senaste avsnittet var verkligen vedervärdigt. De har tappat stinget totalt. Det här var mer som 'skilda världar' fast familjen Bonett (eller vad de nu hette) spelas av ödlor istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kat Posted November 8, 2002 Report Share Posted November 8, 2002 Jag gillade det ändå. V är kult. Jag kommer dock ihåg så mycket av serien så jag ska nog bara kolla på de sista två avsnitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted November 11, 2002 Report Share Posted November 11, 2002 Jag tyckte det var bra. Även om jag INTE gillar skilda världar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 8, 2002 Report Share Posted December 8, 2002 På frdag kommer sista avsnittet!!!! Det ska bli kul att se! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts