Gå till innehåll

Bästa dubbelavsnittet?


baracuttra

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
Ah! Två stycken som håller med mig och tycker att endgame är riktigt bra! Det avsnittet har ju annars fått lite oförstjänt kritik... J.

Jag tycker också att Endgame är mycket bra. Kan inte förstå varför det inte är bättre omtyckt. Som avsluttning på Voyager tycker jag det är perfekt. Personligen tycker jag att ingen av ST-serierna avsluttas så bra som VOY. Endgame fullföljer och knyter ihop säcken, så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Två stycken som håller med mig och tycker att endgame är riktigt bra! Det avsnittet har ju annars fått lite oförstjänt kritik... J.

Jag tycker också att Endgame är mycket bra. Kan inte förstå varför det inte är bättre omtyckt. Som avsluttning på Voyager tycker jag det är perfekt. Personligen tycker jag att ingen av ST-serierna avsluttas så bra som VOY. Endgame fullföljer och knyter ihop säcken, så att säga.

Håller med helt och hållet. Endgame är det klart bästa slutet på någon Trek-serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Tycker inte att det finns några dåliga(sämre) dubbelavsnitt men EndGame toppar min lista på dubbelavsnitt. Borger, Tidsresor (utan tydlig ologik som brukar finnas i de flesta tidsrese avsintt) m.m (vad mer kan man begära?)

Men jag ser att många skattar Year of Hell och Caretaker välldigt högt. De är nog några av de dubbelavsnitt som jag gillar minst tror jag. Year of Hells slut tycker jag är ologiskt och tråkigt vilket är synd till ett iövrigt så bra program. Caretaker är inte dålig på något vis men saknar bara det som skulle få den att bli bland de bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också inne på VOY, trots att jag inte gillar serien så värst. Men mitt val blir Future's End. Länge var ju Best of Both Worlds min favorit men efter att ha sett det nyligen för första gången på några år så insåg jag hur gamla TNG-avsnitten börjar se ut. Dessutom upplever jag inte manuset som lika starkt längre, även om det definitivt är topp-5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker "Year of Hell" är bäst av de avsnitten jag har sett. Det är en annorlunda "skitigare" historia i det avsnittet som skiljer sig från mängden. Jag tror att det är det som gör avsnittet så omtyckt.

Jo jag håller med. Tror att det som gör att jag skattar VOY och DS9 högst bland ST är att de generellt är lite mörkare än vad "vanlig" ST (tex TNG: konstant är ljust och glatt).

Year of Hell är som du säger lite "skitigare" och mörkare jag gillar det jag med men det är bara det att två avsnitt som täcker ett år känns.. jag vet inte men det skulle behövts mer än 1,5h för att det skulle kännas helt bra. Sammt tycker jag fortfarande att slutet inte håller, om någon förstår logiken i det så försök gärna förklara för mig :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det finns några dåliga(sämre) dubbelavsnitt men EndGame toppar min lista på dubbelavsnitt. Borger, Tidsresor (utan tydlig ologik som brukar finnas i de flesta tidsrese avsintt) m.m (vad mer kan man begära?)

Men jag ser att många skattar Year of Hell och Caretaker välldigt högt. De är nog några av de dubbelavsnitt som jag gillar minst tror jag. Year of Hells slut tycker jag är ologiskt och tråkigt vilket är synd till ett iövrigt så bra program. Caretaker är inte dålig på något vis men saknar bara det som skulle få den att bli bland de bättre.

Jag kan inte se att det fins något ologiskt med tidsresorna i Endgame? Tvärt om är det mycket logiskt. Sedan är det väll inte så konstigt att ha med borger i avsnittet? De har figurerat mycket i Voyager....

Vad är det för oligiskt med slutet i Year of Hell? Om man tar bort "roten till det onda" så är det ganska naturligt att även problemet försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det finns några dåliga(sämre) dubbelavsnitt men EndGame toppar min lista på dubbelavsnitt. Borger, Tidsresor (utan tydlig ologik som brukar finnas i de flesta tidsrese avsintt) m.m (vad mer kan man begära?)

Men jag ser att många skattar Year of Hell och Caretaker välldigt högt. De är nog några av de dubbelavsnitt som jag gillar minst tror jag. Year of Hells slut tycker jag är ologiskt och tråkigt vilket är synd till ett iövrigt så bra program. Caretaker är inte dålig på något vis men saknar bara det som skulle få den att bli bland de bättre.

Jag kan inte se att det fins något ologiskt med tidsresorna i Endgame? Tvärt om är det mycket logiskt. Sedan är det väll inte så konstigt att ha med borger i avsnittet? De har figurerat mycket i Voyager....

Jag tror att du missförstod mig jag gillar Endgame det är bland de bästa menar jag.

Vad är det för oligiskt med slutet i Year of Hell? Om man tar bort "roten till det onda" så är det ganska naturligt att även problemet försvinner.

Det är svårt att förklara men att döda den onde vid den tidpunkten skulle inte ändra vad han redan har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att det finns några dåliga(sämre) dubbelavsnitt men EndGame toppar min lista på dubbelavsnitt. Borger, Tidsresor (utan tydlig ologik som brukar finnas i de flesta tidsrese avsintt) m.m (vad mer kan man begära?)

Men jag ser att många skattar Year of Hell och Caretaker välldigt högt. De är nog några av de dubbelavsnitt som jag gillar minst tror jag. Year of Hells slut tycker jag är ologiskt och tråkigt vilket är synd till ett iövrigt så bra program. Caretaker är inte dålig på något vis men saknar bara det som skulle få den att bli bland de bättre.

Jag kan inte se att det fins något ologiskt med tidsresorna i Endgame? Tvärt om är det mycket logiskt. Sedan är det väll inte så konstigt att ha med borger i avsnittet? De har figurerat mycket i Voyager....

Jag tror att du missförstod mig jag gillar Endgame det är bland de bästa menar jag.

Vad är det för oligiskt med slutet i Year of Hell? Om man tar bort "roten till det onda" så är det ganska naturligt att även problemet försvinner.

Det är svårt att förklara men att döda den onde vid den tidpunkten skulle inte ändra vad han redan har gjort.

Sorry läste fel.

Angående Year of Hell. Hela skeppet som ändrar tiden är oberört av vad som sker utanför, så för dem har inget ändrats och de har inte glömt något. Så på något sätt tycker jag det fins en logik i att det skeppets förintande nollställer allt. Det är som en Pandoras Box, som släpper ut allt som varit igen.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men efter som han som skappade detta vapen inte försvann från tidslinjen kommer han att skappa det ingen och igen dra in Voyager i problem

Ja troligen kommer allt att ske om igen.

Du förstår vad jag menar. Men jag ska studera det avsnittet igen så ska vi se vad jag tycker.

(OT: finns det någon tråd för avsnitt med tveksamma tidslinjer?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han(kaptenen för tidskeppet) blir övertalad av sin fru att gå ut i det vackra vädret istället för "a few more calculations" i den "nya" rätta tidslinjen. Därför händer det inte igen.

Tack för infon Mr Trek. Nu mins jag allt igen. Bör se det avsnittet i helgen, eftersom jag har glömt lite av detaljerna. Fy på mig.

O jag klentrogna som försakar den rätta läran, och glömmer det heligaste för en trekker. Nu ska jag gå och späka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han(kaptenen för tidskeppet) blir övertalad av sin fru att gå ut i det vackra vädret istället för "a few more calculations" i den "nya" rätta tidslinjen. Därför händer det inte igen.

Jag tolkar inte det som att han lägger ner hela projektet, utan bara tillfäligt går ut. Men kanske menar regisören att lämnar projektet. Jag vet inte men tolkade det dock inte på det viset när jag såg det och därför tyckte jag inte att den logiken höll. Men om han värkligen lämnade projektet så håller jag med om att det finns en logik.

Men om det nu var så att han lämnade projektet så frågar jag mig: "Varför lämnar han projektet i denna tidslinje men inte i den förra?".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...