thestargaze Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 (edited) Jag har alltid undrat om rasen Betazoid, är det någon här som kan lite mer om denna ras? Typ, När kom man först i kontakt med dem? Var det Kapten Archer eller Kapten Kirk (eller vad den någon annan) som fick den äran att ta första kontakt? Vilket språk har de? Inte engelska väl? Varifrån kommer de? Ligger deras planet nära Jorden? Är de släkt med människorna, med tanke på hur lika de är oss? osv..... Jag har försökt att hitta info på olika star trek siter utan att lyckas. Tacksam för hjälp.... Edited May 22, 2003 by Captain Mariah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted May 22, 2003 Report Share Posted May 22, 2003 Är de släkt med människorna, med tanke på hur lika de är oss? Släckt, kanske, men inte så nära som tex. romulaner och vulcans Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 23, 2003 Author Report Share Posted May 23, 2003 Finns det en bra site där det står om Betazoids ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 Jag sökte på Google. Följande sidor såg intressanta ut: --> Freedom Fleet --> The Padd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted May 24, 2003 Report Share Posted May 24, 2003 Jag tror inte att borg har assimilerat dom för jag kan inte komma ihåg vad deras nummer är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted May 25, 2003 Report Share Posted May 25, 2003 (edited) Är de släkt med människorna, med tanke på hur lika de är oss? Enligt ett avsnitt (kommer inte ihåg just nu vad det heter och vilken serie) så träffar besättningen på en uråldrig ras/resterna av en ras. som för många tusen år sedan reste runt och lämnade sina "frön" på tusentals olika planeter. Därför skulle alla humanoida varelser vara "släkt" med varanda, medans vulcans och romulans sedan har varit "samma" men sedan delat på sig. Rörstår ni hur jag menar ;) Edited May 25, 2003 by Thalaxian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted May 25, 2003 Report Share Posted May 25, 2003 Enligt ett avsnitt (kommer inte ihåg just nu vad det heter och vilken serie) så träffar besättningen på en uråldrig ras/resterna av en ras. som för många tusen år sedan reste runt och lämnade sina "frön" på tusentals olika planeter. Därför skulle alla humanoida varelser vara "släkt" med varanda, medans vulcans och romulans sedan har varit "samma" men sedan delat på sig. Rörstår ni hur jag menar ;) Jag misstänker att det är avsnittet The Chase som du tänker på . Ett mkt bra avsnitt för övrigt. Dock så tycker jag att de kunde återknutit mer till det i andra avsnitt, då detta ändå är en ganska revolutionerande upptäckt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted May 26, 2003 Report Share Posted May 26, 2003 (edited) Här har Ni lite information: http://www.starfleet-ssf.com/~stvoyageruk/...n/betazoid.html Edited May 26, 2003 by poth_99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted May 26, 2003 Report Share Posted May 26, 2003 Är de släkt med människorna, med tanke på hur lika de är oss? När det gäller vulcans och romulans så är det samma ras som bor på olika planeter och har olika värderingar bara. Men att människor och betazoids skulle vara släkt p g a att de är så lika varandra har jag svårt att tro. Det fínns ju många raser som är lika människan men ändå inte ??r släkt. Människor och betazoids skiljer sig ju mycket när det gäller mentala förmågor. Nu sa ju IOFS Q att alla raser har mer eller mindre släktband emellan sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted May 26, 2003 Report Share Posted May 26, 2003 (edited) Är de släkt med människorna, med tanke på hur lika de är oss? osv..... Alla humanioder i galaxen är släkt mer eller mindre: Det var ju en utdöende ras som spred sitt dna i galaxen!!! Edited May 26, 2003 by *voyboy* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted May 26, 2003 Report Share Posted May 26, 2003 Är de släkt med människorna, med tanke på hur lika de är oss? osv..... Alla humanioder i galaxen är släkt mer eller mindre: Det var ju en utdöende ras som spred sitt dna i galaxen!!! Jag tror det inte var en utdöende ras som spred DNA t i galaxen. Faktum är att den rasen fortfarande kan finnas. Men annars är ju det sant att alla "humanoid lifeforms" är släkt med varandra och det är ju därför de liknar varandra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UNDO_2000 Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Det verkar som om Betazoids är den sexigaste/snyggaste rasen. Jag tycker alltid att Betazoids porträtteras som en snygg och sexig ras (i alla fall kvinnorna) som kan få de partners de vill ha. Trois mamma är ju absolut sådan. (här finns väll ingen som säger emot?) Jag har för mig att piloten som flög Paris till DS9 i Voyagers pilotavsnit var Betazoid å att just detta skulle ha nån speciell dragningskraft så att Paris försökte ragga lite på henne. Troi själv verkar ju också ofta hamna i kärlekssituationer och liknande grejer och verkar väldigt van innom området (fast det kanske mer har att göra med hennes counsolor utbildning) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted June 10, 2004 Author Report Share Posted June 10, 2004 Skulle det vara lyckat att ha en betazoid som Captain??? :blink: Eftersom Betazoider är min favorit alien i Star Trek tycker jag att det vore trevligt med en Betazoid som Captain. I alla Star Trek avsnitt har vi haft en männsika som Captain. Jag skulle tycka att det vore intressant att ha en icke mänsklig Captain eller åtminstonde halv människa , halv alien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Det kanske har funnits en Betazoidkapten. Vi kan ha misstagit honom/henne för en människa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Är de släkt med människorna, med tanke på hur lika de är oss? osv..... Alla humanioder i galaxen är släkt mer eller mindre: Det var ju en utdöende ras som spred sitt dna i galaxen!!! Jag tror det inte var en utdöende ras som spred DNA t i galaxen. Faktum är att den rasen fortfarande kan finnas. Men annars är ju det sant att alla "humanoid lifeforms" är släkt med varandra och det är ju därför de liknar varandra. Men sa inte hologramet i The Chase att deras ras var utdöende? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts