the little fraggle Posted May 31, 2001 Report Share Posted May 31, 2001 vilka böcker tycker ni är bäst av star wars o star trek???om ni har läst några förstås Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted May 31, 2001 Report Share Posted May 31, 2001 Jag har bara läst StarWars 1. Och den är helt klart bra bättre än filmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 31, 2001 Report Share Posted May 31, 2001 Så det är bara böckerna frågan gäller ?//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
the little fraggle Posted June 2, 2001 Author Report Share Posted June 2, 2001 ja det gäller bara böckerna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 2, 2001 Report Share Posted June 2, 2001 Har ej läst någon Star Trek bok, men därimot många Star Wars böcker. Star Wars böckerna tycker jag är mycket bättre än filmerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 2, 2001 Report Share Posted June 2, 2001 Räknas Fysiken i Star Trek då ? *fniss*Annars har jag läst en del Noveller som senare blivit avsnitt/filmer. De är roliga. Då kan man ju jämföra reslutatet och orginalet. Star Wars verkar lite sega faktiskt.//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 2, 2001 Report Share Posted June 2, 2001 Ska nog läsa lite i sommar. Asfalten i Göteborg förvandlas till någonstans i alfakvadranten.//Lollo(Ändrad av Quiet kl. 6:00 pm den juni 2, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 3, 2001 Report Share Posted June 3, 2001 En del Star Wars böcker är bra, som Zahn Trilogin och The Bounty Hunters War. Men det finns en del sned skott som vissa Star Wars barn böcker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tovak Posted June 6, 2001 Report Share Posted June 6, 2001 st: voyager så klart!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 i prat om bra böcker Andra boken i "Invasion"-serien e helt underbar. "Soldiers OF Fear" av Dean Wesley, Smith o Kristine Kathryn Rusch. Helt underbar bok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 28, 2001 Report Share Posted June 28, 2001 Jag har precis läst ut "Imzadi" av Peter David nu. Vet inte om jag vågar rekommendera den faktiskt. Den var medryckande, så mycket kan jag ju säga. Jag läste ut den på tre dagar. Ska börja på "Planet X" nu. X-men och TNG. Kan det bli bättre ?//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Du värkar läsa mycket.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Var får man tag på alla böcker?? Finns dom i vanliga bokaffärer eller måste man ta sig till nåt i stil med SFbokhandeln? Min favvoaffär förövrigt De enda star trek böckerna jag har läst är Mosaic och Pathways. Mycket bra faktiskt. Finns det trek böcker på svenska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Vild tanke.. Bökerna borde finnas på ett normalt bibliotek.. Måste kålla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 inte på örebro eller hallsbergs bibliotek kan jag ju säga... har kollat *många* gånger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Men om man frågar.. kan dom inte beställa hem dom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 har inte kollat... ska nog fråga iaf... men det är ju tveksamt om dom ens vet vad star trek är... det får nog bli en tripp till Västerlånggatan 48 istället Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Jo. i värsta fall så får man gå till en bokhandel och beställa boken dära.. Investering för framtiden:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 vilken är den absolut bästa st:voyager boken då? jag lider av beslutsångest så ett tips skulle ju underlätta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Jag skulle ta dom som redan gått på tv.. annars så läser man boken och blir besviken på avsnittet.. Brukar inte gå se filmen om man läst boken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Ella...om du e riktiga tuff så köper du ALLA voyager-böcker!! så får du någ med den bästa till sluta . Där Janeway o Chacotay lever kära o lyckliga i alla sina dar! :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 den boken finns tyvärr inte... men att köpa alla vore ju kul, vill du ge mig pengar till det? ;) annars finns ju alltid fanfiction, det går ju att få precis vad man vill då /Ella "gimme gimme gimme a fic after midnight, won't somebody help me chase ol' Braga away" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 HAHA! du e för rolig du! vi får ta o skriva en! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 det skulle vi kunna göra... så vitt jag vet finns det inga på svenska Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Jag undrar hur den boken skulle vara.. Alla medlemar skrivet ett kappitel och admin plockar ihop boken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts