Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Jag har inte läst Star Trek Voyager böckerna men om dom är lika bra som avsnitten måste dom vara bra...... :klingon:
Ella Postad 21 Februari, 2002 Rapport Postad 21 Februari, 2002 Köpte boken "Endgame" igår, den var väldigt bra. Intressant att få veta personernas tankar också, så är det ju inte på tv. Det mest intressanta var att i slutet var det en "preview" av en bok som hette "Homecoming", då måste ju det vara en bok som ska skrivas/håller på att skrivas/kanske till och med är klar? En fortsättning alltså! Nån som vet något mer? Och så ett litet citat: C: "To me you'll always be the captain." (nåt i den stilen) K: "I hope not." *gråter av lycka* All J/C som kommer nånannanstans ifrån än från fanfiction är underbart!
Quiet Postad 21 Februari, 2002 Rapport Postad 21 Februari, 2002 En fortsättning alltså!Låter spännande! Säg till oss om du hittar något! All J/C som kommer nånannanstans ifrån än från fanfiction är underbart! Va? Var detta inte fanfiction? *ser frågande, men glad ut*
Ella Postad 21 Februari, 2002 Rapport Postad 21 Februari, 2002 Nja, jag räknar sånt som finns på nätet till fanfiction... Det här är liksom mer eftersom det är en riktig bok... Känns mer verkligt då. I vilket fall som helst är det bra!
Suskiv Postad 4 April, 2002 Rapport Postad 4 April, 2002 Tänkte ta och tipsa om några bra Star Trek böcker. DS9 A Stitch in Time av Andrew J. Robinson. Det är en bok som jag verkligen rekomenderar. Jag kan inte fatta att jag inte läst den tidigare. VOY Dark Matter-trilogin av Christie Golden. Består av böckerna Cloak and Dagger, Ghost Dance, och Shadows of Heaven. Jag är inte så jätteförtjust i Voyager men de här böckerna var bra, jag gillade dem. Kan IOFS bero på alla Romulans.
Morn Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 :cardassian: Jo Stitch är bra mycket bra. sen så kan jag rekomendera böckerna som är skrivna av Peter David. Han har skrivit en massa trek fast då om nya personer och på ett nytt skepp. Bokserien Gatways är också as grymm, har bara läst DS9 boken och den av Peter David men jag kommer att läsa alla (totalt 7 st) innom kort. (den av Peter David läste jag ut på en helg)
Suskiv Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 :cardassian: Jo Stitch är bra mycket bra. sen så kan jag rekomendera böckerna som är skrivna av Peter David. Han har skrivit en massa trek fast då om nya personer och på ett nytt skepp. Bokserien Gatways är också as grymm, har bara läst DS9 boken och den av Peter David men jag kommer att läsa alla (totalt 7 st) innom kort. (den av Peter David läste jag ut på en helg) Det låter intresant, man skulle kanske ta och läsa nån av hans böcker. Jag har även förståttt att millenium böckerna ska vara bra. Det är mitt nästa project.
Morn Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 Jag har även förståttt att millenium böckerna ska vara bra. Det är mitt nästa project. millenium böckerna är också mycket bra. *nu bara flödar tipsen in* DS9 böckerna som följer efter säsong 7 av DS9 (avatar 1-2, abyss och gateway boken) är dom kanon säsong 8 av ds9 är faktist en av mina nya favosar
Pjotr'k Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 Dark Matter-trilogin av Christie Golden. Vad roligt att du tipsar om dem - var det inte jag som sålde dem till dig? De var bra - det var mitt första besök i Star Trek-böckernas värld, och det bör bli fler besök. Man märker att det är mycket lättare att läsa dem, jämfört med andra engelskspråkiga böcker. Det beror med stor sannolikhet på att man känner igen miljön och fackspråket.
mumle Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 Är det nån som läst "Hard Rain" av Dean Wesley Smith? Måste säga att framsidan ser otroligt tilltalande ut; Picard utklädd till Dixon Hill. Om nån skulle ha den (eller några andra av Smith) och vill sälja dem så e det bara att säga till!
Suskiv Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 Vad roligt att du tipsar om dem - var det inte jag som sålde dem till dig? Jo det var det. Är glad över att jag köpte dem.
Rekommenderade inlägg