Jump to content
Sign in to follow this  
poth_99

Star Trek i mobilen

Recommended Posts

Snickrade lite på tema till mobilen:

dsc000071ua8.th.jpgthpix.gif

dsc000161td9.th.jpgthpix.gif

dsc000171je2.th.jpgthpix.gif

Och speciellt för Khog'h son of Klintoch:

dsc00004xu5.th.jpgthpix.gif

Detta tema har jag dock inte gjort. Men jag har lagt till Klingon red alert som ringsignal och de-cloaking som sms-signal ;)

Edited by michael ricochet

Det finns och passar nog till dom flesta sony ericsson cyper shot modellerna.

Verkar som att mina två andra bilder från mitt hemsnickrade tema försvann här? Hmm jag får se om jag orka lägga upp dom igen.

Edit: Nu ligger dom bilderna i mitt föregående inlägg, där igen ;)

Edited by michael ricochet

Om du har en sony ericsson-telefon i cypbershot serien så funkar det temat! Du kan PM:a mej om du behöver hjälp. Finns nån hemsida där man kan själv snickra ihop teman om man har nokia. Jag har dålig koll på hur andra märken har det med teman men det går ju att söka på nätet.

Detta klingonthema är dessutom animerat så att det rör sej och byter effekter.

Man kan göra teman till Sony Ericsson mobiler med deras program Themes Creator. Det är ett kraftfullt program man kan ladda ner gratis från deras SonyE's hemsida. Dock så är det bar om man har ett bildredigeringsprogram också, och då gärna lite vassare än paint, GIMP är ett gratis bildredigerings program jag tippar kan vara ganska bra.

Finns tema från kommande star trekfilmen på zedge.net. Innehåller svartvita bilder på Kirk och Spock, den svarta starfleet-loggan(som jag har som avatar) samt actionbilder direkt från filmen. Check i out! Passar nog till dom flesta SE-lurarna men är gjort för K800.

Ja idag på amiralitetet har jag fått uppgiften att göra om en starfleet communicator (nedan) till en klingon-motsvarande.

Här är den omlackad:

dsc01068f.th.jpg

dsc01067p.th.jpg

Och här är den klar med klingonskt interface. Finns t.ex en liten batleth med i displayen!

dsc01069m.th.jpg

dsc01070a.th.jpg

Är det någon som har sett ngt trevligt star trek tema till en Sony Ericsson w715? Jag har bytt ut ringsignaler, sms-signaler och allt sånt för att trekkifiera den (vilket driver mina arbetskollegor till vansinne) men det vore trevligt med ett riktigt tema till den. Någon som sett ngt?

Du kan ju göra ett eget tema med "Theme Creator" som är ett gratisprogram från Sony Ericsson där du kan skapa ett tema själv, det har jag gjort till min w660 i alla fall ;)

hade något tema jag laddat ner förut men efter total åter ställningen så är det enda kvar på mobilen som är trek är mobil spelet

"star trek 2009" :P

men funderar nog på att göra nåt nytt kanske göra något själv, som ett lcars tema ;)

Edited by thamupp