Anhedoni Posted August 21, 2011 Report Share Posted August 21, 2011 Har någon sett den här än? Vad tycker ni? Min recension finns på Desmond in a tutu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 21, 2011 Report Share Posted August 21, 2011 Den väntar jag med att se på dvd om jag ens ser den <_< Rachel Nichols som spelade Orionkvinnan i Star Trek (2009) är dock den kvinnliga huvudrollen. Hur tyckte du att hon skötte sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 21, 2011 Report Share Posted August 21, 2011 Jag har inte sett den men köper/hyr när den kommer ut. Gillade Jason Momoa i Stargate-Atlantis och är därför lite nyfiken. Dock så förväntar jag mig inte att den på långa vägar ska kunna mäta sig med orginalet från 1982. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhedoni Posted August 21, 2011 Author Report Share Posted August 21, 2011 (edited) Den väntar jag med att se på dvd om jag ens ser den <_< Rachel Nichols som spelade Orionkvinnan i Star Trek (2009) är dock den kvinnliga huvudrollen. Hur tyckte du att hon skötte sig? Ingen av rollfigurerna utom Rose McGowan lyckades förmedla mycket mer än snygga poser och standardiserade enpoängare. Men av samtliga övriga gjorde Nichols minst sämst ifrån sig. Uppfriskande att se en fantasyhjältinna som inte verkar hämtad från Xena, utan snarare från ett teparty i en Jane Austen-roman. Jag har inte sett den men köper/hyr när den kommer ut. Gillade Jason Momoa i Stargate-Atlantis och är därför lite nyfiken. Dock så förväntar jag mig inte att den på långa vägar ska kunna mäta sig med orginalet från 1982. Jag skulle inte kalla Arnold-rullen för originalet. Den var också en halvdan tolkning av Howards vision, om än med en mer passande huvudrollsinnehavare än årets. Om de bara kunde ha snott lite stämning från Dark horses serieversion skulle filmen ha blivit betydligt bättre. Edited August 21, 2011 by Anhedoni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted August 21, 2011 Report Share Posted August 21, 2011 Såg filmen idag på bio. Den var suverän och bättre än den arnold gjorde då. Rekommenderar den starkt till er alla att se den !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anhedoni Posted August 21, 2011 Author Report Share Posted August 21, 2011 Såg filmen idag på bio. Den var suverän och bättre än den arnold gjorde då. Rekommenderar den starkt till er alla att se den !!! Hoppsan-sa! Då fick du och jag helt skilda intryck. Vad var det du gillade med den? Varför är den bättre än Arnies? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 21, 2011 Report Share Posted August 21, 2011 Har vunnit ett par biljetter till filmen, så den ska ses nästa vecka förmodligen. Hade annars inte lagt några pengar på att se den på bio då den aldrig kommer komma i närheten av originalet. Bara tanken får mig att skratta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 Jag kommer säkert att se den men väntar nog tills den kommer på dvd. Vet inte riktigt vad man kan förvänta sig av den. Jag har dålig koll på originalmaterialet. Den första Conanfilmen med Arnold gillar jag dock skarpt. Det är en av mina absoluta favoriter (filmen och soundtracket står i hyllan och på väggen hänger postern). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 (edited) Jag har inte sett den men köper/hyr när den kommer ut. Gillade Jason Momoa i Stargate-Atlantis och är därför lite nyfiken. Dock så förväntar jag mig inte att den på långa vägar ska kunna mäta sig med orginalet från 1982. Jag skulle inte kalla Arnold-rullen för originalet. Den var också en halvdan tolkning av Howards vision, om än med en mer passande huvudrollsinnehavare än årets. Om de bara kunde ha snott lite stämning från Dark horses serieversion skulle filmen ha blivit betydligt bättre. Vad jag menar är ursprungsfilmen med Arnold. Det är väll ändå den första långfilmen om Conan? Eller har jag missat någon? Har vunnit ett par biljetter till filmen, så den ska ses nästa vecka förmodligen. Hade annars inte lagt några pengar på att se den på bio då den aldrig kommer komma i närheten av originalet. Bara tanken får mig att skratta. Jag har också svårt att tro att något kan slå Arnolds tolkning från 1982. Jag kommer säkert att se den men väntar nog tills den kommer på dvd. Vet inte riktigt vad man kan förvänta sig av den. Jag har dålig koll på originalmaterialet. Den första Conanfilmen med Arnold gillar jag dock skarpt. Det är en av mina absoluta favoriter (filmen och soundtracket står i hyllan och på väggen hänger postern). Har också postern på väggen, i biorummet. Film och OST fins också här hemma. Edited August 22, 2011 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 Har vunnit ett par biljetter till filmen, så den ska ses nästa vecka förmodligen. Hade annars inte lagt några pengar på att se den på bio då den aldrig kommer komma i närheten av originalet. Bara tanken får mig att skratta. Jag har också svårt att tro att något kan slå Arnolds tolkning från 1982. Rollen, så som den var skriven, känns som något Arnold var född att spela. Jag gillar att man valde att porträttera Conan som en fåordig person. Det passar så bra in med atmosfären i filmen. Jag kommer säkert att se den men väntar nog tills den kommer på dvd. Vet inte riktigt vad man kan förvänta sig av den. Jag har dålig koll på originalmaterialet. Den första Conanfilmen med Arnold gillar jag dock skarpt. Det är en av mina absoluta favoriter (filmen och soundtracket står i hyllan och på väggen hänger postern). Har också postern på väggen, i biorummet. Film och OST fins också här hemma. En Conan-poster förhöjer stämningen i vilken biosalong som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 Läste att Paradox Entertainments aktie sjönk över 30 procent idag för att Conan-filmen inte går så bra. Det är ju de som äger Conan-rättigheterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 22, 2011 Report Share Posted August 22, 2011 (edited) Vi har alltså två stora Conan fans på forumet? Gu'va coolt! Conan hade tyvärr ingen lyckad öppningshelg, ungefär 10 miljoner dollar spelade den in när filmen har en budget på 90. Edited August 22, 2011 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 (edited) 3 Conan fans... Fick några promoaffischer från nya filmen på conventionet. Har inte sett nya filmen än. Hoppas Jason Mamoa är bra. Han gjorde ju en liknande roll i Game of Thrones där han skötte sig utmärkt. Annars är jag hängiven Arnold fan. Och då syftar jag på hans filmer, inte hans politiska karriär eller värderingar. Struntar fullkomligt i hans privatliv. Han får ha hur många älskarinnor han vill. Synd att han valt att lägga skådespelarkarriären på hyllan. Edited August 23, 2011 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 En fråga till er som sett den nya filmen; hur är musiken? Som jag nämnde äger jag soundtracket till den första Conan och musiken i den filmen är helt fenomenal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 Synd att han valt att lägga skådespelarkarriären på hyllan. Är ganska säker på att han inte gjort det. He'll be back. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 (edited) Synd att han valt att lägga skådespelarkarriären på hyllan. Är ganska säker på att han inte gjort det. He'll be back. Hörde en intervju med honom där det lät som att han kommer göra filmer igen. Och om man tittar på IMDB så ser det ut som att han är tillbaka i Hollywood. Edited August 23, 2011 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 11, 2011 Report Share Posted November 11, 2011 Tyvärr undrar jag dock om det blir nåt att ha att få Arnie tillbaka igen. Hans sista film Collateral Damage (hette den väl?) var bra hederlig action, men kändes ändå lite utdaterad samtidigt som publiken inte kom och såg den. Sedan är väl frågan om han har gjort nån film som var allmänt omtyckt sedan Terminator 2 och True Lies. Jag har gillat vissa senare (T3 bla) men många har också varit ganska kassa (Batman and Robin mfl). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soval Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Tyckte att Jason Mamoa gjorde ett bra jobb som Conan men filmen var inget att hänga i julgranen. Ny plats - strid, ny plats - strid, filmen drivs inte framåt utan står och stampar på samma ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts