Crayle Posted October 17, 2002 Report Share Posted October 17, 2002 Iom vi börjat prata lite om Starship Troopers boken så tycker jag vi kan ha ett forum om sci-fi böcker (vi har inte det va?). Själv har jag inte läst en enda trek bok utan läser andra böcker så jag kan få mer sci-fi än bara trek. Min absoluta favoritbok är Snow Crash, nån annan som läst den? Starship Troopers hamnar också högt upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 18, 2002 Report Share Posted October 18, 2002 sen finns det ju en del Flash Gordon (Blixt Gordon) böcker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted October 18, 2002 Report Share Posted October 18, 2002 Dom är bra mycket bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 18, 2002 Report Share Posted October 18, 2002 Starship Troopers är def. mycket bättre på bok än film....tycker jag i varje fall. Filmen känns lite väl B, som Stephen King filmatiseringar typ. The Thrawn trilogy är en bra serie böcker inom SW annars.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 18, 2002 Author Report Share Posted October 18, 2002 Håller med, King är bättre på bok än film, bortsett från The Dark Half / Stark, som inte bara en är mkt trogen boken utan även en bra film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 18, 2002 Report Share Posted October 18, 2002 King torde platsa här, han har gjort mycket SciFi om man säger så... Gräsklippar mannen är underbar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted October 18, 2002 Report Share Posted October 18, 2002 Då vill jag passa på att länka till min diskussion om böckerna Tek War. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 sen rockar ju "Liftaren Guide till Galaxen" asfett.... Den är ju hur rolig som helst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 Liftaren ja, den är ju skitrolig, men också askonstig typ. Den är ju lite flummig, han satt ju inne när han skrev den och allt, mentalen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 Liftaren ja, den är ju skitrolig, men också askonstig typ. Den är ju lite flummig, han satt ju inne när han skrev den och allt, mentalen.... Hur är det egentligen med den boken? Har hört att det skall vara en hel serie. Min far läste den, men sa att han inte orkade läsa alla delar, för att den var så konstig/förutsägbar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 Liftaren ja, den är ju skitrolig, men också askonstig typ. Den är ju lite flummig, han satt ju inne när han skrev den och allt, mentalen.... Hur är det egentligen med den boken? Har hört att det skall vara en hel serie. Min far läste den, men sa att han inte orkade läsa alla delar, för att den var så konstig/förutsägbar. det är världens längsta trilogi, det är 7 böcker totalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 det är världens längsta trilogi, det är 7 böcker totalt Då är det ju ingen trilogi, snarare en heptalogi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 21, 2002 Author Report Share Posted October 21, 2002 Liftarens Guide är väl fem böcker? Inte sju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted October 22, 2002 Report Share Posted October 22, 2002 är det någon som läst den svenska sf bok serien universums öde uppbrott från jorden, planet jackten osv vadå natsvart värd utan "mutanter" (fast de har sin förklaring) Leve morning star.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 22, 2002 Author Report Share Posted October 22, 2002 Japp jag har Universums Öde-bokserien, det var länge sen jag läste den men jag tyckte mkt om den då jag läste den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 23, 2002 Report Share Posted October 23, 2002 det är världens längsta trilogi, det är 7 böcker totalt Då är det ju ingen trilogi, snarare en heptalogi. den kallas så för att han skrev 3 böcker först, coh sedan sa han att han var klar, men han skrev ändå 4 böcker till.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 23, 2002 Report Share Posted October 23, 2002 Liftarens Guide är väl fem böcker? Inte sju? nä, det är 7 böcker, men det är dom första 5 som är mest kända Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 23, 2002 Report Share Posted October 23, 2002 är det någon som läst den svenska sf bok serien universums öde uppbrott från jorden, planet jackten osv vadå natsvart värd utan "mutanter" (fast de har sin förklaring) Leve morning star.... Det där låter bekant... Vad handlar dom om? Känns som om jag har läst dom, baksidan åtminstone Och ang. Liftarens guide till galaxen böckerna; vad heter dom två sista då? Trodde bara det fanns 5... Rabbla gärna upp namnen på alla böckerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 24, 2002 Author Report Share Posted October 24, 2002 Universums Öde tror jag boksamlingen heter och minns jag inte fel så är det en svensk författare som heter Geroge Johansson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 25, 2002 Report Share Posted October 25, 2002 Jag kan skriva dom böckerna som jag kommer ihåg i huvudet: Bok 1: Liftarens Guide till galaxen (The Hitch Hikers Guide to the Galaxy) bok 2: vet ej svenska namnet (Life, Universe and Everything) Bok 3: resturangen vid slutet av universum (the resturant at the end of universe) Bok 4: tack och adjö för fisken (Goodbye and thank for the fish) Dom andra kan jag inte i huvudet, med kan kolla när jag kommer hem (sitter i skolan) Dom första 5 böckerna finns i en samlingsbok som heter "Liftarens Guide till Galaxen) Don't Panic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 25, 2002 Author Report Share Posted October 25, 2002 nu har du lite fel bok 1: liftarens guide till galaxen bok 2: resturangen vid slutet av universum bok 3: livet, universum och allting bok 4: ajöss o tack för fisken bok 5: i stort sett menlös Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 25, 2002 Report Share Posted October 25, 2002 Jo, jag har en tjock pocketbok med de fem första böckerna, men dom andra två då? Det var ju mest intressant, att det fanns två till... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 25, 2002 Report Share Posted October 25, 2002 nu har du lite fel bok 1: liftarens guide till galaxen bok 2: resturangen vid slutet av universum bok 3: livet, universum och allting bok 4: ajöss o tack för fisken bok 5: i stort sett menlös tack....det var bara jag som vara lite trött just då.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted October 25, 2002 Author Report Share Posted October 25, 2002 Jag har samma bok som Ella (fast hårda pärmar) men är nyfiken på de två sista böckerna??? Vad är det för några??? Sen så kan ju det nämnas att jag håller på att skriva en sci fi bok, är på sid 200 nu,... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted November 4, 2002 Author Report Share Posted November 4, 2002 Är det nån som läst nån Terminator-bok?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts