Jump to content

Kes

Captain Proton

Recommended Posts

Hmm. Jag tänkte att man skulle kunna diskutera Kes här. Hon var ju en del i Voyager besättningen i tre säsonger och ganska mycket hände som hade med henne att göra.

Här är några saker man kan diskutera om:

;) Några avsnitt man tycker hon var bra i eller dålig i.

:lol: Hur Jennifer Lien var som skådespelare.

<_< Hennes och Neelix kärlek (kanske Tom kommer in i bilden)

:o Kes`s krafter.

:P Varför lämnade hon Voyager?

:borg1: Kes och doktorn? Seven tar Kes plats.

Edited by Captain Proton

Deta stod på en hemsida.

There are a lot of rumours circulating to the reason Lien departed from the cast of Voyager. The truth is out there folks. I'm here to tell you Lien was fired from Voyager to make way for Seven of Nine portrayed by Jeri Ryan. The producers of the show felt they needed to add a character with sex appeal in order to increase Voyager's ratings. They had originally planned to get rid of Harry Kim but Garrett Wang's character proved too "popular" among fans. So they decided to give Lien the ax. Therefore we have the episode "The Gift" in which Lien's character Kes is transformed into a being of light and departs Voyager.

Men man kan göra lite grejer på sidan om det hörde jag skådespelarna i Voyager säga i intevju på startrek.com

Robert McNeil har regiserat några avsnitt av Voyager å så. Och sen har Tim Russ spelat lite vi sidan om.¨

Men det är nog sant att man inte kan kanske göra så mycket kariär. om man ska göra långfilmer eller börja poå nya långserier.

Jag refererar till det MOrn sa.

Edited by Captain Proton

Deta stod på en hemsida.

There are a lot of rumours circulating to the reason Lien departed from the cast of Voyager. The truth is out there folks. I'm here to tell you Lien was fired from Voyager to make way for Seven of Nine portrayed by Jeri Ryan. The producers of the show felt they needed to add a character with sex appeal in order to increase Voyager's ratings. They had originally planned to get rid of Harry Kim but Garrett Wang's character proved too "popular" among fans. So they decided to give Lien the ax. Therefore we have the episode "The Gift" in which Lien's character Kes is transformed into a being of light and departs Voyager.

Vad för sida har du hittat denna info på?? det låter inte direkt som officiell info.

men en annan sak jag tycker att Kes började få lite mer "sex appeal" i säsong 3 (då hon fick ha långt hår) sen så börjede hon bli intresant då också.

Deta stod på en hemsida.

Vad för sida har du hittat denna info på?? det låter inte direkt som officiell info.

men en annan sak jag tycker att Kes började få lite mer "sex appeal" i säsong 3 (då hon fick ha långt hår) sen så börjede hon bli intresant då också.

Jag tror oxå att jag läst det där som Luitenant Lind har skrivit. Fast jag kom inte var jag läste det.

Men det är troligen sant att man ville ha nån med sex appeall.

Edited by Captain Proton

Deta stod på en hemsida.

Jag hittade dena fakta på sidan som den här länken för er till... :)

Why Kes disappeared from Voyager

Jag gillade Kes. Tyckte det var synd att hon försvann. Inte för att jag inte gillar Seven, hon har gjort mycket för serien. Kes var doc inte utspelad som karaktär. Hon var intresant med sinna kraffter och sitt speciella oskuldsfulla sätt. Det var ju hon som först såg Doktorn som en person, hon fick Janeway att ge honom vissa privilegier. Tycker Kes var en stor förlust. Tur att Seven kunde fylla det tomm rummet.

Att Kes fick sluta för att producenterna ville ha in någon med mer "sex apeal" i Voyager tycker jag är en tragisk tanke. Tyvärr så kan det vara möjligt. Det är ju USA och Hollywood vi talar om. Men jag skulle nog ändå tro att det var p.g.a. att Jennifer Lien ville göra annat än Star Trek, som Kes försvann.

(För att folk/män i allmänhet ska titta på något så verkar det ju som ett måste att det fins en Playboy model med. Ingen kritik till Jeri Ryan, hon är en utmärkt skådespelare.)

Edited by Unkas

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

B´Lanna hade väl inte dött? :huh:

Det var väl Kes som hade utsatts för någon sorts strålning( som dem allt för ofta säger i VOY) så att hon resta bakåt i tiden och sen framåt i tiden.

Ja kanske har missat nåt, vilket ja inte gkort eftersom jag sett det avsnittet 4-5 gånger!!

B´Lanna hade väl inte dött? :huh:

Det var väl Kes som hade utsatts för någon sorts strålning( som dem allt för ofta säger i VOY) så att hon resta bakåt i tiden och sen framåt i tiden.

Ja kanske har missat nåt, vilket ja inte gkort eftersom jag sett det avsnittet 4-5 gånger!!

Nej BÈlanna dog inte för att efter att Kes sakt år kapten vad som skulle hända så dog ju inte BÈlanna för då undveck dom det området dom normalt skulle ha farit i genom och BÈlanna skulle ha dött...

Jag tycker om Kes. Som jag har skrivit tidigare så gillar jag de tidiga säsongerna av Voy bäst. Visst finns det några bra avsnitt som fokuserar på Seven. Men generellt sätt så blir det för mycket Seven. Många avsnitt hanslar om Seven som försöker trotsa Janeway. Detta läste jag in en intervju med Robert Beltran (Chacotey) i Star trek Monthly. Alltså Beltran tyckte att Seven fick lite väl mycket utrymme i Voyager och jag delar hans åsikt.

Tillbaka till Kes så tycker jag att hon är bra. Det är ett bra avsnitt när hon kommer tillbaka i Fury. Jag gillar hennes lite oskuldsfulla sätt, hennes kärlek till Nelix och hennes sätt att förhålla sig till Toms känslor för henne. Såg i dag Partution som är ett väldigt bra avsnitt med Kes (och Tom och Nelix). En suverän scen är när Tom och Nelix kastar pasta på varandra och sedan blir kallade till Janeway. Det är tvugna att komma genast :lol: Doktorn säger sedan till Kes att du ska vara stolt för att de slåss om dig men Kes ser inte särskilt stolt ut.

Regisörerna och Braga å dom hade kanske tänkt att de skulle typ kasta ut Kes ur serien från allra början. Eftersom en ocampa bara lever i ca. 9 år och Kes bara var 2-3 år när hon kom ombord Voyager skulle hon vara en gammal gumma i slutet av serien. Säsong 5, 6 och 7. Vem vill liksom ha en gammal kvinna i serien det höjer ju inte tittarsiffrorna precis.

Att hon kanske inte var så populär eller att tittarsiffrorna var låga gjorde det hela kanske lite lättare, alltså att ta bort henne ur serien. Men om hon typ jättepopulär och tittarsiffrorna för Voyager var högre skulle kanske de hitta en medicin som förlängde livet för Ocampans.??

• 4 weeks later...
  • 6 months later...