Jump to content
Sign in to follow this  
Essray

När man sett allt

Recommended Posts

Nu har jag sett allt. Alla serier och filmer, Voyager har jag sett två ggr hela serien och TNG har jag nästan sett 4 ggr hela serien.

Gillade Enterprise skarpt också, kommer nog inhandla de boxarna med när jag har råd. Dock är ju TNG min favoritserie!

För mig är det nog tvärt om. Taskigt med inkomster och kan inte

lägga så väldans mycket pengar på enbart film.

Och vad gör man då. Hur ska jag någonsin kunna köpa ihop

hela serien av TNG. Har bara första säsongen.

Så tar vissa boxar slut när man tittar runt. Oj vilket problem.

Man vill ju köpa säsonger i nummerordning

Hur ska jag kunna se flera Star Trek om pengarna hinner fly sin väg

och boxar hinner ta slut SNYFT äääääää  :gråter:

<{POST_SNAPBACK}>

Stackare.... Kanske jultomten kan hjälpa till? :oskyldig: :tomte: J.

För mig är det nog tvärt om. Taskigt med inkomster och kan inte

lägga så väldans mycket pengar på enbart film.

Och vad gör man då. Hur ska jag någonsin kunna köpa ihop

hela serien av TNG. Har bara första säsongen.

Så tar vissa boxar slut när man tittar runt. Oj vilket problem.

Man vill ju köpa säsonger i nummerordning

Hur ska jag kunna se flera Star Trek om pengarna hinner fly sin väg

och boxar hinner ta slut SNYFT äääääää  :gråter:

<{POST_SNAPBACK}>

Stackare.... Kanske jultomten kan hjälpa till? :oskyldig: :tomte: J.

<{POST_SNAPBACK}>

Mina tomtar har tagit pension för att deras resurser är ämnad för dom små yngre.

Dessutom att min tomten slutat på grunf av ekonomiska skäl och åsikt.

Jag säger som flera andra, när man sett allt så är det dags att börja se om. Helst då i kronologisk ordning. Jag har sett det mesta vid det här laget, men absolut inget i rätt ordning. Det förstörde övveraskningarna i vissa fall, men men...

Dessutom finns det andra bra serier. Ett tips är att se igenom alla avsnitten av Andromeda.

Jag säger som flera andra, när man sett allt så är det dags att börja se om. Helst då i kronologisk ordning. Jag har sett det mesta vid det här laget, men absolut inget i rätt ordning. Det förstörde övveraskningarna i vissa fall, men men...

Dessutom finns det andra bra serier. Ett tips är att se igenom alla avsnitten av Andromeda.

<{POST_SNAPBACK}>

Andromeda har den släppts på DVD, eller?

När man verkligen sett allt ... ja, då börjar man titta på OC eller Desperate Housewives :P

Nje ... kanske inte, men man kan ju alltid börja mailbomba Paramount så de gör en till serie.

Robert Picardos förslag om Jeri Ryan som Seven i serien "Star Trek: Lap Dance" eller Neelix och Tuvok som öppnar gaybar i "Star Trek: Fabulous" tyckte jag var bra förslag :lol:

När man verkligen sett allt ... ja, då börjar man titta på OC eller Desperate Housewives  :P

Nje ... kanske inte, men man kan ju alltid börja mailbomba Paramount så de gör en till serie.

Robert Picardos f??rslag om Jeri Ryan som Seven i serien "Star Trek: Lap Dance" eller Neelix och Tuvok som öppnar gaybar i "Star Trek: Fabulous" tyckte jag var bra förslag  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Har man verkligen sett allt börjar man se JAG från början. Sedan kanske Babylon 5 ligger bra till följt av west wing. Därefter (eller under tiden) hoppas man på nya st eller sw serier. J.

Tja

Nu får jag säga att jag har sett allt, jag till kommit den samlingen som har sett alla avsnitt.

jag måste säga att det är tråkigt, inget mer star trek det känns fel så fel

man vill se mer och åter mer, och var med på alla äventyr leva sig in i varje avsnitt som att vara där i scenen.

Det är det man kommer att sakna mest av allt.

Jag lägger min tro till gudarna att det kommer en fortsättning på

enterprise och att in någon framtid kommer att skapas något nytt

tema eller serie inom star trek.

Nu är det la bara att börja och titta om :borg1:

Må väl och lev länge :vulcan:

Fredrik KS

Tja

Nu får jag säga att jag har sett allt, jag till kommit den samlingen som har sett alla avsnitt.

jag måste säga att det är tråkigt, inget mer star trek det känns fel så fel

man vill se mer och åter mer, och var med på alla äventyr leva sig in i varje avsnitt som att vara där i scenen.

Det är det man kommer att sakna mest av allt.

Jag lägger min tro till gudarna att det kommer en fortsättning på

enterprise och att in någon framtid kommer att skapas något nytt

tema eller serie inom star trek.

Nu är det la bara att börja och titta om  :borg1:

Må väl och lev länge  :vulcan:

Fredrik KS

<{POST_SNAPBACK}>

Så precis detaljerat kan man ju inte minnas alla avsnitt i alla serier.

Du kommer säker bli häpen och uppmärksamma dig över många flera saker

som du glömt.

som du glömt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, man lägger ju alltid märke till nya detaljer ju fler gånger man ser något. Tror för den delen att det är omöjligt at se sig mätt på Star Trek eller andra bra serier :D

som du glömt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, man lägger ju alltid märke till nya detaljer ju fler gånger man ser något. Tror för den delen att det är omöjligt at se sig mätt på Star Trek eller andra bra serier :D

<{POST_SNAPBACK}>

stämmer utmärkt. Jag blev förvånad över hur mycket jag hade glömt när jag såg om tng säsong 7! J.

Jag håller ju nu på att se om alla VOY-avsnitt, och har märkt att jag får skära ner tittandet lite, just för att inte kommer ihåg vad jag sett... <_<

Man vill ju ha lite behållning och det får man ju inte av att se allting i ett sträck.

Tio filmer, TOS 3 sesonger, TAS 1 sesong, TNG 7 sesonger, DS9 7 esonger, VOY 7 sesonger, ENT ? Sesonger. Det fins att titta av så när mansett allt så är det bara att börja om med härligheten. Jag har sett alla serier från början till slut 1 gång och antaligen i blandad årdning minst en gång (Ej ENT, ingen favorit). Filmerna sitter på hornhinnan vid detta laget (specielt de med Kirk).

Jag tror att man måste se allt ett tiotal gånger innan man kan kalla sig Star Trek expert eller Amiral. Kanske kan jag kalla mig Lutenent, eller vad tror ni? :nörd:

Om man dock vill ha lite omväxling från ST så fins ju andra bra serier att titta på som flera nämnt. Själv så har jag nyligen inköppt och sett V på DVD, en underbar kultserie från 80-talet tycker jag. Vill man ha mer bra 80-tal och kan tänka sig att lämna Si-Fi lite kort så är "Miami Vice" ett tipps jag gärna ger. Såg sesong 1(matcho B) ) och väntar nu på att nästa sesong ska släppas.

Star Trek kan man se om. Det är ju roligt att gå på videodagar. Man får träffa andra trekkers och se på Star Trek tillsammans med dem. Man diskuterar Star Trek i pauserna, fikar och käkar tillsammans. Star Trek är inte bara förströelse, det är en livsfilisofi;-)

Om man nu vill kolla in andra bra Scifiserier rekommenderar jag Battlestar Galactica (börjar snart gå i 5an. 16/11 0.55) och Dead Zone. Av äldre scifiserier kan man kolla på B5 och Space 1999.

Nu drar jag upp ett jättegammalt ämne, men jag undrar var man kan få tag på dessa böcker? Har kollat runt lite på internet men alternativet verkar vara att beställa hem dom från typ USA. Finns det inte att få tag på lite närmare? Jag antar att det inte finns på bibliotek?

tror hon menar att Borgmi har gjort två inlägg efter varandra men som du säger , så länge han inte säger samma sak i båda tycker iallafall jag att det är ok .

och eftersom logarithm är Kadett 2:a året och jag är Kommendör av 1:a graden och har högre rang beslutar jag att vi struntar i det(det sista var väl ett litet trevligt försök till humor eller)

Edited by K´hogh son of Klintoch