Gå till innehåll

Buffy, The Vampire Slayer


ickamicka

Rekommenderade inlägg

  • Svar 160
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Någon som vet i vilket avsnitt Giles sjunger Behind Blue Eyes?

har för mig det är något avsnitt i s4... måste kolla upp det..

Buffy avsnittet idag var roligt :)

Roliga scener mellan Buffy o Spike :D

Buffy: "Tonight sucks! And, and look at me! Look at, look at stupid Buffy Too dumb for college, and, and, and freak Buffy, too strong for construction work. And, and my job at the magic shop? I was bored to tears even before the hour that wouldn't end! And the only person I can even stand to be around is a... neutered vampire who cheats at kitten poker."

Spike: "Oh, you saw the cheating, did you."

Buffy: "Also? I think you're drunk."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thalaxian:

*spoiler*

I fredagens avsnitt handlade det om Buffys ekonomiska problem. Sjukhusräkningar som var så höga att Buffy & Dawn knappt hade pengar kvar till räkningar.

I gårdagens avsnitt handlade det om "trion" som utsatte Buffy för diverse elakheter - Deja Vu upplevelse, tiden gick snabbare och framkalla demoner på en arbetsplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte dagens avsnitt var Buffy varsådär... mycket Dawn (hade dock sitt skäl för de andra var upptagna med nästa avsnitt)

Willow börjar bli en witchbitch..? :huh:

och imrron kommer det ökända avsnittet av Buffy (ska dock komma ihåg hela avsnittetn(+8 min extra utöver det vanliga) sänds senare på natten)

Eftersom jag bara hört så mycket bra om den, så är jag väldigt nyfiken :)

@Mr Borg: det är ingen spoiler om avsnitten visats i sverige ;)

Redigerad av Me
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig sak här: Se kvällssändningen av dagens (onsdagens avsnitt).

Den tidiga sändningen saknar nämligen omkring 7 minuter. Originalavsnittet var aningen längre (drygt 50 minuter långt), och det klipptes sedan ner till omkring 42 minuter för repriserna.

Femman har dock lovat att köra långa versionen på natten, efter påtryckningar från fans.. :D Tänk vilken skillnad det är på femman och fyran... Om de nu kunde låta bli att censurera tidiga sändningen så fult... *grumble, grumble*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Once more with a feeling"

Har ju sett avsnittet innan som sagt. Såg avsnittet nu idag och måste säga att den svenska översättningen var rätt katastrofal. En scen när Buffy sjunger så kommer Giles och säger till Willow och Tara: She needs backup. Då refererar dom till att de ska köra och köra bakgrundsdanssteg. Men på svenska översätter dom med: hon behöver hjälp. Bara en av många grejer som inte var så lyckat.

Hoppas inte detta är spoiler då, för avsnittet har ju sänts!

Bästa sångarna i personligt tycke var: Giles, Tara, Byffy och Spike när han sjöng rockröst, inte den softa.

Sämsta var nog Xander och Willow.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag funderade på. Hur många brukar se det tidiga avsnittet på eftermiddagen och hur många bruklar se det sena på natten? Elelr är det några som ser båda? Jag väljer att se det sena på natten, sen om jag ser et när det går eller om jag spelar in det spelar ingen rol, jag vill görna se et något längre avsnittet även om det är marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag funderade på. Hur många brukar se det tidiga avsnittet på eftermiddagen och hur många bruklar se det sena på natten? Elelr är det några som ser båda? Jag väljer att se det sena på natten, sen om jag ser et när det går eller om jag spelar in det spelar ingen rol, jag vill görna se et något längre avsnittet även om det är marginellt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ser båda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade dagens avsnitt. Mycket bättre än gårdagens avsnitt som jag inte alls gillade. Giles & Anyas "relation" var bäst. Hoppas Will lär sig en läxa nu att inte blanda in magik hela tiden, att Tara lämnade henne tyckte jag bara var rätt. Måste spela in i natt och spara, verkligen ett underbart avsnitt.

Nu stack Giles igen. :( Han kommer väl tillbaka??

Förut såg jag det sena avsnittet men nu har jag börjat se de tidigare för att jag behöver stiga upp på morgonen den senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldig skojigt avsnitt.. men det slår inte gårdagens ;)

(Nynnar på låtar från avsnittet :P)

Jo, Willow börjar verkligen bli en "witchbitch", hoppas hon förstår det nu när Tara lämnar henne (hoppas bara för en liten tid)

och Giles :(... verkar som han inte ska vara med eftersom han inte varit med på introt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och Giles :(... verkar som han inte ska vara med eftersom han inte varit med på introt

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr... Giles (Anthony Stewart Head) är inte "fast" längre på Buffy, utan kommer bara dyka upp som gästskådespelare några gåmger :/

Får hoppas att det blir något av det "förmodligen-begravda" prjektet " Ripper"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att Giles lämnade. Dock hade det känts lite B om han hade åkt och kommit tillbaka igen. Fanns ju egentligen ingen mening med det då, en andra gång.

Var det han som ville lämna serien, eller var det slut i manuset för hans del?

Får ju se vad som händer i dagens avsnitt! Längtar redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...