Jump to content

Hur skall nästa Star Trek-serie se ut?

startrek92

Recommended Posts

Får det vara not liknande Tos tiderna lite efter eller före? Eller nånting med picard ännu? Eller nånting med voyager eller deep space nine?

Själv tycker jag att Enterprise var en intresannt serie som inte skulle ha måsta avslutas :( Fast den inte kom till tos och tng nivå så var den endå bra, och så skulle jag gärna si Hickaru sulus önskade egen skepp serie, och varför inte med de levande från tos

vad önskar ni i nästa star trek

I en ny serie hade jag helst sett besättningen från den senaste filmen. Med andra ord en reboot av originalserien. Filmen hade mycket väl kunnat fungerat som pilotavsnitt.

Nu blir det inte så. Paramount och skådespelarna vill hellre göra filmer. Men en serie i som utspelar sig i samma universum som filmen hade varit spännande. Det skulle ge möjlighet att återupptäcka Star Trek på ett nytt sätt som filmerna inte kan. Bryan Fuller har föreslagit det flera gånger det senaste året. Den som lever får se.

Ett krav jag dock har på en serie är att effekterna måste vara riktigt bra. Jag vill inte se en lågbudgetproduktion som Stargate och Battlestar Galactica. I stället borde den ha lika bra effekter som i den animerade serien, så att de verkligen kan besöka underliga världar och träffa på andra varelser än humanoider med buckliga pannor. Det kanske dröjer ett tag innan det är möjligt ekonomiskt, men tekniken är väl i princip där. Se bara på den senaste filmen, District Nine samt Transformersfilmerna. Så därför tycker jag att det är bättre att vänta tills det är möjligt även för teve.

Vi har ju redan haft en the next generation och jag tror inte att ytterliggare en skulle tillföra särdeles mycket. Däremot utforskar jag gärna det här nya rebootade universumet lite mer...

Eller också kan vi skicka upp katterna i Cats i rymden, skulle nog bli totalsucce... :D :P :blink: Eller kanske inte... :knäpp: J.

Vi har ju redan haft en the next generation och jag tror inte att ytterliggare en skulle tillföra särdeles mycket. Däremot utforskar jag gärna det här nya rebootade universumet lite mer...

Eller också kan vi skicka upp katterna i Cats i rymden, skulle nog bli totalsucce... Eller kanske inte... J.

Har Supreme Commander fått cats-sjukan, jag menar varje post han gör har nåt med cats och göra :P

Edited by thamupp

Om nu inte den här uppsättningen skådespelare är intresserade av att göra TV med Star Trek känns det lite svårt att få till en ny TOS-serie. Det är klart att det kanske skulle funka med andra skådisar (sånt har ju hänt med andra filmer). Och många ev de inblandade i senaste filmen, både framför och bakom kameran, är ju TV-seriefolk. Så otänkbart borde det ju inte vara.

Mer realistiskt vore kanske en ny TAS-variant? Jag skulle gärna se en ny animerad serie. Gärna med lite vuxnare inriktning än exempelvis Clone Wars.

Ett annat alternativ vore en serie om ett annat skepp som är ute samtidigt (ungefär som förhållandet mellan Star Gate och Star Gate Atlantis). Då skulle filmkaraktärerna kunna dyka upp lite emellanåt utan att vara uppbundna. Samtidigt kunde handlingen drivas vidare mellan filmerna. Och vi skulle kunna få se mer av reboot-universumet.

En variant på det skulle kunna vara att få följa ett team på Enterprise och låta de nuvarande huvudkaraktärerna bli biroller. Det är ju ett klassiskt sci-fi mysterium hur det kommer sig att det på ett skepp med flera hundra personer alltid är de högsta befälen (+ ensign Olsen) som är ute och gör saker. Det måste ju finnas mängder med andra som också gör intressanta saker på ett så stort skepp. (Man skulle kunna jämföra med alla sjukhusserier där någon från högsta ledningen dyker upp någon gång emellanåt, men normalt inte syns till.)

Eller också kan vi skicka upp katterna i Cats i rymden, skulle nog bli totalsucce... Eller kanske inte... J.

Har Supreme Commander fått cats-sjukan, jag menar varje post han gör har nåt med cats och göra :P

Jag visste väl att min sjukdom hade ett namn... :D Fast om ni hade varit med igår så hade ni nog blivit sjuka ni med^^ J.

Eller också kan vi skicka upp katterna i Cats i rymden, skulle nog bli totalsucce... :D :P :blink: Eller kanske inte... :knäpp: J.

Men inte någon som utspelar sig på 2500- 2600-talen.. Spännande ny teknisk utveckling, hur går det för federationen? Starfleet? osv Lite kan man kanske göra av det..

^Just att det var svårt att utveckla tekniken mer var varför Berman valde att skapa Enterprise. I princip all Star Trek-teknologi fanns i TOS och den animerade serien på 70-talet. En science-fictionserie som bygger på vad vi vet och är sannolikt i dag skulle nog vara ganska annorlunda från Star Trek. Jag vet inte om folk skulle gilla att rymdskeppen inte ser ut som flygande lampskärmar;)

Men inte någon som utspelar sig på 2500- 2600-talen.. Spännande ny teknisk utveckling, hur går det för federationen? Starfleet? osv Lite kan man kanske göra av det..

Tål att tänka på. Mistofelees skulle nog inte ha något problem med att trolla fram ett warpdrivet rymdskepp åt dem... Skulle i och för sig vara kul att kunna utforska star trek universumet i nutid utan att vänta på att federationen skapades... Och så skulle alla utomjordingar få intrycket att katter är jordens intelligenta ras... :D Kanske ett bra ämne för lite fanfiction på hög nivå^^ J.

Och så skulle alla utomjordingar få intrycket att katter är jordens intelligenta ras... :D Kanske ett bra ämne för lite fanfiction på hög nivå^^ J.

Det skulle de väl redan få? Katten får kli på magen bara den kommer och tittar lite sött, katten behöver stryka sig runt benen för att få snask, katten behöver inte göra något mer än det den absolut vill, katten lever i lyx medan vi jobbar häcken av oss för att skaffa dem allt de behöver och lite till - ergo vi människor lever för att tjäna katten :w00t: haha (iaf om man frågar mina tre små håriga vänner där hemma ;) )

...jag föredrar hundar...alla gånger..vad pratade vi om? Jo hur ska nästa star trek serie se ut? Detta minns jag att man har besvarat i en annan tråd. Dock minns jag inte om den hade likvärdig trådtitel. Jag sade så att jag vill se nedslag i hela statrek världen. Kanske staben runt presidenten på jorden (alltså UFP), ett gäng vänner som har ett eget litet fraktskepp, en familjs vedermödor på en bortre koloni, givetvis ledningen på ett fett battleship, kanske också från en sjukvårdsskepp. Ja det finns så mycket! Och ibland kunde dessa olika "side storys" knytas samman. Lite som på DS9 fast i ett vidare perspektiv utan att det blir för hattigt. Men ett minimum av tidsresor och i princip INGA alterativa tidslinjer. Vill att detta ska utspela sej i den ordinarie tidslinjen...om jag får bestämma. :rolleyes:

Hehe en annan bara älskar ju "tids-strul-avsnitten" dock inte de som har med alternativa verkligheter att göra bör tilläggas (och då menar jag framför allt spegeluniversumet i DS9 och t.ex. Harry Kims uppvaknande hemma hos Libby när han i en verklighet inte kom med i Voy besättningen, strunt i allt sånt!) men Visionary (DS9), Timescape (TNG) och Blink of an Eye (VOY) är riktigt bra :). Har nog skrivit tidigare i ovan nämna tråd att jag gärna skulle se en serie med ett "tidsskepp" med lite olika uppgifter =), detta behöver ju dock inte innebära att varje avsnitt har något med tidsresor att göra ;) man skulle t.ex. kunna rycka ut vid katastrof liknande händelser då man faktiskt kan var på plats och ta hand om det på "nolltid" ;)

...jag föredrar hundar...alla gånger..vad pratade vi om? Jo hur ska nästa star trek serie se ut? Detta minns jag att man har besvarat i en annan tråd. Dock minns jag inte om den hade likvärdig trådtitel. Jag sade så att jag vill se nedslag i hela statrek världen. Kanske staben runt presidenten på jorden (alltså UFP), ett gäng vänner som har ett eget litet fraktskepp, en familjs vedermödor på en bortre koloni, givetvis ledningen på ett fett battleship, kanske också från en sjukvårdsskepp. Ja det finns så mycket! Och ibland kunde dessa olika "side storys" knytas samman. Lite som på DS9 fast i ett vidare perspektiv utan att det blir för hattigt. Men ett minimum av tidsresor och i princip INGA alterativa tidslinjer. Vill att detta ska utspela sej i den ordinarie tidslinjen...om jag får bestämma. :rolleyes:

Tur för dig att jag blev så inspirerad av katterna så att jag började arbeta med en musikal om hundar (Fast det borde ju vara en teoretisk omöjlighet eftersom jag inte har någon aning om hur man skriver musikaler, egentligen...) :D Ska bara leta upp en ofrivillig frivillig att skriva musiken med... var hittar man sådana? B) Uh vad pratade vi om? J.

• 1 month later...

Jag hade lätt viljat se lite mer med Enterprise-F som dyker upp som hastigast i ett ENT avsnitt när han reser i tiden. I så fall så tycker jag att man helt klart ska bygga vidare på det här serie albumet som släpptes med Data som kapten över skeppet. Det lilla man ser av skeppet i ENT så tyckte jag att det var skit snyggt! Lite surrealistiskt på något sätt. Men det finns ju lite problem om det skulle göras en sån här serie...

För det första så är ju Brent Spiner lite för gammal för att spela Data nu. Man såg ju redan i dom sista filmerna att ansiktet började hänga lite för mycket för det där sminket.

Sen så tror jag att det kan bli lite väl långt in i framtiden med en sån serie. Jag menar... om man tycker att det ser lite surrealistiskt ut i det lilla man får se i ENT så kanske det blir lite för flum för att kunna hålla någon högre kvalité och göra det f??rståligt för tittarna.

Men det hade varit grymt! :w00t: