Pjotr'k Posted August 23, 2004 Report Share Posted August 23, 2004 Även jag kommer att skriva i hop någonting, men är nu på skolan i Borås så det blir lite svårt att få tid. Över huvud taget ett positivt minne, med Swecon 2004! De missar som skedde och otydligheter som fanns bland de ideellt arbetande gjorde inte särskilt mycket. Man måste ha överseende med att saker och ting inte alltid faller på plats vid en första kongress. Tim verkade också ta visst kamerastrul med jämnmod, så jag tror även han och hans familj bara har positiva minnen härifrån. Tack för ett underbart konvent! När blir det ST-konvent i Sverige nästa gång? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Janeway Posted August 23, 2004 Report Share Posted August 23, 2004 Hej på er alla! SWECON var väldigt kul! Mitt första konvent och första gången jag träffat "Trekkers" eller vad vi nu ska kallas! Tim var oerhört trevlig och alla nya människor var supertrevliga! Jag ska också skriva en rapport och lägga upp de bästa bilderna. Kommer att "hänga" här på forumet från och med nu! Captain Janeway aka Ann-Sofie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 SWECON kändes mycket lyckat. Visst var saknaden av Jeffrey Combs stor, men det var ändå värt allt för att kunna träffa Tim Russ. Det var en riktig upplevelse att få prata med Tim och skaka hand, och det verkade även som om han gillade att vara där. Det var även kul att få träffa så många från forumet IRL. De jag vet att jag träffade var Pjotr'k, B'Elanna, Thalaxian och imzadi. Men jag tror även att jag skymtade Morn, Essray och Lokatt här och var. Men eftersom jag åkte hem på lördag kväll så missade jag tyvärr Nettan. Seminarierna var mycket intressanta och det var givande att gå på mötena om att ena trekkersverige samt om ENT har någon framtid och om hur det står till med jämställdheten i ST. Sen gjorde jag också en hel del fynd. Först köpte jag några bättre beg ST-böcker av Pjotr'k, och sedan köpte jag säsong 3 och 5 av TNG och säsong 6 av VOY på VHS på filmauktionen. Dessa tre säsonger kostade mig bara 160 kr, men det var å andra sidan svårt att ta med hem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Det var jättekul!!! Längtar redan till nästa "konvent-liknande" aktivitet... Jag träffade också ganska många forum-medlemmar, och så klart andra trekkers... Tim var jättetrevlig, och "coffie clatchen" var verkligen en upplevelse! Lever fortfarande på minnerna av Tim... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 (edited) Aha, var du också på kaffet.. ;)... Världens dyraste kaffe och macka, jag betalade 200 spänn för biljetten.. ;) Nå, det var det värt.. :P De enda två nya personer jag vet att jag träffade på som jag bara träffat online förut var väl Pjotr'k och webmastern för http://www.timrusstribute.com/.. Edited August 24, 2004 by Peak Link to comment Share on other sites More sharing options...
_starchild_ Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Jag missade tyvärr SWECON, hade köpt biljett och allting men blev sjuk.. Hoppas ni andra hade roligt och nästa år ska ingen läkare minsann hejda mig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 120!! Ni som var där vet vad som menas, det var jag som stod för det budet. Nä skämt åsido 120 var mitt standardbud på en coffe clatch biljet under auktionen på 7 av dessa. Det slutade med att jag inte fick någon biljett på auktionen men sedan blev jag av en vänlig själ erbjuden att köpa loss en biljett vilket jag var mycket tacksam för. Det blev en mycket trevlig stund med fika och näöra samtal med tim även om ajg bara st'ällde en fråga. Hela kongressen var mycket trevlig och det var kul att träffa så många från forumet som man inte träffat innan. Jag höll mig mest till Star Trekdelen av kongressen men även en och annan debatt besökte jag. Ett mycket lyckat arrangemang för att vara det första i Sverige och norden. Längtar efter till nästa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Swecon var mkt trevligt ja. Bjöd på många intressanta möten och upplevelser. Tack för ett underbart konvent! När blir det ST-konvent i Sverige nästa gång? <{POST_SNAPBACK}> Så vitt jag vet hålls det litterära konvent årligen (t ex Fantasiska och Swecon) årligen, medan de lite mer mediabetonade hålls vartannat år (StoCon 2002 t ex). Dessutom så stod det ju i det tjusiga introt "Don't miss next convention in 2006", så alla tecken pekar väl på att det blir om 2 år. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 25, 2004 Report Share Posted August 25, 2004 (edited) De enda två nya personer jag vet att jag träffade på som jag bara träffat online förut var väl Pjotr'k och webmastern för http://www.timrusstribute.com/.. <{POST_SNAPBACK}> Vem var webbmastern? Var det den tysktalande/engelsktalande kvinna som fanns med runt Tim vid olika tillfällen? En annan fråga: Vet någon om det kommer ut någon lista på lotterierna, eller hämtades alla vinsterna ut? Jag hade tio lotter som jag lämnade nummer och ägare på, men skulle vilja kolla om jag vann något! Edited August 25, 2004 by Pjotr'k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted August 25, 2004 Report Share Posted August 25, 2004 Det stog en lapp på dörren om att SweCon 2005 skulle hållas här i GBG. Dock komenterade Peter på att det inte skulle vara något Trek-konvent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted August 25, 2004 Report Share Posted August 25, 2004 För er som inte var där (även för er som var där) så har det nu skrivits en liten rapport om Swecon 04 Kul att läsa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 25, 2004 Report Share Posted August 25, 2004 De enda två nya personer jag vet att jag träffade på som jag bara träffat online förut var väl Pjotr'k och webmastern för http://www.timrusstribute.com/.. <{POST_SNAPBACK}> Vem var webbmastern? Var det den tysktalande/engelsktalande kvinna som fanns med runt Tim vid olika tillfällen? <{POST_SNAPBACK}> Jo, jag antar det. Jag pratade med henne efter Coffee clashen. Det stog en lapp på dörren om att SweCon 2005 skulle hållas här i GBG. Dock komenterade Peter på att det inte skulle vara något Trek-konvent... <{POST_SNAPBACK}> Det är väl Confuse som blir värdar nästa gång, tror jag. Kommer väl upp här snart, antar jag: http://swecon.fandom.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Mara Posted August 26, 2004 Report Share Posted August 26, 2004 De enda två nya personer jag vet att jag träffade på som jag bara träffat online förut var väl Pjotr'k och webmastern för http://www.timrusstribute.com/.. <{POST_SNAPBACK}> Vem var webbmastern? Var det den tysktalande/engelsktalande kvinna som fanns med runt Tim vid olika tillfällen? Ja, det var jag. Jag talar svenska bara lite, lite gran, men jag förstår mycket när jag läser, så försöker jag att skriver på svenska och jag hoppas att ni kan förstår mig! ;) Jag har slutad att skriva en reportage om SWECON. Ni kan hitta den på min sida, http://www.timrusstribute.com/SWECON.htm Just nu håller jag på med mina foton. Jag ska informera er när de är online. Maria http://www.timrusstribute.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 27, 2004 Report Share Posted August 27, 2004 T'Mara - du skriver mycket bra på svenska. Du är varmt välkommen hit! Jag gillar verkligen din hemsida! Om Swecon 2004: Jag har gjort ett tema på Star Trek Databas där jag samlar allt om Swecon 2004 - rapporter, ljudfiler, bilder, etc. Jag skall försöka hålla den uppdaterad när ni hittat någon bra länk och tipsat om den här, men skicka gärna ett PM direkt till mig. Är det någon som hittat någon bildfil av Rapport-sändningen på fredagskvällen den 20 augusti (ca 2330) så säg till - flera har undrat över denna. Tyvärr verkar inte Rapport ha kvällssändningen tillgänglig (enbart 1930-sändningen kunde jag hitta), men om någon hittar rätt så säg till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Janeway Posted August 27, 2004 Report Share Posted August 27, 2004 (edited) Suverän svenska T'Mara! Toppensamling Pjotr'k! Jag skrev en mini-rapport från SWECON på TrekBBSen. Ska kanske skriva en längre .. ;) Minirapport från SWECON Edited August 27, 2004 by Captain Janeway Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Mara Posted August 28, 2004 Report Share Posted August 28, 2004 (edited) Suverän svenska T'Mara! Tack för komplimangen! ;) Jag försöker att lära mig att tala svenska bättre, så skriver jag på svenska här. Det är mycket lättare att skriva eller att läsa än att tala... jag kan fundera lite eller slå upp ord på ordboken när jag skriver! ;) Maria Edited August 28, 2004 by T'Mara Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 6, 2004 Report Share Posted September 6, 2004 Jag har nu lagt upp mina bilder. Eftersom jag valt bort att ha dem högupplösta på hemsidan, då de annars skulle ta alldeles för mycket plats, så ser en del grumliga ut, vilket de ändå inte var (nåja, något av dem kanske...). Hoppas att någon får glädje av dem. --> Swecon 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Ser att Peter har lagt ut alla bilder gästerna tog med sig själv och Tim! http://65.54.187.250/cgi-bin/linkrd?_lang=...a9dd798a95&lat= 1094658224&hm___action=http%3a%2f%2fwww%2estockholm%2ebostream%2ese% 2fwarp10%2fOnDemandPrint%2findex%2ehtm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 En lättare länk: http://www.stockholm.bostream.se/warp10/On...Print/index.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Mara Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 En lättare länk: http://www.stockholm.bostream.se/warp10/On...Print/index.htm <{POST_SNAPBACK}> Tack! Kan jag beställa foton från utomlands också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted September 8, 2004 Report Share Posted September 8, 2004 Ni kan beställa från utlandet också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
the2mas Posted September 20, 2004 Report Share Posted September 20, 2004 (edited) PS! Kom nu ihåg alla att SWECON inte har nåt med Star Trek att göra. Att temat på SWECON 2004 blev Star Trek var bara fördi Stockholm Trekkers fick ansvaret i år. SWECON är en årlig SciFi kongress och först och främst litterär. Så när vi pratar om de framtidiga Star Trek kongresserna pratar vi INTE om SWECON men om gemensamma kongresser som de tre strörsta Star Trek grupperna i Sverige byter på att arrangera. Namnet på kongressen är inte klar än och debatten om just namnet går för fullt här på forumet. Edited September 20, 2004 by the2mas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts