Gå till innehåll

Uniformer. hur många har du?


Morn

  

82 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • 0, man är väl ingen trekker eller.
      4
    • Inga, så galen är jag ej (än)
      46
    • 1 st, mer behövs inte
      14
    • 2 st, för lite variation
      5
    • 3 st, för mycket variation
      3
    • 4 st, ja jag är en trekker
      1
    • 5 st eller mer, Ja jag är trek-galning
      4


Rekommenderade inlägg

  • Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Hehe, du har möjligtvis inte varit på en treff iförd denna mundering? Har för mig att det var någon som var det en gån. Kommer dock inte ihåg vilken treff det var.

Jodå. Det var jag. :rodna: (Så tro det eller ej, men jag klär inte bara ut mig till Seven för skojs skull)

Det var under treffen "The woman of Star Trek" (Passande namn, eller hur. ;))

Å för alla dom som inte var med på den treffen kan jag medelan att jag INTE vann kostym tävlingen :gråter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å för alla dom som inte var med på den treffen kan jag medelan att jag INTE vann kostym tävlingen :gråter:

Ja just det ja den treffen var det ju! Passande tema ja! Har du nåt nytt projekt på gång kanske?

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å för alla dom som inte var med på den treffen kan jag medelan att jag INTE vann kostym tävlingen :gråter:

Ja just det ja den treffen var det ju! Passande tema ja! Har du nåt nytt projekt på gång kanske?

Jo, faktiskt... Men de berättar jag inte om förän det är genomfört (när nu de blir :rolleyes:)

Dessutom börjar de bli lite väl mycke PM-stil på detta.

Är det bara jag som har bjutt på mig själv å gått klädd riktigt pinsamt på en föreningstreff???

Det var en horta (hur de nu stavas) en gång, men annars har jag inte sett nått på nån wct-treff. Men i nån annan förening kanske? (ni kanske inte har kostymtävlingar?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner att jag måste köpa en uniform, men dt finns ju inga svenska sidor för det:

I och för sig har jag ju en uniform från svenska försvaret, kan man komma in billigare med den tro? /haha :lol:

Redigerad av *voyboy*
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Inget av alternativen passade mig, för jag vill ha alla kvinnliga kostymer. Fast Deannas turkosa klänning kan jag tänka mig i en annan färg.

Letade febrilt efter en TOSklänning till min skolavslutning, hittade flera stycken och blev även tipsad om att jag kunde köpa en från en som var på senaste treffen (kunde inte komma själv) som uppenbarligen sydde, mailade henne men det kostade 700 (!) vilket jag ansåg var lite f??r saftigt för min ekonomi just då. Rotade dock i min mormors garderob och hittade en knallröd lång klänning som jag kapade rätt ordentligt så den numer påminner ganska mycket om en klänning jag har sett i DS9. Så, jag kan påstå att jag har 1, hemmasydd :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Min röstning blev: Inga, så galen är jag ej (än)

Det är nog inte uniformer som intresserar mig mest utan mera rymddräkterna, som de vita dräkterna i TOS-filmen III, tror jag att det var, de bars av dem som strålade över sig till ett klingonskepp och hade ihjäl dem, för att sen komma tillbaka och gömma dem på Enterprise.

Även ENTs rymdräkter tycker jag är häftiga. Någon av dessa skulle jag gärna vilja ha. :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma svar här...dock är jag väldigt sugen på att ha....eftersom jag alltid VILL HA allting...

Vet dock inte ens var eller hur man får tag på det...konvent?

Och frågan är...vill man vara riktigt kultig och skaffa TOS...eller gå på lite senare, snyggare varianter..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte klokt vad vi är lika, holodoc, jag vill också ha allt. Och så har jag inte ens en enda :rodna: Skandal är vad det är. Tänk att få gå på hockey i ladan i vinter iklädd Picards röda mocka jacka :D

Dräkterna du snackar om, EoNeel, kommer från TOS film nr. 6 (the undiscovered country). De är också häftiga, skulle vara kul att ha. Men inte lika kul som en dress från andra halvan av 2300-talet, eller varför inte Kirk's gröna representations dress.... *drömmer*

Om du vill holodoc så kan jag slita fram regeringens symaskin och sy dig en sparkdräkt á lá counsellor Troi. Den skulle sitta som gjuten på dig! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det, sjätte filmen. Jag kan även tycka att vulcandräkter är lite tuffa om det inte är för mycket Thomas Dileva över dem (inget ont mot Thomas).

Jag vet i alla fall vad jag inte vill ha och det är ENTs overaller, jag tycker dem är såååå tråkiga.

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det, sjätte filmen. Jag kan även tycka att vulcandräkter är lite tuffa om det inte är för mycket Thomas Dileva över dem (inget ont mot Thomas).

Jag vet i alla fall vad jag inte vill ha och det är ENTs overaller, jag tycker dem är såååå tråkiga.

<{POST_SNAPBACK}>

Sådana blåställ hade vaktmästarna här på lasarettet på 70-talet. Jag ska se om jag hittar ett par. Sen är det bara att sy på lite färgglada ränder på axlarna. Och vips har vi gjort oss ett par enterprisedräkter :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två, en TOS röd kortklänning, och en modell jumpsuit TNG, röd/svart. :D

Jag tror att jag köpte dem i ett svagt ögonblick då jag tänkte att det kanske kan vara bra att ha .. hehe, jag har inte varit på något startrek konvent ännu men det kanske blir så småningom. :P

<{POST_SNAPBACK}>

En TOS röd kortklänning! WOW :w00t::wub: .................. :rodna:

Sorry, jag är ju bara en kille..... :rodna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två, en TOS röd kortklänning, och en modell jumpsuit TNG, röd/svart. :D

Jag tror att jag köpte dem i ett svagt ögonblick då jag tänkte att det kanske kan vara bra att ha .. hehe, jag har inte varit på något startrek konvent ännu men det kanske blir så småningom. :P

<{POST_SNAPBACK}>

En TOS röd kortklänning! WOW :w00t::wub: .................. :rodna:

Sorry, jag är ju bara en kille..... :rodna:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag f??rstår reaktionen..! Dessa klänningar är "livsfarliga".. :w00t::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två, en TOS röd kortklänning, och en modell jumpsuit TNG, röd/svart. :D

Jag tror att jag köpte dem i ett svagt ögonblick då jag t??nkte att det kanske kan vara bra att ha .. hehe, jag har inte varit på något startrek konvent ännu men det kanske blir så småningom. :P

<{POST_SNAPBACK}>

En TOS röd kortklänning! WOW :w00t::wub: .................. :rodna:

Sorry, jag är ju bara en kille..... :rodna:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår reaktionen..! Dessa klänningar är "livsfarliga".. :w00t::D

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer ihåg på 70-talet när jag för första gången såg TOS och Nyota Uhura (Nichelle Nichols) och jag tänkte: Jag vill också jobba i rymden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer frågan igen....VAR får man tag på kläder..utan att åka till USA...nätet? Finns någon säljare i Sverige?

<{POST_SNAPBACK}>

Det skall finnas någon i Göteborg som syr upp uniformer. Vet ej vem, men det skall väl inte vara så svårt att ta reda på då det är många WCT-are på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer frågan igen....VAR får man tag på kläder..utan att åka till USA...nätet? Finns någon säljare i Sverige?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis PM-at med Quiet och hon berättade att det finns en tjej i Göteborg, som håller till på Andra Långgatan i Ateljé Smulan. Hon syr upp uniformer efter beställning. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt skaffat mig en TNG-uniform (alltså en överdel).

Funderar på att skaffa en VOY uniform, annars så får det räcka med den jag har.

En fråga: Jag har i all evighet letat efter en "communicator pin", men tycks inte hitta en. Vet någon var jag kan få tag i en?

Redigerad av Kathryn Archer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt skaffat mig en TNG-uniform (alltså en överdel).

Funderar på att skaffa en VOY uniform, annars så får det räcka med den jag har.

En fråga: Jag har i all evighet letat efter en "communicator pin", men tycks inte hitta en. Vet någon var jag kan få tag i en?

<{POST_SNAPBACK}>

Hoppas detta kan vara något för dig...?!

Pins

Redigerad av holodoc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...