Jump to content

"V" 2009

RoLaren

Recommended Posts

Piloten kändes tyvärr som vilken TV-seriestart som helst - ytlig beskrivning av huvudkaraktärerna utan att man faktiskt får veta någonting. Precis så här startar alla TV-serier och man förstår att manusförfattarna inte tar ut några egentliga svängar i ett pilotavsnitt. Fick ingen direkt känsla för serien och inte heller ett sug efter att se fortsättningen. De som inte sett originalet kan säkert tycka denna nya serie är bra, men jag är inte särskilt intresserad.

Det som var bäst med originalserien var att den hade ett rejält överraskningsmoment i det här med det underliggande ödleskinnet, och det var ju givet för alla redan innan den nya serien startade - vi såg alltså ödleskinnet redan i piloten. Frågan är nu - skall de ordna ett nytt överraskningsmoment där alla i TV-soffan drar efter andan, eller struntar de i det. Lyckades de åstadkomma en överraskning i "samma stil" så är jag själv redo att ge serien en annan chans. Tillåt mig dock att tvivla.

Det blir ju inte så mycket till överraskningar när man får se trailers av serier. Originalserien såg jag när den gick första gången i USA och eftersom jag sett trailern visste jag att de var ödlor. Chocken var när de åt marsvin.

Vad som var bra med originalet var parallellerna med Hitlertyskland under andra värlsdkriget. Judeförföljelser, hitlerjugend, motståndsrörelser i ockuperade områden, kollaboratörer osv. Min största chock var när Diana åt slukade ett marsvin. yikes.

I den nya serien verkar det som om man kommer skylla våra världsproblem på "Besökarna" eller v-ödlorna. Det är de som orsakat ekonomiska kollapsen, de som motiverat de pågående krigen mm. Man förklarar det bra i den nya serien. De "nya" v-ödlorna verkar på ytan som vem som helst, men skådisarna gör att karaktärerna verkar något skeva, att något inte står riktigt rätt till.

Då det är ont om nya bra scifi-serier, kommer jag fortsätta se nya V. Jag gillade första avsnittet. Tyvärr har jag sett så många scifi-serier att det knappt finns någon bra gammal serie jag inte sett. Jag ser fram emot karaktärsutvecklingarna.

• 1 year later...

Jane Badler ska tydligen vara med i säsong 2 http://www.poptower.com/news-18417/jane-badler-v-cast-2010-abc.htm

Ojojoj säger jag bara, längtar redan :)

YAY! :) Hoppas hon är lika bra som i originalet. Kommer hon äta marsvin tro... Nästa säsong börjar i jan nästa år. Sedan är det bara frågan när den kommer visas på svensk TV.

• 2 months later...

:w00t: :w00t: :w00t:

Längtar redan efter den nya tv-serie" V" (2009). Fick veta igår att "V" ska börja sända på tv 6 (torsdag den 3 mars). Jag är vädlig glad för att tv 6 har visat många (bra) science ficition-serie bland annat star gate unverise, eureka på sistone. :w00t:

Edited by Nettan

• 3 weeks later...

Ville bara skriva några rader om vad jag tyckte om den nya tv-serien "V".

Från början har jag bestämt mig att inte har för höga förväntningen av den nya serien. Jag tyckte att handlingen nästan påminnade om den gamla tv-serien men det saknas WOW-känslan. Jag antog att det redan finns några karaktären kan vara värda att "studera".... men jag får vänta och se om händelsen kanske tar sp??nnande utvecklig. Jag tänker att jag ska ge en chans och följa upp tv-serien.

Jag tyckte att det är intresstant att besättninng inte hade "militär"klädsel kvar ombord på skeppet däremot upptäckte jag att några besättningen har "speciella" klädsel; Röda tröjor,gula tröjor och blå tröjor... Dessa klädsel påminner mig mycket väldiga om en viss besättning.

Gissa vad? :P

Gänget i star trek XI!

• 2 weeks later...