Gå till innehåll
the little fraggle

Star Trek & Star Wars

Rekommenderade inlägg

Har ej läst någon Star Trek bok, men därimot många Star Wars böcker. Star Wars böckerna tycker jag är mycket bättre än filmerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Räknas Fysiken i Star Trek då ? *fniss*

Annars har jag läst en del Noveller som senare blivit avsnitt/filmer. De är roliga. Då kan man ju jämföra reslutatet och orginalet.

Star Wars verkar lite sega faktiskt.

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska nog läsa lite i sommar.

Asfalten i Göteborg förvandlas till någonstans i alfakvadranten.

//Lollo

(Ändrad av Quiet kl. 6:00 pm den juni 2, 2001)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En del Star Wars böcker är bra, som Zahn Trilogin och The Bounty Hunters War. Men det finns en del sned skott som vissa Star Wars barn böcker...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

i prat om bra böcker

Andra boken i "Invasion"-serien e helt underbar.

"Soldiers OF Fear" av Dean Wesley, Smith o Kristine Kathryn Rusch. Helt underbar bok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis läst ut "Imzadi" av Peter David nu. Vet inte om jag vågar rekommendera den faktiskt. Den var medryckande, så mycket kan jag ju säga. Jag läste ut den på tre dagar.

Ska börja på "Planet X" nu. X-men och TNG. Kan det bli bättre ?

//Lollo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var får man tag på alla böcker?? Finns dom i vanliga bokaffärer eller måste man ta sig till nåt i stil med SFbokhandeln? Min favvoaffär förövrigt :)

De enda star trek böckerna jag har läst är Mosaic och Pathways. Mycket bra faktiskt.

Finns det trek böcker på svenska?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har inte kollat... ska nog fråga iaf... men det är ju tveksamt om dom ens vet vad star trek är... det får nog bli en tripp till Västerlånggatan 48 istället :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ella...om du e riktiga tuff så köper du ALLA voyager-böcker!! så får du någ med den bästa till sluta :). Där Janeway o Chacotay lever kära o lyckliga i alla sina dar! :biggrin:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

den boken finns tyvärr inte... men att köpa alla vore ju kul, vill du ge mig pengar till det? ;)

annars finns ju alltid fanfiction, det går ju att få precis vad man vill då :)

/Ella

"gimme gimme gimme a fic after midnight, won't somebody help me chase ol' Braga away"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg