Essray Posted October 8, 2002 Report Share Posted October 8, 2002 Vad ska man göra när man sett alla avsnitt/filmer inom Star Trek? I nuläget visar ju WCT ett 60-tal avsnitt/år och ST ungefär det dubbla. Eftersom det bara finns ngnstans kring 700-800 avsnitt totalt så kommer man ju till slut att ha sett alla. Förvisso så görs det ju nya Enterprise-avsnitt, men de är ju inte så många att de skulle fylla alla Treffar/Videodagar. Och även om man säkerligen kan se de flesta avsnitt mer än en gång, så finns det nog ändå en gräns. Så vad ska man göra när allt är sett? Kommer Videodagar/Treffar att övergå till att bara visa nya ENT-avsnitt/nya avsnitt av den serie som (förhoppningsvis) kommer efter? Vad tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 8, 2002 Report Share Posted October 8, 2002 WCT har ju redan börjat reprisera avsnitt de tidigare visat. Ett exempel är VGR's "Unimatrix Zero" och "Endgame" som visades på den senaste treffen, trots att de redan visats bara ett par treffar innan. Det är därför jag bojkottade Borg II... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 8, 2002 Report Share Posted October 8, 2002 Vad man gör man man sett allt trek ja det är en bra fråga. men jag säger se om allt igen. det tar bara ca 22 dagar (om man ser att på en gång utan att sova) Det är troligen så att bra avsnitt kommer att visas ofta, och det är då de som säger vilka teman/avsnitt man visar som bestämmer det. jag skulle tro att om någon har ideer till tema dagar (färdigt med 12/16 avsnitt) så tror jag inte att dom som har hand om det skulle tacka nej till det. Det är ganska svårt (det tar i alla fall tid) att skapa ett nytt program till en videodag. Det finns mycket att tänka på när man ska skapa ett program ex. att man inte bara kör en serie (man blandar TOS med DS9 och TNG) att man tar bra avsnitt att det passar till temat att avsnitten inte visats nyligen på tv eller på videodag. Men man går inte på trek dagaran bara för att se trek utan mer för att träffa nya vänner och snacka trek. Och många gånger vill man inte se avsnitten då man är mit i en bra diskution när dom drar igång. :jemhadar: :cardassian: :ferengi: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Jag räknade ut ungefär hur många timmar det blir om man sträck ser samtliga serier. Det blir över 400 TIMMAR det!!!!! Vad säger man, det räcker ju en stund! Då är det exkluderat med filmerna också.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emher Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Den dagen det händer att jag sett klart all trek... Ja, då är jag nog glad och lessen. Glad för att man sett allt bra, men också lessen för att det inte finns något mer... Fast då för jag väl se om det bästa och visa det vidare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Den dagen det händer att jag sett klart all trek... Ja, då är jag nog glad och lessen. Glad för att man sett allt bra, men också lessen för att det inte finns något mer... Fast då för jag väl se om det bästa och visa det vidare det dröjer nog ett BRA tag innan man sett alla avsnitt/filmer tror jag. iaf innan jag sett alla... ett par år sådär, 5år kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Så vad ska man göra när allt är sett? Kommer Videodagar/Treffar att övergå till att bara visa nya ENT-avsnitt/nya avsnitt av den serie som (förhoppningsvis) kommer efter? Vad tror ni? Jag tror det blir 'favorit i repris' på treffarna i så fall, men det dröjer nog innan det går så långt. Vill också passa på att länka till en annan diskussion: såg precis klart hela säsong 7 (Voyager). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted October 9, 2002 Author Report Share Posted October 9, 2002 Jag tror det blir 'favorit i repris' på treffarna i så fall, men det dröjer nog innan det går så långt. Ja för oss ja, men tänk på stackarna i ST som ser mer än 100 avsnitt per år. De blir väl klara på bara 5-6 år. När allt väl är visat skulle jag gärna se att man visade allt i kronologisk ordning. Fast iofs, det kankse skulle bli lite jobbigt med typ ett års TAS;) . Fast man kunde ju visa avsnitt av alla serierna, i rätt ordning. Alltså t ex: Först ett block TOS, sedan ett TAS, sedan ett TNG osv. sov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Alltså t ex: Först ett block TOS, sedan ett TAS, sedan ett TNG osv. sov. Ja, ser man hela TAS på en dag så sover man garanterat gott sedan. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Quiet Varför länkade du till den för. Den handlar ju bara om nedladdning och sådant, inte om säsong 7 så mycket, och den har ju inte så mycket med "när man sett färdigt allt" att göra, tycker inte jag i varje fall, men smaken är väl som ba... Ska köpa två till DVD boxar nästa vecka, så man har allt. Man ser alltihop på en gång, sedan när man sett allt så börjar man om igen...!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 När jag har sett allt, kommer jag att se om dem igen. Har redan börjat att glömma en del avsnitt. Börjar på Voyager till ex. Där är det en hel del som jag måste införskaffa och repitera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Man kan ju faktiskt se annat än bara trek (och sci-fi) ett tips är att köpa in andra tv-serier t.ex. 10th Kingdom den är 7 timmar Dune är nåt liknande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Man kan ju faktiskt se annat än bara trek (och sci-fi) ett tips är att köpa in andra tv-serier t.ex. Stargate SG-1 är en bra serie som bara blir bättre och bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 11, 2002 Report Share Posted October 11, 2002 När man har sett alla avsnitt och filmer och spelat alla PC-spel, så finns det fortfarande ett helt bibliotek av Star Trek-böcker. Läste i senaste numret av Codex att böckerna verkligen var värda att ta sig an... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 11, 2002 Report Share Posted October 11, 2002 Quiet Varför länkade du till den för. Den handlar ju bara om nedladdning och sådant, inte om säsong 7 så mycket, och den har ju inte så mycket med "när man sett färdigt allt" att göra, tycker inte jag i varje fall, men smaken är väl som ba... Det är ni som bestämmer innehållet, inte jag. Jag ger er bara alla möjligheter att fortsätta diskussionerna på olika ställen, så att de ska bli så givande som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1stJemHadar Posted October 12, 2002 Report Share Posted October 12, 2002 Jo visst, böckerna är väldigt bra. Särskilt måste jag rekommendera en bok som reser sig över alla andra ST böcker. Boken i fråga är DS9 "A Stitch in Time" skriven av ingen mindre än Andrew J. Robinson (Garak)!! Boken är extremt väl skriven, och mycket spännande. Den handlar om Garaks liv, bland annat om hans dagar som agent i the Obsidian Order!! Andrew J. Robinson skriver mycket bra, och trevligt. Sedan så är även DS9s säsong åtta böcker bra. Paramount har givit sitt tillstånda till ett gäng författare att fortsätta skriva där "What you Leave Behind" tog slut. Dessa böckerna är mycket bra. "Avatar" bok ett och två inleder den åttonde säsongen, följd av; "Section 31: Abyss" "DS9: Gateways" "Mission Gamma" böckerna 1-4. Sedan kommer det fler böcker nästa år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 13, 2002 Report Share Posted October 13, 2002 "När man sett allt vad gör man då" Tja, man blir rik och bygger ett rymdskepp och åker ut och utforskar olika planeter. De ska jag göra om jag blir rik, annars gör man en egen Star Trek serie=) Fast than again, det är ju rätt mycket att se ändå, det som finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 Jag säger som Morn: se om allt igen. I vilken ordning/takt du än vill. Jag har ju t.ex börjat se om TNG igen, har kommit till mitten av säsong 3. Är man fan av nånting så kan man se det väldigt många ggr, men var noga med så att det inte går till överdrift, för då tröttnar du och då blir det inte roligt längre. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Jag har redan innan tänkt på den tanken "vad händer då man sett allt". Så jag har börjat skriva ner de avsnitt som jag sett som är bra så att jag kan se dem igen då jag insupit alla fina avsnitt som finns. Men då man har sett allt kan man ju lägga mer energi på det nyaste för att komma in bra i den senaste serien. Nu försöker jag själv se ett avsnitt TOS och ett avsnitt TNG så att jag skall ha sett de två serierna. Voyager är i princip klart och DS9 har jag sett det mesta av. Skall nu då jag skrivit klart dock se ett TAS avsnitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 Förslag: När man har sett allt går man och skaffar säsongerna på dvd...och ser på det igen. När det är så här många serier, avsnitt är det som att se det på nytt. Som tur är har jag inte sett allt. Missade DS9!! (Ps. det jag inte förstår var ni har sett DS9. Serien visades aldrig på svensk tv!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 Som tur är har jag inte sett allt. Missade DS9!! (Ps. det jag inte förstår var ni har sett DS9. Serien visades aldrig på svensk tv!) På video, dvd, treffar.... Det är där jag har sett DS9 iaf. Finns ju att köpa även om det inte gått på tv i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 16, 2003 Report Share Posted September 16, 2003 (Ps. det jag inte förstår var ni har sett DS9. Serien visades aldrig på svensk tv!) Säsong 1-3 gick på tv-1000 för ett tag sedan (mycket länge sen) Sen så har en del köpt dom alla på VHS. Trekdagar är också ett bra ex på var man sett DS9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted November 17, 2004 Report Share Posted November 17, 2004 Jag läste en intressant artikel på den officiella hemsidan: http://www.startrek.com/startrek/view/feat...ntro/index.html Allt du vill veta om Star Trek! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 3, 2005 Report Share Posted August 3, 2005 Det lär nog dröja ett bra tag innan jag sett allting! :P Sedan är det ju så med bra serier att man kan se om dem med jämna mellanrum. Har själv börjat leta i gottepåsen tng säsong 7. :lol: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 4, 2005 Report Share Posted August 4, 2005 För mig är det nog tvärt om. Taskigt med inkomster och kan inte lägga så väldans mycket pengar på enbart film. Och vad gör man då. Hur ska jag någonsin kunna köpa ihop hela serien av TNG. Har bara första säsongen. Så tar vissa boxar slut när man tittar runt. Oj vilket problem. Man vill ju köpa säsonger i nummerordning Hur ska jag kunna se flera Star Trek om pengarna hinner fly sin väg och boxar hinner ta slut SNYFT äääääää :gråter: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts