Jump to content

Witchblade

thestargaze

Är serien Witchblade bra?  

27 members have voted

1. 1.

• Ja, ...
      11
    • Nej, ...
      7
    • Witchblade, vadå?
      7

Recommended Posts

Jag tycker att serien är bra, men det var bra att röstalternativen var med "..." efteråt, för då kunde jag lägga till "men...".

I introt ser man henne ha hela munderingen, men i avsnitten ser man annars enbart hennes handske, inget annat. Det är aningen för mycket tankar om armbandet, och lite för lite action med armbandet, om ni förstår vad jag menar.

Sedan gillar jag att de ändå har satsat mer på storyn än på att göra serien "sexuell". Även om hon är snygg att se på, är det inte något exceptionellt eller exploaterande med det, som man i bland kan tycka att det blir med T'Pol och Seven of Nine.

Jag tycker Witchblade är helt okej. Men jag skulle inte vilja påstå att det är en av mina favorit serier. Eftersom tv3, tv4 och svt är så SF-fattig, :alien: brukar jag se den ibland.

Ganska intressant story. Men det jag inte förstår är vad "handsken" vill med henne. Om det nu har funnits i urminnes tider, var kommer den ifrån? Och varför agerar den som den gör? Vad eller vem är det som styr den, en utomjording? Jag antar att detta är frågor som kommer bli besvarade utmed serien. ^_^

• 1 year later...

Witchblade är i mitt tycke en väldigt bra tv-serie. Jag bandade första 10-12 avsnitten. Sen missade jag ett, och straffade mig själv genom att inte titta mer :blink:

Yancy Butler gör ett bra jobb i rollen som Sara Pezzini. Inte för snygg, inte för sexig, utan precis lagom för att man ska ta henne på allvar. Anthony Cistaro som Kenneth Irons och Eric Ettibari som Ian Nottingham gör också fina rolltolkningar.

Däremot David Chokari som Jake McCartey tycker jag är för blek.

En väldigt bra serie, som sagt!

Och visst är det Fanatsy det handlar om. Inte ett uns SF i detta!

Sätt Witchblade väldigt sporadiskt, men piloten gillade jag. Intresant att huvudpersonen var så skeptisk och tror allt är bara hallusinationer i början.

Som tidigare skribenter påpekat, det känns bra att de inte bara försöker spela på sex, Sara är absolut inte ful men inte så vacker att hon ser ut som en polis kan göra och inte en fotomodell som spelar polis. Vilket är enorm skilnad gemför med tidningen ;)

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

JAg säger som jag sa (eller skrev) innan: Jag känner inte igen ett enda avsnitt! och jag som trodde att jag hade sett de flesta avsnitt. Jag känner mig lite förvirrad, vad var det som visades förut? (Jag kanske bara har fått extremt dåligt minne när det gäller witchblade... <_<, eller så har jag bara sett de jag missade förra gången...)

Är det någon som kan bringa mig klarhet i det här?

Synd att de la ner TV-serien :( Den verkade vara bättre än serien (även om serien kanske är snyggare och drar fler manliga läsare *host*)

• 2 years later...