Enterprise_Nx-01 Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Som ni säkert vet så är Star trek Nemesis den sista star trek filmen med TNG så vilken seria ska ta över efter den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Som ni säkert vet så är Star trek Nemesis den sista star trek filmen med TNG så vilken seria ska ta över efter den? Nä... det är inte alls säkert att Nemesis blir den sista TNG-filmen. Visst, det är troligt att det är så, men inte SÄKERT. Enligt Rick Berman så tittar man på olika varianter av film, det har till och med diskuterats att låta karaktärer från olika serier medverka i en film tillsammans.... Vet inte riktigt vad jag skall säga och tycka om detta mer än att jag tycker det är en usel idé. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 22, 2003 Author Report Share Posted August 22, 2003 Som ni säkert vet så är Star trek Nemesis den sista star trek filmen med TNG så vilken seria ska ta över efter den? Nä... det är inte alls säkert att Nemesis blir den sista TNG-filmen. Visst, det är troligt att det är så, men inte SÄKERT. Enligt Rick Berman så tittar man på olika varianter av film, det har till och med diskuterats att låta karaktärer från olika serier medverka i en film tillsammans.... Vet inte riktigt vad jag skall säga och tycka om detta mer än att jag tycker det är en usel idé. :P Men läs på filmens fram sida A generations final jurney begins Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Ska man vara petig så står det A generations final journey begins. ;) Men jag hoppas att man nu låter TNG gänget få ut sin behövliga pension. Jag skulle gärna se en Voyager film även om DS9 som serie var snäppet bättre. Men jag har inte något emot en film med Sisko & Co heller. Eller kanske en film med en helt annan besättning. Fast det kan nog bli ganska svårt att få till på ett bra sätt. Vad jag däremot inte vill se är en film baserad på Enterprise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 22, 2003 Author Report Share Posted August 22, 2003 Ska man vara petig så står det A generations final journey begins. ;) Men jag hoppas att man nu låter TNG gänget få ut sin behövliga pension. Jag skulle gärna se en Voyager film även om DS9 som serie var snäppet bättre. Men jag har inte något emot en film med Sisko & Co heller. Eller kanske en film med en helt annan besättning. Fast det kan nog bli ganska svårt att få till på ett bra sätt. Vad jag däremot inte vill se är en film baserad på Enterprise. Enterprise är min favorit serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Enterprise är min favorit serie En "journey" är ju ingen "jouney" om den inte avslutas utan bara "begins" :P Håller med dig att Enterprise är väldigt bra. Jag var lite missnöjd med de första avsnitten.. men efter "The Andorrian Accident" har jag verkligen börjat att gilla serien.... och säsong 2 är ju hur bra som helst.... Men det är inte min favoritserie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 22, 2003 Author Report Share Posted August 22, 2003 Enterprise är min favorit serie En "journey" är ju ingen "jouney" om den inte avslutas utan bara "begins" :P Håller med dig att Enterprise är väldigt bra. Jag var lite missnöjd med de första avsnitten.. men efter "The Andorrian Accident" har jag verkligen börjat att gilla serien.... och säsong 2 är ju hur bra som helst.... Men det är inte min favoritserie.... Har du sett på The expanse det är ett super bra avsnitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gul Nador Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Jag tycker att Deep Space Nine ska bli film! Det finns mycket mer att göra film om där än från Voyager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Har du sett på The expanse det är ett super bra avsnitt Ja... jag har sett alla Enterprise avsnitt.... The Expanse är en riktig bra "cliffhanger" inför säsong 3. Ett annat favoritavsnitt från säsong 2 är "The Crossing" .... Vad gäller en eventuell framtida Trek film så tror jag att vi Trekkers skulle gilla bäst att det blir en filmatisering från DS9 eller VOY ... men jag tror det är mest troligt att det blir en Enterprise film ..... Eller?? :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Det bästa vore naturligtvis om de gjorde en film av varje serie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NikkiSixx Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 Det bästa vore naturligtvis om de gjorde en film av varje serie. Ja, det är klart! Men så bra är inte livet.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted August 22, 2003 Report Share Posted August 22, 2003 (edited) Alltså det finns ju redan ett liknande ämne som denna och diskusionen där är samma som här : Star Trek XI, Voyager *spoilervarning* Star Trek XI, Voyager *spoilervarning* Edited August 22, 2003 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 23, 2003 Author Report Share Posted August 23, 2003 Har du sett på The expanse det är ett super bra avsnitt Ja... jag har sett alla Enterprise avsnitt.... The Expanse är en riktig bra "cliffhanger" inför säsong 3. Ett annat favoritavsnitt från säsong 2 är "The Crossing" .... Vad gäller en eventuell framtida Trek film så tror jag att vi Trekkers skulle gilla bäst att det blir en filmatisering från DS9 eller VOY ... men jag tror det är mest troligt att det blir en Enterprise film ..... Eller?? :blink: Samma hära det är ju den nyaste serien och producenterna tror jag inte orkar samla ihop skådespelarna från DS9 eller VOY. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 23, 2003 Author Report Share Posted August 23, 2003 Alltså det finns ju redan ett liknande ämne som denna och diskusionen där är samma som här : Star Trek XI, Voyager *spoilervarning* Star Trek XI, Voyager *spoilervarning* Det är om voyager ja men vi röstar om vilken film vi tycker skulle kunna bli film efter TNG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted August 23, 2003 Report Share Posted August 23, 2003 Alltså det finns ju redan ett liknande ämne som denna och diskusionen där är samma som här : Star Trek XI, Voyager *spoilervarning* Star Trek XI, Voyager *spoilervarning* Det är om voyager ja men vi röstar om vilken film vi tycker skulle kunna bli film efter TNG Jo men som jag sa diskusionen är samma där som här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nina Janeway Posted August 23, 2003 Report Share Posted August 23, 2003 Japp, Proton har rätt. Det var jag som startade den andra tråden och jag formulerade väl inte titeln på den ordentligt. Så detta är indeed en dublett-tråd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gul Nador Posted August 23, 2003 Report Share Posted August 23, 2003 Kan vi inte göra denna tråden till en "DS9-film?"-tråd, och behandla Voyager i den andra? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 24, 2003 Report Share Posted August 24, 2003 Skulle tycka det va koolt om de båda böckerna med Borg sjukan kunde bli en film.... MERA JANEWAY! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 24, 2003 Report Share Posted August 24, 2003 Detta bedöms vara en dubbeldiskussion, så den stängs därmed. Röstningen behålls dock öppen ett tag till, så ni som inte har röstat: Rösta på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts