poth_99 Posted October 3, 2003 Report Posted October 3, 2003 En riktig Trekker har självklart en ST-mobil Ge tips om var man finner teman, signaler, mobilsvar mm (helst gratis) Här två länkar för Enterprise & DS9; till Sony Ericsson T610 http://www.myt610.net/preview.php?id=776 http://www.myt610.net/preview.php?id=1786 Quote
Karl Posted October 4, 2003 Report Posted October 4, 2003 Wow! Snygga bakgrunder . Funkar dom bara till T610 eller till andra? Bara så jag inte laddar in den å så tar min telefon å dör eller nått annat hemskt ;) Quote
poth_99 Posted October 4, 2003 Author Report Posted October 4, 2003 Wow! Snygga bakgrunder . Funkar dom bara till T610 eller till andra? Bara så jag inte laddar in den å så tar min telefon å dör eller nått annat hemskt ;) hm, ja dessa fungerar bara till T610 Jag får väl erkänna att det är jag som ligger bakom dessa teman och tacka för dina vänliga ord Dock går det även att skapa teman till Ericsson T68 & T300 Quote
USS VOYAGER Posted October 8, 2003 Report Posted October 8, 2003 går det att "lada ner" något som har med star trek att göra till en Simens ME45? Quote
Expendable Ensign Posted October 8, 2003 Report Posted October 8, 2003 Jag har signaturen från The Motion Picture som ringsignal till min Ericsson T39: C p p f a G #d p #d +d +C p p p p a #a +c +d #a +C p #A p A p a f a G Bör fungerar på alla Ericsson telefoner där man kan skriva in signalen själv. Quote
Thalaxian Posted October 8, 2003 Report Posted October 8, 2003 På halebop.com finns en del. Bland annat har jag hittat Statr Trek theme. Quote
Enterprise_Nx-01 Posted October 10, 2003 Report Posted October 10, 2003 Wow! Snygga bakgrunder . Funkar dom bara till T610 eller till andra? Bara så jag inte laddar in den å så tar min telefon å dör eller nått annat hemskt ;) hm, ja dessa fungerar bara till T610 Jag får väl erkänna att det är jag som ligger bakom dessa teman och tacka för dina vänliga ord Dock går det även att skapa teman till Ericsson T68 & T300 På Sony ericssons hemsida Fun and downloads så kan du göra egna teman till nästan alla sony ericsso telefoner Quote
crazy_voyager Posted October 10, 2003 Report Posted October 10, 2003 Jag har också singnal till TNG på min nokia. Jag kan inte skriva ut den nu men vill nån ha den så får ni väll skicka ett PM Quote
Pjotr'k Posted October 12, 2003 Report Posted October 12, 2003 Jag saknar alltid snygga signaler till Siemens-mobiler. Är det någon som har tips på var man kan hitta Star Trek-relaterade sådana? Quote
Enterprise_Nx-01 Posted October 13, 2003 Report Posted October 13, 2003 Jag saknar alltid snygga signaler till Siemens-mobiler. Är det någon som har tips på var man kan hitta Star Trek-relaterade sådana? På Mobilehits finns det väldigt många ring singnaler där hittar du säkert något Quote
bruse Posted October 13, 2003 Report Posted October 13, 2003 Jag saknar alltid snygga signaler till Siemens-mobiler. Är det någon som har tips på var man kan hitta Star Trek-relaterade sådana? På Mobilehits finns det väldigt många ring singnaler där hittar du säkert något Ah! Äntligen hittade jag vad jag sökte där.... dock ej Star Trek... utan min nationalsång Värmlandsvisan. Var hittar man snygga loggor då? Quote
xpat Posted April 6, 2004 Report Posted April 6, 2004 Hej, Jag skulle vilja ha hmmm vad kallas det nu "kommunikatorljudet" som SMSsignal, någon som vet var man kan ladda ner den som ringsignal till Nokia? Quote
bruse Posted May 15, 2004 Report Posted May 15, 2004 Haha, precis vad jag vill ha, tricorder ljud eller liknande plottrande ljud. Finns det? Quote
Enterprise_Nx-01 Posted May 15, 2004 Report Posted May 15, 2004 Haha, precis vad jag vill ha, tricorder ljud eller liknande plottrande ljud. Finns det? Om man har realone player så kan man ladda ner kommunikator ljud från deras hemsida. Dom har många andra star trek låtar Quote
Damien Stone Posted May 15, 2004 Report Posted May 15, 2004 Om man har realone player så kan man ladda ner kommunikator ljud från deras hemsida. Dom har många andra star trek låtar Realplayer? Den mediaspelaren måste vara det största skämtet på länge... förstår inte ens varför folk använder den när det finns så mycket annat. XMMS för Linux Winamp för Windows plus mängder av ytterligare program som man inte behöver betala för utan ärligt kan tanka ner från webben. Quote
Smirf Posted September 25, 2004 Report Posted September 25, 2004 http://myt610.lasyk.net/prv.php?id=2017 Quote
MrsRiker Posted November 19, 2004 Report Posted November 19, 2004 Nu när jag köpte en ny mobil så har jag självklart skapat en trekofon... För det första så är den uppvikbar, som en gammaldags communicator. För det andra så har jag tre olika teman som ringsignaler TNG, DS9 & VOY beroende på vem som ringer. Och så har jag dörrsignalen från TNG och VOY som olika SMS-signaler och en klingon "red alert"varning jag hittade på internet som väckningssignal. Och så Voyager som bakgrundsbild.... Jag, Star Treknörd? Nääää, aldrig Quote
orville Posted May 4, 2005 Report Posted May 4, 2005 hehe Jag har också en ihopvikbar telefon. Kul med roliga ringsignaler, jag har signaturerna till TOS och VOY. (Har även a-team men det är ju inte direekt star trek relaterat såvida man inte nämner dwight schultz Quote
EoNeel Posted May 4, 2005 Report Posted May 4, 2005 ...skulle vara häftigt med TOS-låten i luren. Men jag är ganska nöjd med den jag har...Das Boot. Quote
thestargaze Posted October 5, 2005 Report Posted October 5, 2005 (edited) Jag hittade en intressant artikel i måndags.. Beam me up, mobilen! 2005-08-23: Carl Björk Nästan 40 år efter att den klassiska tv-serien Star Trek hade premiär kommer mobilen som utformas efter kommunikationsapparaterna i serien. Telefonen som ska färdas dit ingen tidigare har färdats. Så beskriver den amerikanska it-tidskriften Wired lite ironiskt den nya telefonen Star Trek Communicator Phone. Bakom konceptet står mobiltjänstbolaget Sona Mobile samt tv-koncernen Viacom, som äger rättigheterna till Star Trek och som framgångsrikt har mjölkat pengar ur konceptet i decennier. Det är dock första gången någonsin som en telefon säljs under varumärket Star Trek. Star Trek-mobilen rapporteras få ett särskilt utseende som ska vara specialdesignat efter manickerna i serien. Med tanke på dess namn är det föga överraskande att det spekuleras flitigt i att mobilen kommer att se ut som en kommunikator, den platta kommunikationsapparat som flitigt användes i serien. Ännu har dock inga officiella bilder släppts på telefonen. Bland finesserna märks givetvis särskilda ringsignaler och bakgrunder med Star Trek-tema, men även internetaccess, nyhetsflöden och särskilda onlinespel i tv-seriens värld. För fansen lär dock den största bonusen bli möjligheten att ladda ned samtliga avsnitt i orignalserien eller dess fyra efterföljare och titta på dem direkt i mobilen. "Det här blir med råge den mest avancerade tematelefonen på marknaden i dag", säger Shawn Kreloff, VD för Sona Mobile, i ett pressmeddelande. Temamobilen kommer ut i handeln den 30 september i USA. Huruvida den även kan tänkas nå Sverige är ännu oklart. källa: di.se http://di.se/Nyheter Något ni skulle vilja ha, eller? Edited October 5, 2005 by Kathryn Archer Quote
Durator Posted March 8, 2006 Report Posted March 8, 2006 För er med K700i Sony Ericsson så rekommenderar jag följande länk http://www.startrek.com.sg/themes/index.html Jag har numer en Star Trek telefon Quote
commander ricochet Posted February 17, 2007 Report Posted February 17, 2007 gammal tråd men ack så intressant ämne! Jag har startat en tråd som är på samma tema. Ville ge ett tips för er som vill vara kreativa angående teman till telefonen: På sida ownskin.com kan man gör egna teman till nokiatelefoner. Och för SE telefoner finns ett program som man kan ladda hem till sin dator och göra teman.(kommer inte ihåg vad programmet heter men jag tror att det är themes creator) Jag har snickrat ihop ett par riktigt snygga teman til min nokia N73. Bla annat med den blågula loggan som är till den kommande star trek filmen och ett LCARS-tema. Och nu så har man ju både data och worf som meddelar mej om sms och när det ringer. Fast mest använder jag dörrklockan i TNG och VOY som en diskret ringsignal och commbadgeljudet när jag får sms. Quote
commander ricochet Posted May 26, 2007 Report Posted May 26, 2007 Ett litet tips om man letar efter bra star trek-ljudeffekter till sin mobiltelefon eller dator är om man har spelet star fleet commander så kan man "dra ut" alla ljudfiler från det o sitta o gotta sej o lyssna sej till en go´effekt. Kanske en transporterstråle? Laservapen? En fet explosion? Jag har lagt till en "shield canon" effekt som låter toppentuff när man tömmer papperskorgen på skrivbordet. Quote
Nettan Posted October 15, 2008 Report Posted October 15, 2008 (edited) Hej! Har kanske ett hett (cool) tips till er som är sugna på att spela ett mobilspel! Jag råkade hitta den här spel :blink: http://www.ringsignaler-ikon-spel.com/7-02...cold-enemy.html av ett slump (men jag letade egentligt efter ett annat mobilspel.) Har aldrig testat detta spelet eftersom jag inte är förtjsut i pang-pang-spelet. Har glömt tillägga en viktigt info: Spelet är inte precis gratis! Edited October 15, 2008 by Nettan Quote
Unkas Posted October 15, 2008 Report Posted October 15, 2008 Av bilderna att dömma så undrar jag om det egentligen har så mycket med ST att göra. men för en trekker kan det vara precis vad man vill ha i mobilen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.