baracuttra Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 ska kanske iväg och hyra ett st voy dubbel avsintt. vilket är bäst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 Gå och hyr de 2 dubbel avsnitt som finns till DS9 dom är bättre (jag tänker på på Piloten och Way of the Warrior) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg1 Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 ska kanske iväg och hyra ett st voy dubbel avsintt. vilket är bäst? Smaken är förstås delad men här är mina toppar av VOY-dubblarna: 1. Future's end 2. Scorpion 3. Caretaker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg1 Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 Gå och hyr de 2 dubbel avsnitt som finns till DS9 dom är bättre (jag tänker på på Piloten och Way of the Warrior) När det gäller DS9, så tycker jag det är bäst att se avsnitten i ordning och inte hoppa in någonstans. Det finns risk för att man inte får lika mycket utbyte av höjdaravsnitt som Way of the Warrior om man inte följt serien fr??n början. Tyvärr tycker jag inte piloten (Emissary) är bland de bättre avsnitten. Tänker man få ut så mycket som möjligt av DS9 skall man ändå börja med piloten. I Voyager är avsnitten mindre beroende av varandra och man gör därför ingen större förlust om man hoppar lite fram och tillbaka i avsnitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baracuttra Posted April 4, 2003 Author Report Share Posted April 4, 2003 ska kanske iväg och hyra ett st voy dubbel avsintt. vilket är bäst? Smaken är förstås delad men här är mina toppar av VOY-dubblarna: 1. Future's end 2. Scorpion 3. Caretaker then Future's end is what it will be Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 I Voyager är avsnitten mindre beroende av varandra och man gör därför ingen större förlust om man hoppar lite fram och tillbaka i avsnitten. I voyager är avsnitten inte beroende av varandera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted April 4, 2003 Report Share Posted April 4, 2003 Hmm.... Kanske lite sent men jag får tipsa om följande dubbel..... Bacis Year of hell The killing game Jätte bra avsnitt alla tre!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 I voyager är avsnitten inte beroende av varandera. Tröttnar du aldrig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 Min favoritlista: Basics Year of hell The killing game Endgame Caretaker är också bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 Hmmm Har du snott min favoritlista :P Du har ju samma favoriter som jag! *skrattar* Jag håller med om att dessa dubbelavsnitt är de bästa i Voyager. Alla tre avsnitten är mycket spännande. Endgame är bra men har sina brister (se diskussionen om det avsnittet). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 Endgame är precis som du säger bra men har sina brister, ex slusecvensen var väldigt kort.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 I voyager är avsnitten inte beroende av varandera. Tröttnar du aldrig? På att säga sanningen om voyager nej det kan jag göra länge. Dock så är det sant att föruton att det är samma crew i voy så hänger avsnitten inte samman med varandra (dubbel avsnitten gör det men inte de andra) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted April 6, 2003 Report Share Posted April 6, 2003 På att säga sanningen om voyager nej det kan jag göra länge. Dock så är det sant att föruton att det är samma crew i voy så hänger avsnitten inte samman med varandra (dubbel avsnitten gör det men inte de andra) Efter dåliga tittarsiffror på DS9, så försökte man få tillbaka tittarna genom att använda sig av det ursprungliga konceptet som man använt på TOS och TNg, ett nytt äventyr varje vecka. Jag kan hålla med om attt detta är ett indre modernt och oftast mindre intressant sätt att berätta en tv-serie på men ska man hacka på Voyager för det kan man ju lika väl hacka på TNG och Tos, vilket folk sällan gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 6, 2003 Report Share Posted April 6, 2003 På att säga sanningen om voyager nej det kan jag göra länge. Dock så är det sant att föruton att det är samma crew i voy så hänger avsnitten inte samman med varandra (dubbel avsnitten gör det men inte de andra) Efter dåliga tittarsiffror på DS9, så försökte man få tillbaka tittarna genom att använda sig av det ursprungliga konceptet som man använt på TOS och TNg, ett nytt äventyr varje vecka. Jag kan hålla med om attt detta är ett indre modernt och oftast mindre intressant sätt att berätta en tv-serie på men ska man hacka på Voyager för det kan man ju lika väl hacka på TNG och Tos, vilket folk sällan gör. Du har en poäng där. dock finns det anledningar att inte hacka lika mycket på TOS och TNG För tos så går den inte att jämföra med de senare serierna då de en sådan stor skillnad i bland annat trovärdighet, budget mm När det gäller TNG så finns även då saker som man saknar då man tittar på VOY. det är att även om det är skillda äventyr så finn s det en stor del av sammanhängande i avsnitten (kanske inte lika mycket som i DS9) men mer än voy som nästan totalt saknar det. Sen så är de en avsnitten i TNG oftast bättre skrivna (bättre story) samt bättre utfört av skådisarna. Denna diskution passar nog inte här för att vara ärlig utan kan mer någon man kan skriva i bästa serie delen. Där har jag troligen sagt detta (eller liknande flera gånger) så kolla bak lite i den för att få en helhets bild i varför jag bashar voy mer än TNG och TOS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted April 9, 2003 Report Share Posted April 9, 2003 End Game, är helt enkelt det bästa dubbel avsnittet av Star Trek Voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted April 9, 2003 Report Share Posted April 9, 2003 Det finns faktiskt en hel del bra dubbel avsnitt i VOY. Tror (kommer inte ihåg alla) att mina favoriter är: future's end the killing game dark frontier year of hell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted April 9, 2003 Report Share Posted April 9, 2003 future's end Future's end är bra. Det är roligt med ett dubbelavsnitt som tar mest plats på jorden under 1990 talet. Sen är Tuvok ganska rolig här och sen får ju doktorn sin emitter i detta dubbel-avsnitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted April 9, 2003 Report Share Posted April 9, 2003 (edited) ska kanske iväg och hyra ett st voy dubbel avsintt. vilket är bäst? Smaken är förstås delad men här är mina toppar av VOY-dubblarna: 1. Future's end 2. Scorpion 3. Caretaker Rätt på! Basics var riktigt ruttet och Workforce blev en trött Cliffhanger med hela 3 veckor mellan avsnitten. Futures End hade mycker Charm och Scorpion var riktigt bra (Såg aldrig nåt avsnitt mellan Futures End och Worst Case Scenario eftersom SVT bytte sändningstid och detta missade jag. Har Hyrt eller laddat ner avsnitten sedan dess) Caretaker var ett bra avsnitt där Janeway slösar bort de fyra Tri-Co Bolt Laddningar som skeppet är utrustat med. Under hela säsong ett och två talar de hela tiden om hur många torpeder de har och att de absolut inte kan ersättas... Ska göra det till en av mina tre livsuppgifter att ta reda på hur många torpeder Voyager använd under åren... De som vill veta de andra målen kan PM:a mig. :tomte: Om jag skaffar DVD, lovar jag mig att skaffa Voyager på DVD när det kommer ut. En säsong per månad... I can afford that, but nothing more but mutch less... DVD samlingen borde vara ute i sin helhet när jag har skaffat DVD... Edited April 9, 2003 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted April 10, 2003 Report Share Posted April 10, 2003 End Game, är helt enkelt det bästa dubbel avsnittet av Star Trek Voyager Det var preciiis vad jag tänkte säga! Absolutely. Men om vi snackar om mer fristående avsnitt så föreslår jag The Killing Game eller Flesh and Blood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 10, 2003 Report Share Posted April 10, 2003 "Year of hell" är en av minna VOY favoriter. Fast jag kommer nästan inte ihåg vad som händer, så längesedan var det jag såg avsnittet. Har velat ladda hem, men kan inte hitta någonstans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 17, 2005 Report Share Posted March 17, 2005 Dom bästa dubbelavsnitten enligt mej 1 Scorpion 2 Endgame 3 Equinox 4 Year Of Hell 5 Caretaker 6 Dark Frontier 7 Futures End 8 Unmatrix Zero 9 Flesh & Blood 10 The Killing Game 11 Workforce 12 Basics Många dubbelavsnitt med Borg, 4st! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 18, 2005 Report Share Posted March 18, 2005 De bästa dubbelavsnittet enligt mig måste vara Scorpion och Endgame Efter det Caretaker, Futures End och Basics Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thirteen Posted March 25, 2005 Report Share Posted March 25, 2005 Killing game är klart bäst! Självklart är de andra också bra, fast jag gillar dem inte, har sett dem ALLDELES för många gånger :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fairy_Of_Darkness Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Jag tycker bästa dubbelavsnittet är Scorpion:) Nästan alla andra dubbelavsnitt blir långdragna enligt min smak.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted November 18, 2007 Report Share Posted November 18, 2007 Dom bästa dubbelavsnitten enligt mej 1 Scorpion 2 Endgame 3 Equinox 4 Year Of Hell 5 Caretaker 6 Dark Frontier 7 Futures End 8 Unmatrix Zero 9 Flesh & Blood 10 The Killing Game 11 Workforce 12 Basics Många dubbelavsnitt med Borg, 4st! Jag tycker precis som du i rangordningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts