Aike Posted April 19, 2010 Report Share Posted April 19, 2010 (edited) Vilka är det sämsta uppföljarna ni har sett, som ni har blivit riktigt besvikna på? För min del är det Blues Brothers 2000, Highlander 2 och Pirates of Caribean 2. Blues Brothers 1 var en fantastiskt roligt komedi, med bra musik och feta biljakter. Uppföljaren hade inga riktigt bra biljakter och en ganska meningslös story jämfört med ettan. Dessutom hade den övernaturliga inslag, vilket ettan aldrig hade. Highlander 2 kanske hade varit en bra film om den hade hetat något annat. Det är nog egentligen inget fel på storyn, men ska man koppla ihop den med ettan så blir den absurd. Har för mig att trean reparerade en del, även om den inte var någon höjdare. Pirates of Caribean 2 var inte heller någon höjdare. Den hade ett rörigt manus jämfört med ettan och blev mindre och mindre realistisk än ettan var (den hade fantasyinslag också men det var inte hela poängen med filmen). Så för mig är nog en dålig uppföljare en film som gör samma saker som i ettan, fast sämre, och när den bryter mot vad som etablerades i föregående film. Edited April 19, 2010 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 19, 2010 Report Share Posted April 19, 2010 Den allra största besvikelsen var Merlin 2, Första filmen är magisk, helt underbar, en av mina absoluta favoriter men tvåan var nog den största floppen jag sett (verkligen urdålig klass på precis allt). Tätt därefter kommer Pirates-uppföljarna (för mycket fight för lite innehåll) och Tv-serien till mitt stora feta grekiska bröllop (Pajigt till 1000). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted April 19, 2010 Report Share Posted April 19, 2010 Jag är en av de få som blev total besviken på New Moon, eller vad den heter. Jag kopplade aldrig handlingen för jag var så irriterad på att dessa små pojkar skulle springa runt nakna igenom hela filmen. Och när de tar till nakna små pojkar för att få flickorna på fall säger ju att filmen suger. Vilket den gjorde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 19, 2010 Report Share Posted April 19, 2010 (edited) Jag ser sjukt mycket film. Går ofta på bio och köper film samt har filmträffar med kompisar. Vid vissa perioder av mitt liv är det ungefär allt jag kan göra, speciellt efter knäskador, handoperationer osv. Nåja, här är några som man ska undvika. Star Wars Episode 1,2,3,6. Var är magiken. Blev en sopig barnfilm sedan trist politisk story där kulturen är en exakt kopia av amerikansk kultur bara med robotar och CGIfigurer. sömnpiller. Matrix 2 och 3 vad hände med storyn? Den glömdes bort i alla trista meningslösa actionscener Home Alone 3. Ingen Macauley Culking. Tråkiga tjuvar och för snälla spratt. Speed 2. Jag tyckte 1an var rätt kass men den här slår den med hästlängder. Var är Keanu reeves? Jurassic Park 2. OMG, påminner om King Kong med monster i stan. har sett förr lixom. X-men 3 Vad tänkte de egentligen när de skrev manus. Hur kunde så många av originalskådisarna ställa upp? Varför ska alla jämt anpassa sina förmågor till vad som är accepterat? Terminator 3 och Salvation. Av de båda föredrar jag T3. Där har vi ju iaf Arnold. Christian Bale ska hålla sig till kostymdramer eller annan drama. Passar EJ som actionhjälte. Här skulle man tagit in Edward Furlong som Connor istället. Tänkte på En Röst i Natten med dessa radiobullsh1t. Shrek 3, Austin Powers 3,Beverly Hills Cop 3 Repris på samma gamla skämt och krystad story Aliens. Hittar alldeles för mycket fel i denna film. US marines i rymden. Tillåt mig hånle åt eländet. var är den klaustrofobiska paniska känslan. Mumien 3 Dåligt manus och ingen Rachel Weisz. Ungdomens källa. zzzzzzzzzz. har vi inte sett sånt förr. Men in Black 2. Saknar humor och självironin som gjorde första filmen så himla bra. Ge L F Boyd något att äta. Star Trek V o X. Jag tror att det var för det blev sådan enorm besvikelse. Jag hade förväntat mig mer av dessa 2 filmer. Three men and a little ladie, det roliga i det hela i 1an var ju att 3 st ungkarlar ska försöka ta hand om en baby utan att veta någonting om bebisar. 2an var något slags romantiskt joll utan humor. The Lost Boys 2 Huvudvampyren saknar all karisma Kiefer Sutherland har. Det är nästan så den här filmen tar priset över sämsta skara skådisar i en och samma film. WarGames 2 och Superman Returns har jag verkligen försökt att se. Stängde av efter halva filmen. redigering: Glömde nästan: Les Visiteurs 2. Bara massor av svordomar i hela filmen. Fanns inte ett enda skämt. Jag är stort fan av den 1a filmen. Den franska versionen alltså. Edited April 19, 2010 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 19, 2010 Report Share Posted April 19, 2010 RoboCop 3 är världens sämsta uppföljare någonsin, alla kategorier. Del 1 & 2 är klassiker i actiongenren, trean var som en stor bajskorv på hela franchisen och tog död på den totalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 20, 2010 Author Report Share Posted April 20, 2010 En lista på dåliga uppföljare från en enkät från Lovefilm: Kärlekens språk (2004) Basic Instinct 2 (2006) Oceans 12 (2004) Hälsoresan – En smal film av stor vikt (1999) Speed 2 (1997) Dum och ännu dummare – När Harry mötte Lloyd (2003) Hajen 4 (1987) Grease 2 (1982) Highlander 2 (1990) Batman & Robin (1997) Göta kanal 3 – Kanalkungens hemlighet (2009) Star Wars – Episod 1: Det mörka hotet (1999) Blues Brothers 2000 (1998) Dirty Dancing 2 – Havana Nights (2004) Matrix 3 –The matrix revolutions (2003) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 20, 2010 Report Share Posted April 20, 2010 Många på den listan har jag inte sett eftersom jag tyckte föregångarna var dåliga eller att de originalet var så unik att jag inte ville förstöra den upplevelsen. Ang Batman, jag gillar filmen från 60-talet och Tim Burtons 2 filmer, men resten är inget vidare. De nya 2 filmerna är överskattade. Christian Bale är ingen bra Batman. Han kan spela psykfall i American Psycho och udda karaktär i Velvet Goldmine. Gillar honom i Little Women. Jag kan tänka mig att de flesta på detta forum inte håller med mig, då jag blir totalt nedröstad här hemma angående detta. LOL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 20, 2010 Report Share Posted April 20, 2010 Oroa dig inte, är inget fan av Bale som Batman, han låter som en pilsk Clint Eastwood när han har Batman rösten. Hans Bruce Wayne är otroligt stel och torr också, Michael Keaton var mycket bättre som Batman - the complete package. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 20, 2010 Author Report Share Posted April 20, 2010 Bale talar ju med samma väsande röst som Keaton gjorde. Men jag föredrar nog både Bale och i synnerhet Nolan framför tidigare Batmantolkningar. Burton skapade något helt eget och brydde sig väldigt lite om Batman. Bröderna Nolan har läst på ordentligt och har skapat något mer realitiskt och troget original-Batman. Fast ingen slår ju Adam West som Batman <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 20, 2010 Report Share Posted April 20, 2010 Bale talar ju med samma väsande röst som Keaton gjorde. Men jag föredrar nog både Bale och i synnerhet Nolan framför tidigare Batmantolkningar. Burton skapade något helt eget och brydde sig väldigt lite om Batman. Bröderna Nolan har läst på ordentligt och har skapat något mer realitiskt och troget original-Batman. Fast ingen slår ju Adam West som Batman <_< Precis. Han hade de fantastiska kameravinklarna och serietidningskänsla. Även om det inte var så enormt lik Läderlappen som serie. Keaton är en fenomenal skådespelare som kan spela allt så jag tyckte han var en perfekt Batman. men som du säger, ingen slår West! Kanske vi glidit ifrån ämnet, men vi snackar uppföljare och jag skulle faktiskt sortera in allt efter Burtons Batman som dåliga uppföljare. Varför ser vi då på alla dessa sopiga uppföljae. Som sagt, man är ju lite filmtokig och har kompisar och familj som också gillar film och ibland är det inte just filmen som är det viktiga utan att man får ser den tillsammans och delar upplevelsen. Ibland kan det vara riktigt kul att se på en sopig uppföljare för att sitta och skratta åt eländet tillsammans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 20, 2010 Report Share Posted April 20, 2010 Bale talar ju med samma väsande röst som Keaton gjorde. Men jag föredrar nog både Bale och i synnerhet Nolan framför tidigare Batmantolkningar. Burton skapade något helt eget och brydde sig väldigt lite om Batman. Bröderna Nolan har läst på ordentligt och har skapat något mer realitiskt och troget original-Batman. Fast ingen slår ju Adam West som Batman <_< Långt ifrån samma väsande röst som Keaton använde. Fanboys av Nolans filmer klagar ju på att Keaton inte ändrade rösten alls, fast det gjorde han, bara inte lika överdrivet mycket som Bale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 20, 2010 Report Share Posted April 20, 2010 Jag ser inte så många dåliga uppföljare. Det kan i och för sig ha att göra med att jag inte ser så många dåliga filmer till att börja med. De jag gillade sämst hittils är väl Terminator Salvation som jag blev rätt besviken på då den inte alls levde upp till den "total war showdown" mellan maskinerna och mänskligheten jag hade förväntat mig, det blev istället en rätt tramsig historia med en massa springande i öknen och en rad märkliga robotar. Robocop filmernas uppföljare blev jag också besviken på. Ettan hade charm och var unik medan resten var en totalbesvikelse. (även om min mage vänder sig mot uttrycket bajskorv på hela franschisen, *urgh*) Annars så är ju mycket av de filmer ni har protesterat mot riktigt bra, men jag antar väl att smaken är som baken. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Jag tycker att Terminator Salvation var sjukt bra jämfört med den pinsamma 3an. Den borde inta ha gjort asså. Men inte någon av dem kan jämföra sig med de två första filmerna. Och Aliens kallade någon kass här, det är ju den bästa av alla! Kanske för att jag utvecklade en kärlek till Michael Biehn som 8 åring efter att ha sett den filmen. Speed 2, ja den sög big time. Keanu var smart och tackade nej för han kände på sig att den skulle floppa, vilket den klart gjorde. Matrix 2 och 3 har tappat känslan helt klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pela Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Aliens är nog en typisk sådan film som delar folk i två läger. Jag känner fler som tycker att det är den bästa filmen i serien. Personligen tycker jag att det är den sämsta. Smaken är som baken. Å andra sidan gillar jag Bale som psykfallet Batman också En hel rad dåliga uppföljare finns ju i Polisskolanserien. Minns att jag såg på tok för många på bio, mest för att jag hade gillat någon av de tidiga. (Såg förresten att det kommer en till nästa år.) Ofta hör ju dåliga uppföljare ihop med förstafilmer man älskat. Och då måste jag nog lägga till Den oändliga historien. Ärligt talat minns jag inte mycket av uppföljarna mer än att jag var besviken. Den första hade varit en fantastisk bioupplevelse. Sedan läste jag boken och insåg att halva handlingen var utelämnad. När jag såg delar av tvåan tänkte jag vad är det här för skräp... (Men det är länge sedan, så det är möjligt att jag är orättvis.) Vill hålla med om att Blues Brothers 2000 var riktigt kass som film. Men som inspelningsprojekt och lekplats för musiker verkar det ha varit riktigt kul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 23, 2010 Author Report Share Posted April 23, 2010 Jag tittade på Butterfly Effect 3 i dag. Den var dålig. Rörigare, mer våldsam och dåligt introducerade karaktärer. Ettan var ju suverän, och tvåan bra, men inte detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapten Grievous Posted June 21, 2010 Report Share Posted June 21, 2010 Denna lista säger allt: Ensam Hemma (9/10) Ensam Hemma 2: Vilse i New York (9/10) Ensam Hemma 3 (6/10) Ensam Hemma 4 (2/10) Den fjärde filmen är absolut den sämsta av filmerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 21, 2010 Author Report Share Posted June 21, 2010 Vem spelade huvudrollen i trean och fyran? Har aldrig hört talas om dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doktor.Doom Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Lätt fråga: Pet Sematary 2, det är en sån film jag helst skulle villa köra ner i en mixer låta den snurra runt däri i tio minuter, därefter micra den extra länge för att sen avsluta det hela med att begrava den under tio ton med cement dvs ingen favvorulle! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts