1stJemHadar Posted October 20, 2002 Report Share Posted October 20, 2002 Som frågan antyder söker jag efter ett Svenskt Forum/E-mail baserat Star Trek RPG. Jag är redan med i ett Engelskt ST RPG, men skulle även vilja deltaga i ett som hålls i mitt eget modersmål. Så, vet någon om det finns något sådant RPG? Tack. //1st :jemhadar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 20, 2002 Report Share Posted October 20, 2002 RPG, vad är det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 RPG = Role Playing Group / Rollspelsgrupp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 RPG = Role Playing Group / Rollspelsgrupp. RPG = Role Playing Game = Rollspel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 Jag letade lite själv efter ett sådant för ett tag sedan, men hittade inget. Tror faktiskt inte att det finns... Du får väl dra igång ett själv, det finns säkert medlemmar här som är intresserade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 Jag är intresserad, men det är ju roligare live typ, än via internet...som en del gör... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted October 21, 2002 Report Share Posted October 21, 2002 Jag är också intresserad. Men med svenska språket kommer också alla knepigheter med översättningar av mängderna av teknologi och raser osv. Jag tycker själv att lite av Trek-känslan försvinner om man börjar översätta teknologi, ranker, raser till svenska. Ett alternativ är ju att köra en svengelsk variant, men det blir nog inte mycket bättre det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1stJemHadar Posted October 21, 2002 Author Report Share Posted October 21, 2002 hrm, jo jag hoppades liksom slippa alla språkliga problem genom att gå med i en redan befintlig RPG grupp, istället för att skapa en ny och då behöva finna lösningar till problemen. ;) Men om det inte finns någon, ja, kanske man skulle starta en. Jag skall tänka på saken och se hur jag har det med fritiden och så vidare. //1st :jemhadar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted October 22, 2002 Report Share Posted October 22, 2002 Hur spelar man rollspel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted October 22, 2002 Report Share Posted October 22, 2002 Hur spelar man rollspel? När man spelar det via e-mail, brukar det gå till så att alla som är med skriver s k poster till en mailinglista. I de skriver man lite handling och dialog, sedan kan de andra som är med föra handlingen vidare, och så håller det på så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 24, 2002 Report Share Posted October 24, 2002 Det är mailbaserat rpg, vilket ger mig huvudvärk. Har ingen aning när/vem det är som postar. Jag håller på med ett rpg som heter Expansion. Huvudsidan är nere just nu, men det går att gå direkt till forumen. Funderar också på att starta ett eget rpg, dock inte om startrek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 25, 2002 Report Share Posted October 25, 2002 man kan ju alltid spela via en chatt..........då man bestämmer en tid som folk går in och spelar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted October 29, 2002 Report Share Posted October 29, 2002 Jo, det går ju alltid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted December 19, 2002 Report Share Posted December 19, 2002 RPG = Role Playing Group / Rollspelsgrupp. RPG = Role Playing Game = Rollspel Vet att detta är super-OT, men jag kunde inte låta bli. :P RPG kan ocskå betyda Rocket Propelled Grenades . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted December 20, 2002 Report Share Posted December 20, 2002 man kan ju alltid spela via en chatt..........då man bestämmer en tid som folk går in och spelar Det låter ju görsköj. :lol: Det skulle jag gärna hänga med på... :trollkarl: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 Hey! Skulle inte nån av er kunna göra ett foprumbaserat rpg på svenska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 man kan ju alltid spela via en chatt..........då man bestämmer en tid som folk går in och spelar Det låter ju görsköj. :lol: Det skulle jag gärna hänga med på... :trollkarl: Vi kanske skulle kunna göra det via IRC-kanalen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts