thestargaze Posted August 20, 2003 Report Share Posted August 20, 2003 Vad tycker ni om serien? Är den bra/dålig och varför? Skulle ni klassa serien som Science fiction? :klingon: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 20, 2003 Report Share Posted August 20, 2003 Jag har endast sett två eller tre avsnitt då jag inbte har TV3 så jag kan tyvärr inte ge en rättvis röst. Men om jag skulle säga omn det är SF eller inte så skulle jag nog säga en blandning mellan SF och Fantasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 21, 2003 Report Share Posted August 21, 2003 Jag tycker att serien är bra, men det var bra att röstalternativen var med "..." efteråt, för då kunde jag lägga till "men...". I introt ser man henne ha hela munderingen, men i avsnitten ser man annars enbart hennes handske, inget annat. Det är aningen för mycket tankar om armbandet, och lite för lite action med armbandet, om ni förstår vad jag menar. Sedan gillar jag att de ändå har satsat mer på storyn än på att göra serien "sexuell". Även om hon är snygg att se på, är det inte något exceptionellt eller exploaterande med det, som man i bland kan tycka att det blir med T'Pol och Seven of Nine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 21, 2003 Author Report Share Posted August 21, 2003 Jag tycker Witchblade är helt okej. Men jag skulle inte vilja påstå att det är en av mina favorit serier. Eftersom tv3, tv4 och svt är så SF-fattig, brukar jag se den ibland. Ganska intressant story. Men det jag inte förstår är vad "handsken" vill med henne. Om det nu har funnits i urminnes tider, var kommer den ifrån? Och varför agerar den som den gör? Vad eller vem är det som styr den, en utomjording? Jag antar att detta är frågor som kommer bli besvarade utmed serien. ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted August 21, 2003 Report Share Posted August 21, 2003 Jag har aldrig sett/läst Witchblade. Men jag skulle gärna vilja läsa/se den. Så den finns tecnad också. jaha. Visste bara att den fanns som serie, bl a i tidning ihop med Tomb Raider. (Vilket är en mycket bra serie som inte hör ihop med detta forum, jag vet.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted August 21, 2003 Report Share Posted August 21, 2003 Tycker Witchblade är underhållande (tyvärr går den lite väl sent nu på trean) Men jag skulle inte placera den som SF utan som Fantasy (nutidsfantasy visserligen,men...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Jag tycker serien är riktigt bra. Kastas ju mycket mellan dåtid och nutid samt olika andra konstigheter. Bra karaktärer är det med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted September 17, 2004 Report Share Posted September 17, 2004 Jag gillar serien bättre. Den känns platt som TV-serie, man kanske skulle göra en biofilm av den istället... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 17, 2004 Report Share Posted September 17, 2004 Witchblade är i mitt tycke en väldigt bra tv-serie. Jag bandade första 10-12 avsnitten. Sen missade jag ett, och straffade mig själv genom att inte titta mer :blink: Yancy Butler gör ett bra jobb i rollen som Sara Pezzini. Inte för snygg, inte för sexig, utan precis lagom för att man ska ta henne på allvar. Anthony Cistaro som Kenneth Irons och Eric Ettibari som Ian Nottingham gör också fina rolltolkningar. Däremot David Chokari som Jake McCartey tycker jag är för blek. En väldigt bra serie, som sagt! Och visst är det Fanatsy det handlar om. Inte ett uns SF i detta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 19, 2004 Report Share Posted September 19, 2004 För er som missat den så sänder ZTV nu ytterligare en reprisomgång av serien. 4 vändan tror jag det är på Viasat. I lördags visades piloten, två gånger om... Känns som det är lite för mycket repriser på TV, kan ha fel...men... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted September 19, 2004 Report Share Posted September 19, 2004 Sätt Witchblade väldigt sporadiskt, men piloten gillade jag. Intresant att huvudpersonen var så skeptisk och tror allt är bara hallusinationer i början. Som tidigare skribenter påpekat, det känns bra att de inte bara försöker spela på sex, Sara är absolut inte ful men inte så vacker att hon ser ut som en polis kan göra och inte en fotomodell som spelar polis. Vilket är enorm skilnad gemför med tidningen ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted September 21, 2004 Report Share Posted September 21, 2004 Har inte sett så många avsnitt, men det verkar bra... Dock saknar jag mycket av det som finns i serierna...de är häftigare...men att gestalta det i en serie skulle väl medföra orimliga kostnader på effekter..!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted November 8, 2004 Report Share Posted November 8, 2004 (edited) Witchblade är väldig bra film den är väldigt lik filmen blade en väldig bra och spännade film om vampyrer Edited November 13, 2004 by captain archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 Är det första säsongen av Witchblade som går på ztv nu? Jag trodde jag hade sett alla, men jag känner inte igen ett enda ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rymdmonstret Posted November 9, 2004 Report Share Posted November 9, 2004 jag tycker serierna är bättre, även om de lyckats med likheten ganska väl.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 JAg säger som jag sa (eller skrev) innan: Jag känner inte igen ett enda avsnitt! och jag som trodde att jag hade sett de flesta avsnitt. Jag känner mig lite förvirrad, vad var det som visades förut? (Jag kanske bara har fått extremt dåligt minne när det gäller witchblade... <_<, eller så har jag bara sett de jag missade förra gången...) Är det någon som kan bringa mig klarhet i det här? Synd att de la ner TV-serien Den verkade vara bättre än serien (även om serien kanske är snyggare och drar fler manliga läsare *host*) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted February 15, 2007 Report Share Posted February 15, 2007 (edited) tv-seriens witchblade(vapnet alltså) var lång ifrån lika imponerande som serietidningens. vidare var Yancy Butler det enda som fick mej att titta lite men vad värre var tyckte jag inte att serien trollband mig och fick mej att bry mej Edited March 12, 2007 by K´hogh son of Klintoch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts