Jump to content
Sign in to follow this  
Essray

När man sett allt

Recommended Posts

Knappast, då de inte är canon :P Tycker för övrigt inte att böckerna är så bra förutom tech manuals, biografer och faktaböcker.

Känner igen mig i det här. Är det inte canon får det vara för egen del. Biografier och faktaböcker läser jag däremot mer än gärna och har flera i samlingen.

Varför sätta en sådan begränsning för sitt njutande av Star Trek? Star Trek är ju inte precis canon med verkligheten, så det är lite fånigt att Star Trek-fans inte utnyttjar det de älskar så mycket de kan. <_< Open mind ;) :)

För att är det inte canon så har det inte hänt på "riktigt" i ST världen vi känner till. Har inget med den riktiga världen att göra. Man har canon för att ha någon sorts kreativ kontroll på vad som är etablerat och vad som inte är det. Man måste sätta en gräns, annars kan vilken jöns som helst styra upp ett *******. Böckerna är inte canon och därför inte intressant för egen del.

TAS lär väl bli enda undantaget, men där är det ju debatterat om det är canon eller ej. Sen är ju skådisarna från TOS med samt att några manus som skulle bli TOS avsnitt användes här istället med några modifikationer.

Jag måste säga att om man väljer att inte läsa böckerna för att dom inte är kanon så missar man väldigt mycket. Finns väldigt många välskrivna ST-böcker, så gillar man att läsa så är det en bra fortsättning när man har sett allt annat Star Trek.

Tycker personligen att Corps of Engineers-serien är väldigt bra (karaktären Gomez som spillde tee på Picard i "Q Who?" är betydligt intressantare i bokvärlden). Har även fått läsa mer om Khan vilket var väldigt spännande :)

Personligen kan jag inte se mina favooserier inom Star Trek för många gånger.

Jag ser om de hela tiden.

Börjar med TNG, sen DS9 och sist VOY och sen börjar jag om igen :P

Har ju även se de andra serierna och filmerna, men det är dessa tre serier jag föredrar.