Jump to content

Sci Fi-böcker

Crayle

Recommended Posts

Iom vi börjat prata lite om Starship Troopers boken så tycker jag vi kan ha ett forum om sci-fi böcker (vi har inte det va?). Själv har jag inte läst en enda trek bok utan läser andra böcker så jag kan få mer sci-fi än bara trek. Min absoluta favoritbok är Snow Crash, nån annan som läst den? Starship Troopers hamnar också högt upp.

Liftaren ja, den är ju skitrolig, men också askonstig typ. Den är ju lite flummig, han satt ju inne när han skrev den och allt, mentalen....

Hur är det egentligen med den boken? Har hört att det skall vara en hel serie. Min far läste den, men sa att han inte orkade läsa alla delar, för att den var så konstig/förutsägbar. :huh:

Liftaren ja, den är ju skitrolig, men också askonstig typ. Den är ju lite flummig, han satt ju inne när han skrev den och allt, mentalen....

Hur är det egentligen med den boken? Har hört att det skall vara en hel serie. Min far läste den, men sa att han inte orkade läsa alla delar, för att den var så konstig/förutsägbar. :huh:

det är världens längsta trilogi, det är 7 böcker totalt

är det någon som läst den svenska sf bok serien universums öde uppbrott från jorden, planet jackten osv

vadå natsvart värd utan "mutanter" (fast de har sin förklaring)

Leve morning star....

Det där låter bekant... Vad handlar dom om? Känns som om jag har läst dom, baksidan åtminstone :)

Och ang. Liftarens guide till galaxen böckerna; vad heter dom två sista då? Trodde bara det fanns 5... Rabbla gärna upp namnen på alla böckerna.

Jag kan skriva dom böckerna som jag kommer ihåg i huvudet:

Bok 1: Liftarens Guide till galaxen (The Hitch Hikers Guide to the Galaxy)

bok 2: vet ej svenska namnet (Life, Universe and Everything)

Bok 3: resturangen vid slutet av universum (the resturant at the end of universe)

Bok 4: tack och adjö för fisken (Goodbye and thank for the fish)

Dom andra kan jag inte i huvudet, med kan kolla när jag kommer hem (sitter i skolan)

Dom första 5 böckerna finns i en samlingsbok som heter "Liftarens Guide till Galaxen)

Don't Panic

• 2 weeks later...
  • Create New...