Bromma_Herman Posted April 27, 2003 Report Share Posted April 27, 2003 1: Istället för att säga att nåt känns fel säger du att det är en rubbning i kraften. 2: Folk tycker du är underlig som säger "May the Force be with you!" istället för hej då 3: Du kan citera varenda Star Wars replik helt korrekt, inklusive Evokerna och Jabba the Hutt. 4: Du har med hjälp att Star Wars leksaker och Videokamera gjort dina egna filmer efter varje Star Wars bok som skrivits... 5: Du påstår att du bor "I en galax, långt långt borta!" 6: Du spanar mot himlen varje natt i hopp om att se Dödsstjärnan 7: Du har allt som ordet "Star Wars" finns med i, inklusive noveller och andra böcker där Star Wars nämns. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 27, 2003 Report Share Posted April 27, 2003 öööh. Är inte detta väldigt likt ämnet "Åtta tecken på att du sett för mycket star trek..., Lite humor..." , bara att detta handalr om Star Wars istället ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted April 28, 2003 Author Report Share Posted April 28, 2003 (edited) Skulle tro det... Tycker det är kul att skriva sådana listor. Jag har skrivit en lista "20 saker om inte kommer hända i Star Trek Voyager!" Edited April 28, 2003 by Bromma_Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 28, 2003 Report Share Posted April 28, 2003 1: Avslutar mina brev med att skriva "May the force be with you!" 2: Ser på "Star Wars"-filmerna åtminstonde en gång i månaden!!! ett måste!!! :P 3: Drömmer ofta att jag befinner mig i Star Wars världen och att jag är Mara Jade!! (Tja, :rodna: något måste man drömma om!!!) Min lista kommer att fyllas på i efterhand!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted April 29, 2003 Author Report Share Posted April 29, 2003 Mara Jade e cool! Om Timothy Zahns böcker blir film, undrar vem som spelar vem? Jag skulle gärna se Sean Connery som Kapten Palleon eller Joorus C´Both. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 29, 2003 Report Share Posted April 29, 2003 (edited) Mara Jade e cool! Om Timothy Zahns böcker blir film, undrar vem som spelar vem? Jag skulle gärna se Sean Connery som Kapten Palleon eller Joorus C´Both. Jo visst skulle det vara coolt om de böckerna blev film. MEN det kommer troligen inte ske! Om man nu inte ersätter han Solo, Leia och Luke med andra skådespelare! Luke och de andra skulle vara för gamla för att göra en efterföljare till "The return of the jedi"! Fast om det skulle ske så skulle jag jubla av lycka. Jag tycker det är synd att de inte gjorde en efterföljare. Jag hade gärna vilja se vad som skedde efteråt med the jedi och så vidare.... Vad tycker ni om en uppföljare???? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :P Edited April 29, 2003 by Captain Mariah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted April 29, 2003 Report Share Posted April 29, 2003 Hm, kanske inte hör till just denna diskussionen. Men va 17 är Mara Jade, Kapten Palleon och Joorus C'Both för några?? Har jag missat dem alla dessa åtskilliga gånger jag sett filmerna? :o Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 29, 2003 Report Share Posted April 29, 2003 (edited) Hm, kanske inte hör till just denna diskussionen. Men va 17 är Mara Jade, Kapten Palleon och Joorus C'Both för några?? Har jag missat dem alla dessa åtskilliga gånger jag sett filmerna? :o Du kan hitta information om Mara Jade i följande länk.... http://www.starwars.com/databank/character...lker/index.html Mer information om henne finner du i: http://se.starwars.nu/nyheter/index.asp?iPageId=244 Edited May 5, 2003 by Quiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 5, 2003 Author Report Share Posted May 5, 2003 (edited) Jag visste att de gifte sig, men vad hette sonen? Inte anakin va? Det hette ju Leia/Solos tredje son efter Jaina och Jacen. Kollade Data-banken på StarWars.com... Thrawn såg ganska läbbig ut medans jag skrattade ihjäl mig åt Ghent. Gilon Palleon såg ungefär ut som jag tänkt mig och C´Boath såg ut som Kapten Haddock ur TinTin! Det fanns bilder ur serietidningen (som e mitt mål att skaffa, alla timothy zahns serier på svenska) och det var dem jag skrattade åt... Är det förresten Timothy som skrivit Young Jedi? Edited May 7, 2003 by Bromma_Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 (edited) Är det förresten Timothy som skrivit Young Jedi? Tror inte det! jag har inte hittat någon information som stödjer det! Edited May 5, 2003 by Quiet Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Är det förresten Timothy som skrivit Young Jedi? Nej, det är Kevin J. Anderson (som bla skrivit Antikroppar och någon mer Arkiv-X bok) och Rebecca Moesta som skrivit dem. Men det känns ju verkligen som om de bygger vidare på Zahn's böcker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 5, 2003 Report Share Posted May 5, 2003 Hm, kanske inte hör till just denna diskussionen. Men va 17 är Mara Jade, Kapten Palleon och Joorus C'Both för några?? Har jag missat dem alla dessa åtskilliga gånger jag sett filmerna? :o Du kan hitta information om Mara Jade i följande länk.... http://www.starwars.com/databank/character...lker/index.html Mer information om henne finner du i: http://se.starwars.nu/nyheter/index.asp?iPageId=244 Vilka spoilers du häver ur dig! Det där vet jag inte alls om jag ville läsa!! <_< Du får allt hålla dig till spoiler-varnade diskussioner om Star Wars-litteratur innan du börjar skriva sånt. Varning utdelas och inlägget redigeras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 :rodna: Vill bara be om ursäkt till de som inte ville läsa om den spoliers som jag råkade häva ut mig! Jag glömde visst att det kan anses som spoilers. Jag borde åtmonstonde lagt en spoilersvarning innan jag skrev som jag gjorde! Åter igen, mycket ledsen för det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 7, 2003 Author Report Share Posted May 7, 2003 Kom på några till: Du angriper alla personer som hellre ser Star Trek nemisis än hyr Star Wars Episode II Du tycker det är helt normalt att äga allt som har med Star Wars att göra... Du vinner alltid första pris på maskeradtävlingar för din Admiral Ackbar dräkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M'Nor Posted May 9, 2003 Report Share Posted May 9, 2003 Lite flera: Varje gång du förlorar i schack beter du dig som Chewie när han spelar mor R2-D2 ombord på Falcon. Varje gång du ska hoppa från trean i Badhuset leker du Luke Skywalker när han går på plankan och ska ner till Sarlacc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 9, 2003 Author Report Share Posted May 9, 2003 Så sant som det är sagt... Du förbokar ett nytt känt 3D Shooter-dataspel bara för att du har hört att det kanske ska komma en Star Wars mod till det :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted May 11, 2003 Report Share Posted May 11, 2003 Nu kommer jag här och är besvärlig .. men "Skäl till att du är en star wars-fantast" skulle väl ändå innebära att ni listade skäl till att ni är såhär fanatiska som ni är? Inte vad ni gör för att uttrycka det? Vill ni att jag redigerar titeln till "tecken på att du är en star wars-fantast"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted May 12, 2003 Report Share Posted May 12, 2003 Du tycker att star terk snodde ordet star från star wars (ja du måste verkligen vara fanatiker om du tycker det) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted May 13, 2003 Author Report Share Posted May 13, 2003 tja... Det har jag inget emot, quiet. Och jag är hälften ST och hälften SW Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 1. När din kompis inte litar på att du ska komma i tid till ert möte och du svarar: "I find your lack of faith quite disturbing. 2. När du är törstig så ber du om en jawajuice Kommer inte på flera. Hoppas det var okej att jag skrev dom. Skäl till att man är SW fan? Hmmm.... :vulcan: Någon som har en logisk förklaring? :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 21, 2003 Report Share Posted May 21, 2003 (edited) "När man börjar kalla sina kompisar Chewie, Leia, Luke...(fastän de inte heter så...)" "När man inreder sin lägenhet efter Star Wars stil" (kommentar: vet en star trek fanstast som har gjort följande...coolt men skumt.)" några till, återkommer med flera... --------------- bra inlägg Original_Alec!!! Edited May 21, 2003 by Captain Mariah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted May 25, 2003 Report Share Posted May 25, 2003 Dina var roliga Captain Mariah... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts