Jump to content

V - serien

Me

Recommended Posts

kommer faktiskt själv inte ihåg så mycket av den serien.. förutom att Robert Englund spelade med där i (en svensk! :D )

fast jag har ett avsnitt inspelat nånstans bland video-röran... blir nästan lite sugen nu att rota igenom allt å kolla på det! ;)

• 2 weeks later...

tja.. kan börja med att serien heter bara "V".. inte "V-serien".. [eftersom man var tvungen å ha mer än en bokstav i överskriften]

iaf..

ska se ifall jag kan förklara.. det var längesedan jag såg det..

"V" står för "Visitors", å.. jag antar de flesta räknar ut att de är 'utomjordingar' som kommit å erövrat jorden.. men det finns en grupp "the Resistance" [har jag för mig dem hette.. rätta mig om jag har fel!] som slåss för att återta jorden.. igen.. :)

[om jag har totalt missupfatta det.. rätta  mig!] :)

• 2 weeks later...
Om jag inte minns helt fel stog V:et även för "viktory"

som motståndsrörelse...skrev på väggar å så vidare.... :)

Japp det var väl det som var grejen med "v" att det stod både för visitors och victory. någon som har köpt v-skivan som kommit på dvd??

• 5 months later...
  • 3 weeks later...

En av de serier som verkligen etsat sig kvar i minnet. Jag kommer ihåg att jag verkligen gillade serien när den kom första gången på 80-talet. Jag hade inga V-leksaker eller så, men jag hade i alla fall svarta klistermärken med röda V på! Den satt kvar länge på bokhyllan!

Jag kommer inte ihåg sista avsnittet och har alltid missat det men nu ska jag se till att jag ser det!

• 4 weeks later...