Gå till innehåll

82 medlemmar har röstat

1. 1.

• 0, man är väl ingen trekker eller.
      4
    • Inga, så galen är jag ej (än)
      46
    • 1 st, mer behövs inte
      14
    • 2 st, för lite variation
      5
    • 3 st, för mycket variation
      3
    • 4 st, ja jag är en trekker
      1
    • 5 st eller mer, Ja jag är trek-galning
      4

Rekommenderade inlägg

Postad
Jag kan inte klara mig utan Star Trek, skulle definitivt kalla mig en trekker.  Men att sätta på mig en uniform och gå omkring ofentligt med, det är ändå gränsen.  Nördigt och fjantigt!

Doc väldigt modigt av dem som kommer i Star Trek uniformer på träffarna.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle nog inte heller använda den offentligt även om jag inte tycker att det är fjantigt. men på maskerader, Halloween, Trek-kvällar och liknande skulle jag definitivt vilja ha en.

Finns det någonstans inom landets gränser där man kan beställa uniformer. Min flickvän, som inte alls är lika stor trekkie som jag, vill (till min stora glädje) ha en uniform a la Uhura. Var kan jag hitta sådana och vad kostar de?

• Svar 87
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 3 månader senare...
  • 2 månader senare...
Postad (redigerade)

Har letat i 3 timmar på nätet nu utan att

hitta några "riktiga" kostymer med bra kvalité..

Hittar inte över huvud taget kostymer på

www.startrek.com 's shop heller,

bara tråkiga T-shirts <_<

Redigerad av Jean-Luc Picard
Postad

He he! Jag är inte så galen trekker för jag har bara en uniform (se bilden!). Bath'let tillhör ordföranden i TSS och den lånade jag för att ta bilden.

Jag skulle dock gärna vilja köpa en uniform till fast just nu har jag inte råd. :arg: Tycker också det är problem med att hitta sin drömuniform. Jag gillar Deannas uniform i TNG-seriens tidigare avsnitt och en sådan skulle jag gärna vilja ha. Fast jag har inte hittat något ställe där man kan köpa en sådan. Någon som vet? Tyvärr kan jag inte sy för klingonhalvan avskyr syslöjd! :klingon:

• 7 år senare...
Postad

Två (båda TOS) Spock och Bones kortarmande

Frun: Två, Chappels klänning med krage samt den äldre Yeoman Jannice tröjan med krage

Barn 1 Science officer

Barn2 Science officer (ärver barn1 )

Postad

Kul ämne du hittade! Kan inte direkt se att jag svarat när ämnet var aktivt senast för sju år sedan, men jag har följande:

1 paraduniform (sådan som Picard hade i bröllopet i Star Trek: Nemesis, bl.a.)

5-årige sonen har en TNG-science-uniform och 1-åringen en science-body.

Postad

Jag har ingen uniform och har heller aldrig ägt någon. Det är helt enkelt inte min stil att cosplaya. Dock är alternativet "så galen är jag ej (än)" inget jag kan kryssa i eftersom jag tycker att var och en ska själva få avgöra hur man vill gå klädd. Dessutom har jag en nätt liten treksamling och har varit på Trek convention och är hängiven medlem i Sthlm Trekkers, varav vilkas trekdagar jag missat sedan starten är ensiffrigt. Många tycker sådant är galet.

• 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

• Skapa nytt...