Jump to content

Sci Fi-böcker

Crayle

Recommended Posts

Isaac Asimov skriver riktigt bra sience fiction. Trots att de är första är skrivna på 40-talet, så känns de ändå ganska moderna.

Det är väl inget; Tänk på Jules Verne. Han skrev böcker på 1800-talet, och de är ju fortfarande mycket läsvärda, och hyfsat moderna IMO.

• 2 weeks later...

Jag har på biblioteket ofta träffat på några serie-böcker(böcker med tecknade serier alltså), som ingår i en serie som kallas något i stil "Lindas och Valentins" äventyr. Problemet är att jag bara har sett del 14 eller 15, och aldrig del 1, som jag tror heter "Stjärnlös värld". Ngn som vet var man kan få tag i den?

jepp. på collector's corner står del 1 listad. lite jobbig att beställa ifrån och lite inaktuella listor, men verkar fungera ganska bra. beställde lite film därifrån för några månader sen och det var inget problem. adressen: http://www.algonet.se/~stigwest/serier/s_lista.htm

kostade 200 kronor för övrigt och var i vg skick... :)

• 3 weeks later...

Namn: Operation Vildkatt

Författare: Hans Nordström

Betyg: 5/5

Sidor: 195

Bilder: Nej

Handling: I början av 2000-talet drabbades Jordan av en ekologisk katastrof. En spillra av mänskligheten lyckades emellertid ta sig till planeten mars och grundade en ny civilisation.

Idag, åttahundra år senare, lever fortfarande drömmen om Jorden hos de elva miljoner ättlingar, som strängt kontrolleras av makthavarna på mars.

När Nicholas Feldhof, den talangfulla rymdpiloten, i sin dator stöter på ¨Operation Vildkatt¨

Inser han inte bara att fadern en gång för länge sedan försvunnit ut i världsrymden, utan att denne också kommit hemligheten Jorden på spåret.

Edited by Lieutenet Lind

Liftaren ja, den är ju skitrolig, men också askonstig typ. Den är ju lite flummig, han satt ju inne när han skrev den och allt, mentalen....

Var har du fått läst det?

Han fick idén till boken när han låg full på en äng i Insbruck. Har gjort ett skolarbete om honom och det fanns ingen information om att han suttit på mentalsjukhus.

vad jag har hört om honom är det att han var konstant hög när han skrev bok tre och fyra - därav den något märkliga uppbyggnaden i dem. men, vandringssägner kan man ju aldrig lita på.  ;)

Det kan nog stämma. Det kan ju även vara så att han tagit nått mer "roligt" än alkohol när han var i Insbruck. Fast det vet jag ju inte.

ööhh... Liftarens Guide till Galaxen baserar sig på ett radiioprogram med samma namn. Radioprogrammet kom först, sen böckerna...

Japp, fast man brukar ju prata mer om böckerna än om radioprogramet. Har du förresten hört radioprogramet?

Har även för mig att radioprogramet bara är första boken.

Edited by Gul Tahel

Japp, fast man brukar ju prata mer om böckerna än om radioprogramet. Har du förresten hört radioprogramet?

Har även för mig att radioprogramet bara är första boken.

jag har lysnat en del på det, och så vitt jag vet är det bara första boken som skrevs till radio, men han skrev dom andra med ungefär samma personer...

synd bara att han aldrig han klart :(

• Create New...