Gå till innehåll

69 medlemmar har röstat

1. 1. Federationens stora konflikter i Star Trek

• 1. Federationen mot Klingons (SFS, TUC, TOS)
      3
    • 2. Federationen mot Romulans (TNG)
      2
    • 3. Federationen mot Dominion (DS9)
      35
    • 4. Federationen mot Borgkollektivet (FC,TNG, VOY)
      28

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)
Jag röstade för StarFleet mot Dominion

med tanke på att enbart Starfleet var med i striden. resten av meddlemarna i UFP deklarerade sig ju neutrala. Sedan tycker jag det känns bra när man får se hela flottar med skepp det är

det jag längtat efter i alla serierna all dessa skepp alla dessa strider. Okej UFP är Neutralt men det känns bra att veta att dom åtminstonde kan försvara sig. :jemhadar:

Ursäkta men källa på det där? Dominon ockuperar flera planeter ur UFP, bl a Betazed och Starfleet är en del av UFP. Jag tror du förväxlar UFP med Bajor som av Sisko mer eller mindre tvingades skriva under en neutralitetspakt.

Dessutom var det inte alls "enbart Starfleet" som var med i striden. Klingons var med under Slaget om Deep Space Nine (Sacrofice of Angels) och under resten av kriget också. Romulanerna lurades av Sisko att delta i kriget (In the Pale moonlight) och även dem deltog till slutet.

Redigerad av Bromma_Herman
  • 4 veckor senare...
Postad

Jag röstade på Federatonen mot Dominion.

Borgerna vill bara assimilera jorden varför tar dom inte den federationskoloni/medlemsplanet som är närmast och sen assimilerar en planet i taget?

Dominion är bättre eftersom dom är ungefär lika starka som federationen.

• 6 månader senare...
Postad (redigerade)
Röstade också på Federationen VS Dominion. Där kan man snacka om krig. :lol:

Borgerna har aldrig varit något riktigt hot mot Federationen, de skickar ju bara en kub åt gången.

Mot klingonerna och romulanerna har det mest varit s k "kalla krig" med mindre konflikter. (Undantaget är kriget mellan människorna och romulanerna på 2150-talet).

de behöver inte skicka mycket mer . vid de tillfällen en kub dykt upp har den promenerat rakt igenom Federationens territorium och lämnat ett spår av vrakdelar efter sig , båda gångerna har kuben dessutom nått ända fram till Jorden innan den stoppades (den första över Mars och den andra över Jorden)

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Postad
Enligt en del uppgifter i voyger innehåller en kub ca 50 - 60 tusen drönare. Kan säkert variera. Däremot tror jag att en oförberedd jordpopulation skulle få svårt även mot ett dussin borger i och med att de kan skapa nya drönare av de människor de assimilerar på vägen. J.
I grund och botten är en individuell Borg inte så farlig om man tänker efter. Picard dödade en med ett automatvapen (ett holografiskt sådant till råga på allt) utan problem. Även om "riktiga" ( :P ) vapen är rätt ovanliga på jorden i Star Trek så borde det inte vara något större problem att replikera ett par hundratusen kulsprutor och enklare automatvapen. Borgerna kan ju förstås fortfarande förgöra jorden från rymden, men det är ju inte därför de är där...

Tycker det var rätt svagt av manusförfattarna att lämna en sådan lucka i Borgernas "odödlighet".

Borgerna vill bara assimilera jorden varför tar dom inte den federationskoloni/medlemsplanet som är närmast och sen assimilerar en planet i taget?

För det första för att de kan... och för det andra så är det alltid bäst att hugga av ormens huvud först, annars ger man den en chans att försvara sig, och för det tredje så kan jag tänka mig att jorden har den största koncentrationen av avancerad teknologi och avancerade livsformer.

• 7 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...