Jump to content

Star Trek 45 år

RoLaren

Recommended Posts

Den 8 september fyller Star Trek 45 år. Hur ska ni fira? Själv ska jag kolla på "The Man Trap" då det var det avsnittet man visade för 45 år sedan.

Om jag hinner ska jag kolla på mer Star Trek. Ev First Contact då den står på tur att se av filmerna.

Edited by RoLaren

Samma gäller tyvärr för mig också. Jag har inte riktigt tid att titta på något just idag, har en inlämningsuppgift att jobba på för min Algoritmkurs. :(

Blir nog att fira med lite ST antingen imorgonkväll eller under helgen.

Men för att balansera min karma så har jag påpekat för en kompis att ST fyllde 45 år idag, så hon skulle titta på något avsnitt eller två för att fira. Hon hade tidigare bara sett lite Voyager när det sändes på TV och tyckt att det var bra, men efter att ha umgåtts med mig i 2-3 år bestämde hon sig för att börja titta igenom Star Trek i sin egen takt. :)

Tyvärr blir det nog inget firande från mitt håll just i dag. Upptäckte det hela lite för sent.

Men jag kanske firar i efterskott. I morgon blir det nog att försöka se The Wrath of Khan, med eventuellt "Space Seed" som intro.

Jo... Så tror jag nog att det får bli.

Glöm inte en handfull näsdukar.

Jag var helt slut igår så det blev tyvärr inget Star Trek just då, men nu till helgen ska det firas utav bara den! Blir nog både film och TOS.

:trollkarl: Skulle vilja fira det med en champagne i glaset och en riktigt tårtbit men det blir inget. Jag får nöja med en läsk och glass. Jag ska se det allra första avsnitt av varje tv-serie (TOS, TNG, DS9, VOY och ENT) och avsluta med att se den allra senaste film Star Trek ikväll. Jag kommer att fira Star Trek i helgen med att se på de bästa godbitar (avsnitt).:trollkarl: