Jump to content

Recensionsmöjlighet för avsnitt

Recensionsfunktion  

12 members have voted

1. 1.

• Jag skulle skriva om i stort sett varje avsnitt jag ser
    • Jag skulle skriva en recension någon gång lite då och då
    • Jag skulle tycka att det var väldigt trevligt att kunna läsa recensioner om avsnitten, men inte skriva några själv
    • Nej, jag tycker att det vore onödigt med recensioner
      0

Recommended Posts

Hej!

För några dagar sedan så föreslog jag Jocke och resten av redaktionen en recensionsmöjlighet på avsnittssidorna där sidans användare skulle kunna i text, berätta vad de tycker om avsnittet. För nuvarande har vi bara en funktion där man ger avsnittet ett betyg från 1-10 och den som sedan går in på avsnittets sida kan se ett genomsnittsbetyg. Jag tycker att det skulle vara mycket trevligare om man kunde läsa recensioner i text, när man vill bestämma sig för ett avsnitt att se på. Jag anser att text väger väldigt mycket mer än en siffra i betyg.

Detta är en funktion som enligt Jocke är fullt möjlig att lägga till i sidan, men innan han skapar en sådan funktion så vill vi veta hur stort intresset skulle vara för en sådan funktion. Är det någon som skulle skriva recensioner? Just nu har vi ett antal trådar på forumet där medlemmar skrivit vad de tycker om det senaste avsnittet de sett, detta får mig att tro att det finns flera som skulle kunna tänka sig att även skriva några rader för sidans skull? Det behöver inte vara jättelånga recensioner, men en liten bit text om vad man har för åsikt om ett avsnitt.

Mr Trek, redaktör

Kanske skulle vi också kunna lägga in det material som finns i forat med recensioner, etc, fast eftersom det oftast saknas betygsnivå där, så hoppas jag isåfall att det blir valfritt att lägga till ett betyg.

Jag skulle i varje fall skriva lite om dom avsnitt som jag ser om jag gavs möjlighet till det. Kanske lite mer kortfattat i recensionen till databasen och sedan mer utförligt i lämplig tråd här på forumet om det skulle vara så att någon vill diskutera. Så jag ser det bara som positivt om vi användare får möjlighet att skriva egna recensioner. Som trådskaparen påpekar så säger ens åsikt i ord mer än en siffra.

Jag älskar att läsa recensioner. Jag tycker att det är väldig rolig att läsa andra recensioner och skulle vilja se deras "betygsättning" på vissa avsnitt. Tyvärr, jag valde den andra alternativ "Jag skulle skriva en recension någon gång lite då och då" trots att jag älskar att skriva i stor sett. Jag brukar skriva korta åsikter/kommentar om avsnitt i min dvd-dagbok. Då kunde jag upptäcka på det här sättet att jag tidigt hatade en viss avsnitt men nu älskar jag detta avsnitt eller tvärtom. Tokigt tycker jag.:blink: :blink: :blink:

Det undrar ni kanske varför jag inte valde den första alternativ "Jag skulle skriva om i stor sett varje avsnitt jag ser." Det beror på att svenska inte är mitt modermål och inte ville bidra med en (alldeles) dålig recension till världens bästa databas!

Jag älskar att läsa recensioner. Jag tycker att det är väldig rolig att läsa andra recensioner och skulle vilja se deras "betygsättning" på vissa avsnitt. Tyvärr, jag valde den andra alternativ "Jag skulle skriva en recension någon gång lite då och då" trots att jag älskar att skriva i stor sett. Jag brukar skriva korta åsikter/kommentar om avsnitt i min dvd-dagbok. Då kunde jag upptäcka på det här sättet att jag tidigt hatade en viss avsnitt men nu älskar jag detta avsnitt eller tvärtom. Tokigt tycker jag.:blink: :blink: :blink:

Det undrar ni kanske varför jag inte valde den första alternativ "Jag skulle skriva om i stor sett varje avsnitt jag ser." Det beror på att svenska inte är mitt modermål och inte ville bidra med en (alldeles) dålig recension till världens bästa databas!

Innan recensionen publiceras så läses den av en redaktör som då har möjlighet att korrigera, så det är ingenting du behöver oroa dig för. Alla recensioner är välkomna, vi vill gärna ha dina recensioner när funktionen är klar! :)

• 4 weeks later...