bruse Posted August 10, 2003 Report Share Posted August 10, 2003 Jag har aldrig hört S.P.O.C.K, men köpte igår deras Earth Orbit: Live (köpte även tre Placeboskivor som går före, så jag har inte hunnit lyssna på S.P.O.C.K) så nu ska jag försöka lyssna in mig på det, jag gillar inte synthpop alls så vi får se hur det går. En liten grej bara; jag har träffat lillebrodern till han som gav dom ett skivkontrakt på Accelerating Blue Fish, det är nämligen hans skivbolag, så jag har hört talas om dom ganska mycket Ska bli spännande att lyssna. Vad modigt gjort! Köpa nåt av några man adlrig hört, när man inte ens gillar genre! Jag som är stockkonservativ nöjer mig just nu med senaste Kraftwerk. Jag har bara väntat i 18 år... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 11, 2003 Report Share Posted August 11, 2003 Personligen har jag nöjt mig med Star Trek Polka och Star Trek Rhapsody under musik men detta... DET ÄR JU RIKTIGT BRA! :klingon: Så, vart finns Klingon-Musiken från avsnittet där Doktorn har familj? Förresten, är inte DeForest Kelly också namnet på ett av stjärnflottans sjukhusskepp i TMP? : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted August 11, 2003 Report Share Posted August 11, 2003 OT Är det någon som hört talas om Warp 11 ?, de kommer att vara med i den nya trekkies 2, dokumentären. Det går att ladda ner några lagliga mp3-låtar från deras officiella hemsida, www.warp11.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted August 14, 2003 Report Share Posted August 14, 2003 Vad modigt gjort! Köpa nåt av några man adlrig hört, när man inte ens gillar genre! Jag som är stockkonservativ nöjer mig just nu med senaste Kraftwerk. Jag har bara väntat i 18 år... Haha Kanske det. S.P.O.C.K gick att lyssna på, sången hördes tyvärr inte sådär jättebra, kan vara för att det är en liveskiva. Men jag ska definitivt inhandla deras andra skivor, är man skivsamlare så är man. Och min samling kommer inte att bli komplett utan ett äkta Star Trekband :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted August 14, 2003 Report Share Posted August 14, 2003 Vad modigt gjort! Köpa nåt av några man adlrig hört, när man inte ens gillar genre! Jag som är stockkonservativ nöjer mig just nu med senaste Kraftwerk. Jag har bara väntat i 18 år... Haha Kanske det. S.P.O.C.K gick att lyssna på, sången hördes tyvärr inte sådär jättebra, kan vara för att det är en liveskiva. Men jag ska definitivt inhandla deras andra skivor, är man skivsamlare så är man. Och min samling kommer inte att bli komplett utan ett äkta Star Trekband :P Min son är nu 10, å han har gillat S.P.O.C.K sedan han var 5. Nå, med rätt uppfostran går allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted September 18, 2003 Report Share Posted September 18, 2003 Deras låt "Dr McCoy" är ju heltuff! Jag hörde den första gången på WCT Star Treff 27 - Doctors den 24 maj, och den är jättebra och svängig "Charged for murder on a Klingon chancellor, managed to escape with a fellow officer...." *L* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted October 2, 2003 Report Share Posted October 2, 2003 (edited) Då har du inte hört DrMcoy (låten av Star Pilot on Channel K, Inte mannen) på tyska..... :blink: Edited October 2, 2003 by Bromma_Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 2, 2003 Report Share Posted October 2, 2003 (edited) Jag har faktiskt aldrig hört talas om S:P:O:C:K! -Vad är det för band? -Varför kallas de så? -Är de bra? -Har de anknutning till Star Trek? -Vad står S:P:O:C:K för? Edited October 2, 2003 by Captain Mariah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted October 3, 2003 Report Share Posted October 3, 2003 (edited) -Varför kallas de så? -Är de bra? -Har de anknutning till Star Trek? -Vad står S:P:O:C:K för? Svar på dina frågor: Svar på Fråga 1 och 4: De kallas S.P.O.C.K som betyder Star Pilot on Channel K Svar på Fråga 2: Ja Svar på Fråga 3: Well, Never Thrust a Klingon! En av deras bästa låtar! DrMcCoy e också bra även om jag nöjer mig med Alien Attack, Agent Five och E.T Phone Home. Edited October 3, 2003 by Bromma_Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathan Posted October 13, 2003 Report Share Posted October 13, 2003 Har aldrig hört dom heller men... SYNTHPOP?? ja skulle aldrig gå så lågt att lyssna på pop över huvudtaget, speciellt inte synthpop. samma sak med rap. DET SKA VA HÅRDROCK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted October 13, 2003 Report Share Posted October 13, 2003 Har aldrig hört dom heller men... SYNTHPOP?? ja skulle aldrig gå så lågt att lyssna på pop över huvudtaget, speciellt inte synthpop. samma sak med rap. DET SKA VA HÅRDROCK Se där har du fel :P Spock (orkar inte alla punkter) är ett kul liveband, men deras storhetstid är förbi... Men visst många minnen har man till låtar som "Klingon" och "in space no one kan hear you scream". Nästan så en tår rinner ner för kinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 Jag har inte sett dem live, men visst kanske det skulle vara kul att göra det. Jag har bara en skicka av dem och det är S.P.O.C.K 1999 och den är väl rätt hyfsad. En av favoriter bland deras låtar är Dr. McCoy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 17, 2003 Report Share Posted October 17, 2003 (edited) Det finns även ett annat band som heter spocks beard. som jag i och för sig aldri har hört-.- men det är väl lite relateratkanske. Jag har en av deras låtar på datorn som heter "The distance to the sun" som jag personligen tycker är väldigt bra. Edited November 2, 2003 by Lt. Karl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted October 18, 2003 Report Share Posted October 18, 2003 Såg dom live i Linköping för sisådär 2-3 år sen. Lyssnar egentligen inte på den sortens musik, men spock kan man ju göra ett undantag för bara för att dom har så otroligt coolt tema på sina låtar En favoritlåt är ju helt klart All ET:s Aren't Nice. Brukade alltid lyssna på den när jag satt och spelade gamla XCOM:UFO och Terror from the Deep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathan Posted October 19, 2003 Report Share Posted October 19, 2003 (edited) Låter som ett band som typ bara spelar på liseberg m.m. Fast jag kan väl inte direkt döma dom eftersom jag aldrig har hört dom men dom verkar ändå lite halvcoola. Se där har du fel Spock (orkar inte alla punkter) är ett kul liveband, men deras storhetstid är förbi... Men visst många minnen har man till låtar som "Klingon" och "in space no one kan hear you scream". Nästan så en tår rinner ner för kinden tja jag kan däremot tänka mig att ett band som det kan vara väldigt kul att se live. Bob Hund till exempel dom e grymma live(skivorna även dom e grymma). Edited October 19, 2003 by Jonathan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 19, 2003 Report Share Posted October 19, 2003 Jag hittade en låt av The hellacopters som heter Spock in my rocket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 2, 2003 Report Share Posted November 2, 2003 Har börjat lyssna på Spock's Beard och dom her endel låtar som är riktigt bra. Vet någon om dom har givit ut en CD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
James Godthardt Posted November 2, 2003 Report Share Posted November 2, 2003 Har börjat lyssna på Spock's Beard och dom her endel låtar som är riktigt bra. Vet någon om dom har givit ut en CD? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted February 21, 2004 Report Share Posted February 21, 2004 Då jag efter nyår blivit en laglig människa och tagit bort alla mina Mp3 filer så har jag nu beställt Earth Orbit Live från Ginza. Billig för att va en cd-skiva... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts