Jump to content

Star Trek i mobilen

poth_99

Recommended Posts

Wow! Snygga bakgrunder :) . Funkar dom bara till T610 eller till andra? Bara så jag inte laddar in den å så tar min telefon å dör eller nått annat hemskt  ;)

hm,

ja dessa fungerar bara till T610

Jag får väl erkänna att det är jag som ligger bakom dessa teman och tacka för dina vänliga ord :)

Dock går det även att skapa teman till Ericsson T68 & T300

Wow! Snygga bakgrunder :) . Funkar dom bara till T610 eller till andra? Bara så jag inte laddar in den å så tar min telefon å dör eller nått annat hemskt  ;)

hm,

ja dessa fungerar bara till T610

Jag får väl erkänna att det är jag som ligger bakom dessa teman och tacka för dina vänliga ord :)

Dock går det även att skapa teman till Ericsson T68 & T300

På Sony ericssons hemsida Fun and downloads så kan du göra egna teman till nästan alla sony ericsso telefoner

Jag saknar alltid snygga signaler till Siemens-mobiler. Är det någon som har tips på var man kan hitta Star Trek-relaterade sådana?

Mobilehits finns det väldigt många ring singnaler där hittar du säkert något

Ah! Äntligen hittade jag vad jag sökte där.... dock ej Star Trek... utan min nationalsång Värmlandsvisan.

Var hittar man snygga loggor då?

• 5 months later...
  • 1 month later...
Om man har realone player så kan man ladda ner kommunikator ljud från deras hemsida. Dom har många andra star trek låtar :D

Realplayer?

Den mediaspelaren måste vara det största skämtet på länge... förstår inte ens varför folk använder den när det finns så mycket annat.

XMMS för Linux

Winamp för Windows

plus mängder av ytterligare program som man inte behöver betala för utan ärligt kan tanka ner från webben.

• 4 months later...
  • 1 month later...

Nu när jag köpte en ny mobil så har jag självklart skapat en trekofon... :) För det första så är den uppvikbar, som en gammaldags communicator. För det andra så har jag tre olika teman som ringsignaler TNG, DS9 & VOY beroende på vem som ringer. Och så har jag dörrsignalen från TNG och VOY som olika SMS-signaler och en klingon "red alert"varning jag hittade på internet som väckningssignal. Och så Voyager som bakgrundsbild.... :)

Jag, Star Treknörd? Nääää, aldrig :D

• 5 months later...
  • 5 months later...

Jag hittade en intressant artikel i måndags..

Beam me up, mobilen!

2005-08-23: Carl Björk

Nästan 40 år efter att den klassiska tv-serien Star Trek hade premiär kommer mobilen som utformas efter kommunikationsapparaterna i serien.

Telefonen som ska färdas dit ingen tidigare har färdats. Så beskriver den amerikanska it-tidskriften Wired lite ironiskt den nya telefonen Star Trek Communicator Phone.

Bakom konceptet står mobiltjänstbolaget Sona Mobile samt tv-koncernen Viacom, som äger rättigheterna till Star Trek och som framgångsrikt har mjölkat pengar ur konceptet i decennier. Det är dock första gången någonsin som en telefon säljs under varumärket Star Trek.

Star Trek-mobilen rapporteras få ett särskilt utseende som ska vara specialdesignat efter manickerna i serien. Med tanke på dess namn är det föga överraskande att det spekuleras flitigt i att mobilen kommer att se ut som en kommunikator, den platta kommunikationsapparat som flitigt användes i serien. Ännu har dock inga officiella bilder släppts på telefonen.

Bland finesserna märks givetvis särskilda ringsignaler och bakgrunder med Star Trek-tema, men även internetaccess, nyhetsflöden och särskilda onlinespel i tv-seriens värld. För fansen lär dock den största bonusen bli möjligheten att ladda ned samtliga avsnitt i orignalserien eller dess fyra efterföljare och titta på dem direkt i mobilen.

"Det här blir med råge den mest avancerade tematelefonen på marknaden i dag", säger Shawn Kreloff, VD för Sona Mobile, i ett pressmeddelande.

Temamobilen kommer ut i handeln den 30 september i USA. Huruvida den även kan tänkas nå Sverige är ännu oklart.

communicator.jpg

källa: di.se http://di.se/Nyheter

Något ni skulle vilja ha, eller? :D

Edited by Kathryn Archer

• 5 months later...
  • 11 months later...

gammal tråd men ack så intressant ämne! Jag har startat en tråd som är på samma tema. Ville ge ett tips för er som vill vara kreativa angående teman till telefonen: På sida ownskin.com kan man gör egna teman till nokiatelefoner. Och för SE telefoner finns ett program som man kan ladda hem till sin dator och göra teman.(kommer inte ihåg vad programmet heter men jag tror att det är themes creator)

Jag har snickrat ihop ett par riktigt snygga teman til min nokia N73. Bla annat med den blågula loggan som är till den kommande star trek filmen och ett LCARS-tema.

Och nu så har man ju både data och worf som meddelar mej om sms och när det ringer. Fast mest använder jag dörrklockan i TNG och VOY som en diskret ringsignal och commbadgeljudet när jag får sms.

• 3 months later...

Ett litet tips om man letar efter bra star trek-ljudeffekter till sin mobiltelefon eller dator är om man har spelet star fleet commander så kan man "dra ut" alla ljudfiler från det o sitta o gotta sej o lyssna sej till en go´effekt. Kanske en transporterstråle? Laservapen? En fet explosion?

Jag har lagt till en "shield canon" effekt som låter toppentuff när man tömmer papperskorgen på skrivbordet.

• 1 year later...

Hej!

Har kanske ett hett (cool) tips till er som är sugna på att spela ett mobilspel!

Jag råkade hitta den här spel :blink: http://www.ringsignaler-ikon-spel.com/7-02...cold-enemy.html av ett slump (men jag letade egentligt efter ett annat mobilspel.)

Har aldrig testat detta spelet eftersom jag inte är förtjsut i pang-pang-spelet.

Har glömt tillägga en viktigt info: Spelet är inte precis gratis!

Edited by Nettan