Gå till innehåll
Me

V - serien

Rekommenderade inlägg

kommer faktiskt själv inte ihåg så mycket av den serien.. förutom att Robert Englund spelade med där i (en svensk! :D )

fast jag har ett avsnitt inspelat nånstans bland video-röran... blir nästan lite sugen nu att rota igenom allt å kolla på det! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp Wes Craven sa det i en intervju om jag inte minns fel eller ngn sa det om Robert fast dom kanske hade fel? Vore ju kul att Freddy Kreuger var svensk ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tja.. kan börja med att serien heter bara "V".. inte "V-serien".. [eftersom man var tvungen å ha mer än en bokstav i överskriften]

iaf..

ska se ifall jag kan förklara.. det var längesedan jag såg det..

"V" står för "Visitors", å.. jag antar de flesta räknar ut att de är 'utomjordingar' som kommit å erövrat jorden.. men det finns en grupp "the Resistance" [har jag för mig dem hette.. rätta mig om jag har fel!] som slåss för att återta jorden.. igen.. :)

[om jag har totalt missupfatta det.. rätta  mig!] :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Om jag inte minns helt fel stog V:et även för "viktory"

som motståndsrörelse...skrev på väggar å så vidare.... :)

Japp det var väl det som var grejen med "v" att det stod både för visitors och victory. någon som har köpt v-skivan som kommit på dvd??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En av de serier som verkligen etsat sig kvar i minnet. Jag kommer ihåg att jag verkligen gillade serien när den kom första gången på 80-talet. Jag hade inga V-leksaker eller så, men jag hade i alla fall svarta klistermärken med röda V på! Den satt kvar länge på bokhyllan!

Jag kommer inte ihåg sista avsnittet och har alltid missat det men nu ska jag se till att jag ser det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uäk, senaste avsnittet var verkligen vedervärdigt. De har tappat stinget totalt. Det här var mer som 'skilda världar' fast familjen Bonett (eller vad de nu hette) spelas av ödlor istället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillade det ändå. V är kult. Jag kommer dock ihåg så mycket av serien så jag ska nog bara kolla på de sista två avsnitten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu