Gå till innehåll
Crayle

Star Trek-serietidningar

Rekommenderade inlägg

Hejsan! Sitter hemma med en del Star Trek-serietidningar så jag undrar om det finns andra som har några sådana hemma, och har några bra tips. Jag har 2 större album 1 mindre och 2 "one shots" sen en nummer 1 av 4 där det är en tng /ds9 crossover. Jag syftar på amerikanska album och serier, även om SPOCK o TNG finns i Sverige så kom det inte ut i så många nummer och går inte o köpa i butikerna....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en TMP-serietidning hemma :) , som jag köpte på Mynt&Musik. Den var ruskigt billig. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade, men det var mindre än 50 kr iaf.

Dock har jag inte haft tid att titta i den ännu. :rodna: :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har en TMP-serietidning hemma :) , som jag köpte på Mynt&Musik. Den var ruskigt billig. Kommer inte ihåg exakt vad den kostade, men det var mindre än 50 kr iaf.

Dock har jag inte haft tid att titta i den ännu. :rodna:  :(

den från 82 ja den är cool (82 var ett bra år)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !

Crayle Skickad den 14 Mar 2003, 0:17

SPOCK o TNG finns i Sverige så kom det inte ut i så många nummer och går inte o köpa i butikerna....

Jag har dessa (alla) tidningar också och en tjock serietidning och en normal ; The best of Star Trek och Star Trek Debut of Honor. Det är inte så mycket.

hur många nummer har SPOCK och TNG utkommit ? *är nyfiken*

// Nettan är galen i serietidningar.

Redigerad av Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.. jag har en hel del tidningar jag med. är ganska skojj.. =)

har inte blädrat i nån, men..

Har ett par Star Trek Early Voyages tidningar från 97-98

ett par Starfleet Academy, Deep Space Nine och Voyager från 97-98

Samt några gamla Star Trek från 81-82..

är ganska stolt över den samlingen =) men det kommer nog mer också..

:borg2:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har första nummret av Star Trek orginaltidningen. Det är första filmen rakt av. Lite coolt men inte så kul.

Sen har jag ett nummer av SPOCK också, som jag inte förstår varför den heter det..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det är längsen att någon postar i det här ämne!

När jag höll på att leta en tidning som inte har göra med star trek men det dyker plöstigt en serietidningen som heter star trek (samlarnumren) "Mot världen" :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: . Den här tidningen har jag inte sett förut eftersom jag är en typiskt seriesamlare.

Om ni är nyfiken på hur serietidning ser ut men jag är hemsk ledsen för att jag är väldig dålig på att länka dit till sidan.

skriv www.seriesam.com, sen klicka på rubrik " serietidning 1908-1975" -> "Stora salulistan" ->" SF fanstay skräck" och det finns lista som är i alfabetisk ordning, ta en titt på star trek om ni är intresstanta.

Redigerad av Nettan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan väl göra alla medvetna om att det finns ett antal Star Trek tidningar ute på Tradera just nu, både med TNG gänget, Voyager och med TOS gänget, även till ett rimligt pris. Amerikanska är de flesta också (förutom en TNG tidning som är svensk), vilket är något jag föredrar framför svenskt översatte serietidningar.

http://www.tradera.com/search/imp.aspx?sea...=1&catid=11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ingen som bor i Göteborg som kan kika in på Göteborgs Universitetsbibliotek (öppet för allmänheten) och beställa fram gamla serietidningen Serie-Nytt från 1970-talet och kolla om det finns Star Trek-serier i någon annan av dessa tidningar? Ni ser i artikeln som länkas till ovan att det fanns en serie i nr 7 från 1972.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu