Jump to content
Sign in to follow this  
Essray

När man sett allt

Recommended Posts

Haha ojsan. När jag tänker efter kanske jag borde ha editat istället för att göra ett nytt inlägg. Men det verkar som om jag har blivit förlåten :)

K´hogh son of Klintoch: Borgmi (jag) är en hon och inte en han :D

Så, för att sammanfatta vad denna tråden för närvarande handlar om. När man sett allt tittar man under kjolen på klingons?? <_< Nä jag tror detta ämne behöver återvända till rätt ämne igen.

Personligen så ägnade jag förra sommaren till att se igenom SG1, och denna sommaren såg jag Atlantis. Har även sett igenom Firefly, för tredje gången, i våras. Just nu så börjar jag känna stor törst efter att börja se igenom antingen DS9 eller VOY igen. Hinner dock inte se så mycket serie som jag önskar. Arbetet tar för mycket tid och kraft. Dessutom hör jag till de som vill plöja igenom 5-10 avsnitt på raken, om jag ska se på serier. Det är dock inte dumt att låta ST vila lite emellanåt, och då kanske ägna sig helhjärtat åt någon annan Sci-Fi serie. Det fins faktisk ett flertal mycket bra där ute.

Edited by Unkas

När man sett igenom alla serierna (I kronologisk ordning) så tar man en paus ser en annan givande serie (tex babylon 5, firefly eller x-files) och därefter börjar man om igen. Enkelt :) Det bör ha gått något/några år sedan man såg det senast (om man verkligen ser allt) så det ska inte vara några problem :)

Ett tips när man sett allt eller nästan allt (själv har jag TOS kvar som varit lågprioriterat men som jag bestämt mig se nu i vinter) är att se avsnitt efter tema, efter till exempel Borg, Q, Dominion-kriget, holodeck och så vidare. Genom att se samma ämne/tema/whatnot i flera olika avsnitt på varandra kan man upptäcka nya sidor av serien och dess varelser (eller inkonsekvenser).

En intresant ide. Du menar att man tar alla avsnitt som har med borg att göra, och ser dem i kronologiskt ordning? Vore inte fel. Men nog skulle man bil trött på ämnet efter ett tag.

(väljer man att se Borg, blir det inte mycket DS9 :( )

Arrggghh. Jag har sett nästan allt men inte dom 2 sista säsongerna av Enterprise... Mår nästan dåligt. Vad göra??

Intressant med Borger. Risken är dock att det kan bli lite för mycket borg...

Det kan aldrig bli för mycket borg... :)

Nej, men allvarligt, de finns en box med alla avsnitt med borg och de är inte så förbålt många. Sen är ju borg bara ett förslag, det finns ju gott om andra teman.

Inte sett enterprise? Köp boxarna, det gjorde jag. J.

Japp, axelmusic har nu de stencoola plastboxarna för under 380kr/st, så om man inte vill punga ut med de sedvanliga 900kr+ så är nu en bra idé ;)

http://www.axelmusic.com/list?offset=&...te=&studio=

..men se allt, skippa inte TAS, TOS eller enterprise och när allt är klart så tag en paus eller se teman.. Tema-grejen gillade jag skarpt, håller på och planerar in ett Q-tema här :)

Har man sett allt kan man göra som jag gör. skaffa 2 tärningar, Den ena är för vilken säsong och den andre för vilken dvd sedan slår man fram vilket avsnitt man skall se.

/Conny

Det är bara att se allt om och om igen, varje gång dyker saker upp som man missat plus att det bara blir bättre och bättre. HAr sett DS9 fem ggr. Voyager och Enterprise 4 ggr. och snart STTNG två ggr. Börjar nästan undra om man fått någon slags sjukdom ;)

Jag har kvar avsnitt på TOS-säsong 3 samt hela TAS-serien! Sen har jag sett det som jag vill se av Star Trek och då är det följande som gäller för mig:

TOS-säsong 1-3

TAS-säsong 1-2

Filmerna: 1-7

Sen efter något år igen kan jag se serierna och filmerna igen och så vidare...Glömde vill ju se den alternativa versionen av Star Trek TOS andra pilotavsnitt "Where No Man Has Gone Before"! Men den finns ju bara på Blu-ray på säsong 3-boxen och jag har ju ingen sådan maskin så jag får se hur jag gör! Vill se också Billy Blackburn's Treasure Chest: rare home movies and special memories, som finns på de nya remastrade TOS-boxarna!

Jag har kvar avsnitt på TOS-säsong 3 samt hela TAS-serien! Sen har jag sett det som jag vill se av Star Trek och då är det följande som gäller för mig:TOS-säsong 1-3TAS-säsong 1-2Filmerna: 1-7Sen efter något år igen kan jag se serierna och filmerna igen och så vidare...Glömde vill ju se den alternativa versionen av Star Trek TOS andra pilotavsnitt "Where No Man Has Gone Before"! Men den finns ju bara på Blu-ray på säsong 3-boxen och jag har ju ingen sådan maskin så jag får se hur jag gör! Vill se också Billy Blackburn's Treasure Chest: rare home movies and special memories, som finns på de nya remastrade TOS-boxarna!

Vilken alternativa version utav Where no man has gone before? NU blev jag ju intresserad.

Har redan sett allting förutom TAS som jag bara sett ett avsnitt av. Men man kan ju kika på det igen^^

Bolaget var inte nöjda med avsnittet så de gjorde om det! Om du söker på denna text: (where no man has gone before alternate) på Youtube så kan du se klipp från alternativa avsnittet!

Varför inte kika på andra bra serier? Som till exempel Battlestar Galactica (nya), Caprica, Stargate Universe etc...

Det finns en hel den andra sci-fi serier som är grymt sevärda.