Crayle Posted March 13, 2003 Report Posted March 13, 2003 Hejsan! Sitter hemma med en del Star Trek-serietidningar så jag undrar om det finns andra som har några sådana hemma, och har några bra tips. Jag har 2 större album 1 mindre och 2 "one shots" sen en nummer 1 av 4 där det är en tng /ds9 crossover. Jag syftar på amerikanska album och serier, även om SPOCK o TNG finns i Sverige så kom det inte ut i så många nummer och går inte o köpa i butikerna.... Quote
Essray Posted March 14, 2003 Report Posted March 14, 2003 Jag har en TMP-serietidning hemma , som jag köpte på Mynt&Musik. Den var ruskigt billig. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade, men det var mindre än 50 kr iaf. Dock har jag inte haft tid att titta i den ännu. :rodna: Quote
Morn Posted March 14, 2003 Report Posted March 14, 2003 Jag har en TMP-serietidning hemma , som jag köpte på Mynt&Musik. Den var ruskigt billig. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade, men det var mindre än 50 kr iaf. Dock har jag inte haft tid att titta i den ännu. :rodna: den från 82 ja den är cool (82 var ett bra år) Quote
Expendable Ensign Posted March 14, 2003 Report Posted March 14, 2003 Jag har en TOS tidning liggandes någonstans. Quote
Nettan Posted March 14, 2003 Report Posted March 14, 2003 (edited) Hej ! Crayle Skickad den 14 Mar 2003, 0:17 SPOCK o TNG finns i Sverige så kom det inte ut i så många nummer och går inte o köpa i butikerna.... Jag har dessa (alla) tidningar också och en tjock serietidning och en normal ; The best of Star Trek och Star Trek Debut of Honor. Det är inte så mycket. hur många nummer har SPOCK och TNG utkommit ? *är nyfiken* // Nettan är galen i serietidningar. Edited March 15, 2003 by Nettan Quote
Crayle Posted March 15, 2003 Author Report Posted March 15, 2003 Serietidningar är bäst, jag samlar på sådana. Spock 3 nr TNG 2 nr om jag inte minns fel? Har båda TNG men bara en enda Spock Quote
Crayle Posted March 15, 2003 Author Report Posted March 15, 2003 Just det jag har även en del nummer av Starfleet Academy Nog är med där Quote
StarTrekin Posted March 15, 2003 Report Posted March 15, 2003 Har ett nummer av SPOCK och ett av TNG (tur att man har en stora syster som tänker på en) Fast det känns ganska mysko med star trek på svenska ;) Quote
Stiltman Posted March 24, 2003 Report Posted March 24, 2003 Hej.. jag har en hel del tidningar jag med. är ganska skojj.. =) har inte blädrat i nån, men.. Har ett par Star Trek Early Voyages tidningar från 97-98 ett par Starfleet Academy, Deep Space Nine och Voyager från 97-98 Samt några gamla Star Trek från 81-82.. är ganska stolt över den samlingen =) men det kommer nog mer också.. :borg2: Quote
Kirk^4 Posted March 25, 2003 Report Posted March 25, 2003 Jag har första nummret av Star Trek orginaltidningen. Det är första filmen rakt av. Lite coolt men inte så kul. Sen har jag ett nummer av SPOCK också, som jag inte förstår varför den heter det.. Quote
Nettan Posted April 23, 2006 Report Posted April 23, 2006 (edited) Hej! Det är längsen att någon postar i det här ämne! När jag höll på att leta en tidning som inte har göra med star trek men det dyker plöstigt en serietidningen som heter star trek (samlarnumren) "Mot världen" :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: . Den här tidningen har jag inte sett förut eftersom jag är en typiskt seriesamlare. Om ni är nyfiken på hur serietidning ser ut men jag är hemsk ledsen för att jag är väldig dålig på att länka dit till sidan. skriv www.seriesam.com, sen klicka på rubrik " serietidning 1908-1975" -> "Stora salulistan" ->" SF fanstay skräck" och det finns lista som är i alfabetisk ordning, ta en titt på star trek om ni är intresstanta. Edited April 23, 2006 by Nettan Quote
The Holy Three Posted November 26, 2007 Report Posted November 26, 2007 Kan väl göra alla medvetna om att det finns ett antal Star Trek tidningar ute på Tradera just nu, både med TNG gänget, Voyager och med TOS gänget, även till ett rimligt pris. Amerikanska är de flesta också (förutom en TNG tidning som är svensk), vilket är något jag föredrar framför svenskt översatte serietidningar. http://www.tradera.com/search/imp.aspx?sea...=1&catid=11 Quote
Pjotr'k Posted November 26, 2007 Report Posted November 26, 2007 Ett tips är dessutom att kontakta Macomicus. Han har i alla fall tidigare haft annonser på Tradera, men inte på sistone. Quote
Pjotr'k Posted February 27, 2009 Report Posted February 27, 2009 Jag har skapat ett nytt tema på databasen om svenskspråkiga Star Trek-serier. Jag vore tacksam för tillägg och eventuella rättelser. Det måste väl finnas fler gånger som Star Trek har funnits med i andra svenska tidningar, såsom Serie-Nytt, eller? Quote
Pjotr'k Posted April 6, 2009 Report Posted April 6, 2009 Det är ingen som bor i Göteborg som kan kika in på Göteborgs Universitetsbibliotek (öppet för allmänheten) och beställa fram gamla serietidningen Serie-Nytt från 1970-talet och kolla om det finns Star Trek-serier i någon annan av dessa tidningar? Ni ser i artikeln som länkas till ovan att det fanns en serie i nr 7 från 1972. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.