Jump to content

SWECON 2004

Unknown

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 5 weeks later...

Blev ju verkligen sugen på att åka.

500 per person är ju inte så farligt.

Sovplatser är ju i sådanna fall fixade

Nån som vet om man kan ta med barn och vad det i sådanna fall skulle kosta för en 1 åring (borde ju inte vara fullpris.)

Blev ju verkligen sugen på att åka.

500 per person är ju inte så farligt.

Sovplatser är ju i sådanna fall fixade

Nån som vet om man kan ta med barn och vad det i sådanna fall skulle kosta för en 1 åring (borde ju inte vara fullpris.)

Jag kan inte tänka mig att de tar något i inträde för barnet. Kontakta Stockholm Trekkers direkt från deras hemsida så kan de säkert svara på frågor, eller gå in på Swecon 2004:s hemsida och se om du kan hitta en e-postadress där.

en 1 åring? nja det beror hur mycket ungen vill delta ;) ;)

Sen vill jag ta chansen att säga till er om inte betalat än att göra det. Ju fler som förbetalar dess då mirndre är risket att det inte blir och vi vill ju alla ha hit Tim och Jeff.

Jag vill även notera att i fall att det inte blir så med Tim och Jeff kommer att som betalat in 500 antigen få tillbaka allt eller 300 om man ändå vill gå på swecon fast utan Tim och Jeff.

• 4 weeks later...

Jag ska på SWECON, kul att det blir en bankett efteråt.. Då är det ju lättare att prata med folk och det skulle vara kul att se Tim Russ visa lite mänskliga sidor, kanske svänga sina lurviga ben på dansgolvet.. :lol:

Skämt åsido, vi ses där alla glada!

Edited by _starchild_

• 2 weeks later...

Senaste nytt via e-post från Stockholm Trekkers som är de som anordnar Swecon 2004:

Det ser bra ut såhär långt, då vi har lyckats få vår "frist" flyttad till ca 1 månad innan kongress-start. Väldigt generöst av Tim Russ och Jeffrey Combs att ge oss såna bra tidsramar...

Det betyder att vi kan ta det slutgiltiga beslutet rätt sent när förhoppningsvis alla har hunnit köpa sina förköpsbiljetter, och vi slipper gissningsleken med hur många som kommer att dyka upp i dörren. Det är därför viktigt att alla som vet att dom ska gå, köper sin biljett för att ge oss en signal om att intresset finns för arrangemanget.

Just nu har vi som extra morot sagt att alla som köper sina Captains Pass innan denna månad (juni) är slut, får sitta vid Captains Table vid kongressens bankett om man önskar, samt att man har företräde i kön till alla trek-shower och intervjuer.

Vi har även satt ihop en liten försäljningsdel som är öppen även för folk som inte har biljett till kongressen. Här kan man köpa uniformer, badges, filmer, böcker och annat trekkigt och sci-fi:igt. Några av försäljarna är SF Bokhandeln från gamla stan och Filmwelt från Tyskland, som har ett stort sortiment star trek attiraljer. Men det mest exklusiva är nog vår egen skräddare som finns på plats för att sy upp måttbeställda uniformer för den behövande trekkern.

Se mer info på den fortsatt uppdaterade hemsidan: http://experience.bounceme.net/swecon/index.html

Glöm inte att anmäla er till Swecon! Även om fristen är förlängd, så skadar det inte att vara i så god tid som möjligt. Om de har förlängt fristen kan det i mitt huvud bara betyda en sak - de är oroliga över att det inte kommer gå ihop sig med gästerna.

Tänk på att ni har rätt att få pengarna tillbaka om gästerna inte skulle kunna anlitas. Ni riskerar alltså inte att förlora något. Men om ni samtidigt tittar på programmet som precis börjar göras i ordning så kommer det vara hur mycket som helst annat som är ljuvligt att skåda. Själv skall jag stå i kö för att kolla in uniformsförsäljningen!

Kommer det inte att bli svårt att få övernattning??? Jag kan tänka mig att det kommer att vara fullbokat.

Hur många biljetter har gått åt? Och hur många biljetter måste man sälja för att Tuvok ska komma?

Jag vet inte hur många biljetter till som krävs.

Tips på boende: Formule1 och Fridhemsplans vandrarhem. Formule 1 har samma pris oavsett om man är 1 eller 3 i rummet. Kan vara prisvärt om man väljer att samåka eller så.

• 1 month later...
Jag tänkte också komma till Stockholm, och beställde biljetterna den 23 juni.  :D

Har ni fått era hemskickade eller hämtar man ut dem på platts?

Själv fick jag min via e-post för någon vecka sedan. Jag skriver ut den och byter den vid ingången till en "riktig" biljett.

Får ni ett sådant e-post, så se till att ni inte slarvar bort den eller utskriften. Om ni gör det måste ni i stället ha med er legitimation (och leg är ändå aldrig fel att ha med sig om det skulle bli några tveksamheter).

Jag betalade i slutet av november förra året, jag antar att jag därav fick biljetterna bland de första.

När var sista anmälningsdagen?

Det här hade jag visst helt missat. Hoppas att du inte tröttnat på att vänta på svar... :)

Du kan anmäla dig fortlöpande, men jag tror att det fr.o.m. början/mitten av augusti blir dyrare. Du kan också köpa biljett vid dörren men det är även då dyrare än att förboka.

Info till er alla: Om ni inte hört det, så är Tim Russ (Tuvok i VOY) nu säkrad. Om det blir tillräckligt antal anmälda hoppas arrangörerna även att Jeffrey Combs (Shran i ENT och Weyoun i DS9) skall kunna komma med.

• 3 weeks later...

Är det någon som skall åka från Blekinge/Kalmar län upp till Swecon den 20/8? I så fall skulle jag gärna vilja samåka dit. Den 22:e åker jag sedan vidare, men på uppvägen har jag bara planerat buss. Så om någon har planerat en bilfärd upp, så kan ni få lite bidrag till reskassan genom att jag hänger på... Svara direkt via PM, tack!

Fler tips om resor:

Tåg: SJ (knappast billiga, men rätt snabba)

Buss: Resplus (välj fliken Expressbussar)

Jag kan tyvärr inte åka.

Synd, jag som hade hoppats på att få en autograf från Tuvok. :(

Hur ska ni andra ta er dit? Har ni skaffat boende? Jag kollade om det fanns något billigt övernattningsställe, man allt var bokat. Blir det inte ganska dyrt att åka upp för de som inte bor i närheten?

Edited by Kathryn Archer

Jag kan tyvärr inte åka.

Synd, jag som hade hoppats på att få en autograf från Tuvok.  :(

Hur ska ni andra ta er dit? Har ni skaffat boende? Jag kollade om det fanns något billigt övernattningsställe, man allt var bokat. Blir det inte ganska dyrt att åka upp för de som inte bor i närheten?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag delar på boende med några andra - har faktiskt ingen aning om var de har bokat. Annars är Formule 1 ett bra alternativ, eller det nyöppnade STF-vandrarhemmet i centrum (vid Fridhemsplan, tror jag). De brukar ha gott om rum.

Jag ska jobba där, har dock inte köpt biljett än, lönen kom så sent :/ Har boende hos ett par vänner i Hägersten, är det långt därifrån? På kartan ser det ut att vara gångavstånd om man så skulle vilja... Eller kanske inte gångavstånd men rätt nära med tunnelbanan?

Aja, vi ses där allihopa :D Tjinga på mig, jag ska sitta i kassan mest troligt. Dessutom är jag där helt solo så jag letar lite roligt folk att få umgås med :)

Edited by imzadi

• Create New...