Pjotr'k Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 (edited) Så, vilka skall nu komma? Dessa har sagt tidigare: Unknown, Morn, Pjotr'k, the2mas, starchild, Lokatt, imzadi, Worf_DFF, Nettan, Peak Eventuellt: Nina Janeway, Excelsior, Peak Borde det inte vara fler härifrån... <_< Edited August 11, 2004 by Pjotr'k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 Till 99,9% säkerhet så kommer jag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shinzon Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 Jag kommer att vara där uppe Skall dela boende med Pjotr'k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 Hej på er! Jag är inte säker på 100-% men jag kan kanske komma dit eftersom det beror på om det finns biljetter kvar eftersom jag har tänkat mig att köpa dagpass, men det är också först gången att jag kommer på en evenmang om star trek. Jag har aldrig upplevat sådant evenmang förut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 10, 2004 Report Share Posted August 10, 2004 Tur att man har en bror som bor i Stockholm så man kan bo billigt iaf... (läs gratis) Måste dit den 19:e, eftersom jag skall på presskonferensen också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 11, 2004 Report Share Posted August 11, 2004 Morn: Du som är med i Stockholm Trekkers, vet du någon tid på lördagen eller söndagen då det inte är så mycket planerat i schemat? Då kanske vi kunde träffas, vi från forat som kommer dit? Det skulle vara kul att få ett ansikte på alla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 11, 2004 Report Share Posted August 11, 2004 Morn: Du som är med i Stockholm Trekkers, vet du någon tid på lördagen eller söndagen då det inte är så mycket planerat i schemat? Då kanske vi kunde träffas, vi från forat som kommer dit? Det skulle vara kul att få ett ansikte på alla. <{POST_SNAPBACK}> Hm? det kan bli lite svårt då det är saker på G hela tiden. (inte en död sekund) Det är troligen så attd et blir svårt att hitta en tid där man bara vill gå på en sak itaget. Med vad jag hört så kommer det att finnas en punkt kallat”trekker forum” (eller linkande) där det är täknt att man möter upp trekkers och pratar lite om vart trek i sverige är på väg. Så där kanske kan passa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted August 12, 2004 Report Share Posted August 12, 2004 Nu har jag beställt Captains pass, tågbiljetter och hotellrum. Resan och boendet kostade visserligen tre gånger så mycket som själva mässan, men det var det värt. Eller rättare sagt: Jeffrey Combs är värd det. Nån mer här som ska bo på First Hotel i Årsta? Lyxigt att ha gångavstånd till mässan. ;) Håller med Pjotr'k att vi från forat som kommer måste träffas IRL, nu när vi äntligen har chansen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 12, 2004 Report Share Posted August 12, 2004 Eller rättare sagt: Jeffrey Combs är värd det. <{POST_SNAPBACK}> Då måste jag göra dig besviken på att Jeffrey Combs inte kommer. De hade inte råd med honom. Tim Russ kommer dock! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 13, 2004 Report Share Posted August 13, 2004 Jag har fått veta att jag/vi från TSS-samåkningen skall bo på Abbes vandrarhem vid Globen. Vet ej om där fortfarande finns plats för andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 17, 2004 Report Share Posted August 17, 2004 (edited) Jag kom hem förra veckan från en månads utlandsvistelse. MEn blev sugen på att åka på swecon när jag kom hem. Biljetter finns ju men om det fin plats på boende vet jag inte. Vet någon om det finns något vandrarhem i närheten av kongressen? Det lär väl vara fullt i så fall men i alla fall. Sedan om det skulle finnas en plats kvar där ni från TSS ska bo så kan jag vara intresserad. Edited August 17, 2004 by Thalaxian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 För dom som är intreserade så finns nu programmet till swecon på påde swecon sidan samt STs (stockholm trekkers) hemsida Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 För dom som är intreserade så finns nu programmet till swecon på påde swecon sidan samt STs (stockholm trekkers) hemsida <{POST_SNAPBACK}> Och direktlänken, som jag rapporterat om bland nyheterna på Star Trek databas - http://www.startrekdb.se/index.php?nyhet_id=303 , är här. (Jag hann före Morn med 5 minuter! :lol: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 Men det är ju bara söndagen. Är det någon som vet något om lördagen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 Hett tips: Kolla blädderflikarna längst ner i dokumentet för fler dagar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 Aha, tack för tipset! Jag missade dem när jag kollade sist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 Loftet, Ågesta, Vättern, Loge1 m m, är detta delar av Årsta folkets hus? Eller finns det flera konventlokaler runt om på orten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 Olika rum på Folkets Hus, har jag förstått... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 18, 2004 Report Share Posted August 18, 2004 Hej hallå alla som längtar till Swecon Som många vet så är det dax för Swecon 04 med start nu på fredag. Där kommer vi bland annat ha ett mycket bra Film/avsnitts program där vi kommer att visa mycket bra sci-fi. För att detta ska bli den succé vi alla hoppas på behöver vi (Stockholm Trekkers) nu eran hjälp. Det är nämligen så att vi saknar vissa av de filmer/avsnitt som vi ska visa. Så om det är så att ni sitter med orginal köp DVD/VHS av det vi saknar så skulle vi vara evigt tacksamma om vi fick låna det till helgen. Det vi saknar är detta. Filmerna ”Forbidden Planet” och ”Total Recall” Star Trek Voyager säsong 2 DVD Star Trek Enterprise avsnitten ”Dear Doctor” och ”Cogenitor” Earth Final Conflict avsnitten ”Live Free or Die” och “The Secret of Strand Hill” Andromeda avsnitten “Double Helix” och “The Sum of it’s Parts” Smallville avsnittet “Rosetta” Buffy the vampire slayer avsnittet “Chosen” Så om någon snäll själ har någon av dessa filmer/avsnitt som orginal köp DVD/VHS kanske det är du som räddar Swecon 04. Mvh Mårten aka Morn Ps. Svara till Morn82@hotmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 Jag har VGR-boxen, och jag tar gärna med den, men jag måste ha svar innan 8:00 imorgon. Se mejlet jag skickade... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted August 19, 2004 Report Share Posted August 19, 2004 Hej på er! Jag vet att det kanske är opassande att posta inlägg eftersom mitt inlägg är OT men jag är ganska desperat. Det är kanske att ni vet att jag har missat ENT-avsnitt "regeration" ( jag är osäker på hur man stavar) tisdagen den 10 augusti och vill gärna låna en kopierad eller inspelad avsnitt av er.... ( jag ska dit på swecon) Är väldigt tacksamt om ni tar kontakt med mig via PM. Ha en riktigt trekkigt trevlig helg till alla här på forumet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted August 20, 2004 Report Share Posted August 20, 2004 Hej!! Nu sitter jag nere i lobbyn på Quality globe hotel. Här finns ingen info alls, och vi har haft ett himmla jobb med att hitta! :P Räknar med att vara i Årsta en timma-halvtimma innan och köa, men vi har inte fått rummet ännu... Undra vilket rum Tim har.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
imzadi Posted August 21, 2004 Report Share Posted August 21, 2004 Hej allihopa! Det var trevligt att träffas igår må jag säga! Hoppas att hinna dit idag till "Ena TrekkerSverige", men det är tveksamt. Vill även gå på UFO-föreläsningen. Ses senare i alla fall (på banketten får jag hoppas!). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 23, 2004 Report Share Posted August 23, 2004 Nu är swecon över och frågan är vad ni som var där tyckte?? En fråga till er som itne var där. Varför inte?? (då tycker jag att om man redan innan var bokat på något annat är det ok.) Själ tyckte jag att det var toppen. Tim bjöd verkligen på sig själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 23, 2004 Report Share Posted August 23, 2004 Jodå, det var toppen. En rapport kommer under veckan från mig, där jag kommer att gå in lite mer exakt vad det var jag sysslade med under helgen. Ifall nån är intresserad.. :P Påpekas kan dock att jag faktiskt försökte att prioritera M. John Harrison och de andra aktiviteterna lite mer än Trek-aktiviteterna (även om jag givetvis var med på en del sådana också). Detta för att man tidigare varit på många Trek-evangemang, men knappt nåt annat lite mer "seriöst" (eller vad man nu skall kalla det)... Det hela utmynnade i nån slags blandning mellan "kostymnissar" och den lite äldre SF-traditionen som blandades väldigt smidigt. Förhoppningsvis så kanske lite fördomar om Trekkers och Star Trek hos de lite mer traditionella besökarna raserades och kanske en och annan Trekker fick upp ögonen för Swecon och SF-traditionen lite allmänt som sådant. Det är i alla fall mitt hopp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts