Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
mm men jag har för mig att frun dog när de ändrade tidslinjen...

Jag vill också minas det. Detta var väll anledningen till att han aldrig blev nöjd med ändringarna han gjorde i tidslinjen. Hans fru kom aldrig tillbaka.

Postad

Har ju sett andra halvan av Unimatrix Zero och även om detta dubbelavsnitt hamnar bland mina topp tre favoriter, så har jag äntligen bestämt mig för vilket dubbelavsnitt som är min absoluta favorit; Year Of Hell. Tycker personligen att det har varit ett av de mest häftigaste och intensiva avsnitten i serien kort sagt. Men i slutändan tycker jag att de flesta dubbelavsnitten i Voyager är jäkligt bra. :)

Postad

Jag förstår inte varför många verkar gilla Year of Hell. Tyckte det var ok första gången jag såg det och tittade om på första avsnittet idag. Inte är det särskilt kul. Fienden är ointressant som rollfigur och nästan en karbonkopia på Soran i Generations (samma motiv och galenskap).

Jag undrar om de led på brist på fantasi när de skrev Voyager, eftersom många dubbelavsnitt handlar om att någon vill förstöra och/eller kapa Voyager.

Det är lite som alla alternativa jordar som TOS-besättningen hittade, kul ett par gånger, men blir ganska snart trist.

Postad
Jag förstår inte varför många verkar gilla Year of Hell.

Tycker det har förekommit ganska bra förklaringar på varför i tråden. Men på det stora hela håller jag med dig om att avsnittet är rätt blekt i all sin murrighet. För mig representerar avsnittet den andra tråkigare halvan av serien väldigt väl och därför är det ingen favorit heller.

Postad

Jag måste säga att jag nog länge har gillat equinox. Delvis ger det den här "förstöra voyager" plotten men det behandlar också mycket psykologi, vad händer med oss när vi sätts i extrema situationer. Hur långt vi är beredda att gå för att ta oss ur dom, osv.

Det känns helt enkelt som en mycket mer genomtänkt story än vad jag upplever i bland annat year of hell, men det var å andra sidan länge sen jag såg year of hell så...

Postad

Equinox är min andrahands favorit. Gillar verkligen den men den var mer sorglig än spännande så som Year of Hell var, men var också ett bra sen jag såg YOH också.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...