mumle Postad 19 Juli, 2001 Rapport Postad 19 Juli, 2001 kan man göra interaktiva böcker...ganska coolt faktiskt....som man spelar en person....som får göra olika val, och utifrån det händer olika saker...som läsarna får bestämma själva...inte så otriligt knepigt att göra... Har sett det nån stans...va ganska kul
mumle Postad 19 Juli, 2001 Rapport Postad 19 Juli, 2001 fast det behöver ju inte va så seriöst...kan va en kul grejj bara
Ella Postad 19 Juli, 2001 Rapport Postad 19 Juli, 2001 jag vet en tjej som hålle rpå och gör nåt program (eller vad det var) där man får välja vad som ska hända i "boken" och beroende på vad man väljer så händer olika saker. det är såklart J/C fanfiction det handlar om, men principen är ju kul. ;) hoppas hon blir klar snartrollspel på nätet är ju oxå intressant...
pelle28k Postad 19 Juli, 2001 Rapport Postad 19 Juli, 2001 Skulle vara kul om det kom ett rolspel som handlade om voyager..
Ella Postad 19 Juli, 2001 Rapport Postad 19 Juli, 2001 det ska det göra! det finns planer på det iaf. av nån anledning hamnade jga nånstan spå sfbokhandelsn hemsida där det stog att releasen av voyager rollspelet skulle bli försenad...
Ella Postad 19 Juli, 2001 Rapport Postad 19 Juli, 2001 jodå, men den är hemma... kan leta reda på den ikväll
Mikael Postad 11 Augusti, 2001 Rapport Postad 11 Augusti, 2001 På sidan http://www.stardestroyer.net/Empire/index.html så finns det en stor och seriös jämförerlse mellan Star trek och Star Wars.
Quiet Postad 12 Augusti, 2001 Rapport Postad 12 Augusti, 2001 Den adressen ska jag kolla in. Väkommen tillbaka Pelle28k. *ser allt* ;) Jag avslutade "Planet X" av Michael Jan Friedman för ett par veckor sedan. Handlar naturligtvis om TNG-gänget som får en påhälsning av x-men! Tyvärr måste jag säga att den inte var värd de 92:- som SF-bokhandeln tod för den. Skoj underhållning, men mer var det inte. Rollspelet låter skoj. Jag är med !
Mrs Skywalker Postad 3 Oktober, 2001 Rapport Postad 3 Oktober, 2001 Jag tycker som ni kanske förstår lite bättre om Star Wars än om Star Trek, men Star Wars är ju bara 4 (5) filmer än, så Star Trek är kul att titta på ibland.
Pjotr'k Postad 3 Oktober, 2001 Rapport Postad 3 Oktober, 2001 Citat: från Mrs Skywalker den 7:47 pm den okt. 3, 2001 ... så Star Trek är kul att titta på ibland. I bland? Du sårar mig :-(Kul i varje fall att du till viss del fastnat för Star Trek. Själv gillar jag Star Wars skarpt, men Star Trek är helt klart mer realitet (vilket jag vill ha) än fantasi.
Mrs Skywalker Postad 3 Oktober, 2001 Rapport Postad 3 Oktober, 2001 Men är det inte det som är grejen med SW? Att den är mer saga än science? Jag menar, det är inte speciellt mycket tekno-babbel i SW..
Ella Postad 4 Oktober, 2001 Rapport Postad 4 Oktober, 2001 Varför ska alla hela tiden envisas med att jämföra Star Trek och Star Wars?? Det dom har gemensamt är att dom börjar på Star...
Quiet Postad 4 Oktober, 2001 Rapport Postad 4 Oktober, 2001 Antagligen för att Trekkies och Jedis är i luven på varandra om vilket som är bäst. Man "får" liksom inte gilla båda...
Ella Postad 4 Oktober, 2001 Rapport Postad 4 Oktober, 2001 *suckar högt* Sånt där är ju så fånigt! sant men fånigt... IMM är iaf Star Trek bäst...
Quiet Postad 4 Oktober, 2001 Rapport Postad 4 Oktober, 2001 Tja, alla får tycka olika. Jag föreslår att vi inte skapar en "jag har rätt-du har fel"-debatt här... det kan bli väldigt många inlägg då.
Ella Postad 4 Oktober, 2001 Rapport Postad 4 Oktober, 2001 Jag är väl också lite olaglig i så fall... men många av mina kompisar gillar Star Wars, så då måste ju jag vara tvärtemot och gilla Star Trek... det värsta är ju folk som bara gillar star wars för att "han är så söt!" (sagt om nån, jag lyssnade inte så noga), såna där riktiga anti-sience fiction människor...
Quiet Postad 4 Oktober, 2001 Rapport Postad 4 Oktober, 2001 Jodå, mina kurskamrater brukar tjattra om hur snygg Harrison Ford var 1977...
Mikael Postad 5 Oktober, 2001 Rapport Postad 5 Oktober, 2001 Tycker faktist att Star Wars är "verkligare" än Star Trek, efter som grejerna i Star Wars är lite nötta och inte ser helt nya ut.
commander jennie Postad 3 November, 2001 Rapport Postad 3 November, 2001 Erkänner! Jag måste också vara en skurk mot mina kompisar. Eftersom dem är Star Wars älskare och jag Star Trek älskare.
Quiet Postad 3 November, 2001 Rapport Postad 3 November, 2001 Efter att ha läst två St-böcker och två SW-böcker så vinner Star Wars överlägset. :0
Rekommenderade inlägg