Jocke Posted October 18, 2011 Report Share Posted October 18, 2011 Om ni har några frågor, kommentarer eller problem med uppgraderingen till den senaste forumversionen så får ni gärna ta upp det här. Så ska jag försöka svara så bra jag kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 19, 2011 Report Share Posted October 19, 2011 Känns som att man får lära sig hitta i forumet igen, men det ska nog gå bra. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 19, 2011 Report Share Posted October 19, 2011 En sak jag har märkt är att när du är inne i "visa nytt innehåll" hamnar du inte längre på den senaste posten när du klickar dig in i en tråd. Det var väldigt smidigt som det var innan när man slapp leta sig fram till de nya inläggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted October 19, 2011 Author Report Share Posted October 19, 2011 När man har olästa inlägg i en diskussion så visas det en blå punkt jämte ämnestiteln som man klickar på för ta sig till det första olästa inlägget i diskussionen. Om man har skapat ämnet eller tidigare svarat i det så visas det istället en blå stjärna. (se bild nedan) I föregående version så var detta en orange fyrkantig ikon. Tidigare så kunde man väl klicka på ämnestiteln direkt för att sig till olästa, men det verkar man ha tagit bort i denna version. Är väl precis lika enkelt att klicka på punkten, även om det kanske tar ett tag att lära sig att göra det om man inte är van vid det. Känns som att man får lära sig hitta i forumet igen, men det ska nog gå bra. J. Något speciellt du inte hittar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 20, 2011 Report Share Posted October 20, 2011 Nej då, bara min hjärna som behöver programera om sig. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 20, 2011 Report Share Posted October 20, 2011 Jaha, tack, det visste jag inte. Det blir nog niemas problemas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted November 6, 2011 Report Share Posted November 6, 2011 Det kanske inte är relaterat till uppgraderingen, men de senaste dagarna har jag fått timeouts när jag försökt gå in på forumet. Dock är det bara att försöka igen så fungerar det, och sen är det inga mer problem. Har inte haft något liknande på andra sidor så jag tror iallafall inte att problemet ligger hos mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted November 6, 2011 Report Share Posted November 6, 2011 Även jag har upplevt samma sak. Jag antar att det var att göra med att vi har bytt webbhotell? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 7, 2011 Author Report Share Posted November 7, 2011 Ja, sidan har det senaste haft en del anslutningsproblem. Webbhotellet vet om det och dom gjorde några ändringar för några dagar sedan och det blev då bättre, men inte helt bra. Dom vet om att det ännu inte är helt bra och förhoppningsvis så får dom ordning på det denna vecka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Jag har försökt byta mitt lösenord (har haft samma i EVIGHETER), men när jag trycker på spara står att alla fält inte är ifyllda. Bugg? (webbläsare: chrome) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted May 22, 2012 Author Report Share Posted May 22, 2012 När jag själv testade i Chrome så märkte jag att två av fälten för ändring av e-postadress var automatiskt ifyllda. Misstänker att du råkar ut för samma sak. Rensa dessa fält först och testa sen att ändra ditt lösenord igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted May 22, 2012 Report Share Posted May 22, 2012 Tack, det funkade finfint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted August 8, 2012 Report Share Posted August 8, 2012 Behöver ställa en mycket dum fråga.. Vilket textstorlek brukar det ha i det här inlägget? Eftersom jag upptäckte tydligt att jag har problem med att redigera texten i vissa inlägg eftersom det ofta blir för små eller stor ibland? Hur ska jag "nollställa" de små/stora texten? :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 8, 2012 Report Share Posted August 8, 2012 Ingen dum fråga - När du skriver eller redigerar i ett ämne finns det som vanligt en mängd "knappar" i aktivitetsfältet ovanför textfältet. Den andra knappen i översta raden (ser ut som ett suddigummi) tar bort all onödig formatering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted August 9, 2012 Report Share Posted August 9, 2012 Åh, tack för förklaringen om onödiga formatering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Hej på er Jag läste följande tråd med mycket nöje http://startrekdb.se/teman/teman.php?tema=197 Härlig läsning The Holy Tree. Jag ville kommentera direkt om hur mycket jag tyckte om att läsa om din englandsresa men jag förstod inte hur. Går det att kommentera sånt på denna sida eller funkar det inte? Går det att lägga till i så fall? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted September 5, 2012 Report Share Posted September 5, 2012 (edited) Tjena! Teman går tyvärr inte att kommentera, men mina möten med Nichelle Nichols, Michael Dorn, Walter Koenig, Brent Spiner, Christopher Lloyd, William Shatner och Leonard Nimoy kan du läsa i dessa trådar, och där även kommentera: Edited September 5, 2012 by The Holy Three Link to comment Share on other sites More sharing options...
dark.dreams Posted September 12, 2012 Report Share Posted September 12, 2012 (edited) ... Edited October 30, 2012 by dark.dreams Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted September 12, 2012 Report Share Posted September 12, 2012 Jag upplever hela webbplatsen som väldigt seg emellanåt, alltså inte bara forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 12, 2012 Author Report Share Posted September 12, 2012 Webbhotellet som sidan ligger på har det senaste råkat ut för några DoS/DDoS-attacker och idag har man haft problem med en server. Känns som att det nu har börjat återgå till normala hastigheter igen Upptäcker jag annars att det inte blir bättre så kontaktar jag supporten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts