Gå till innehåll

Vilken serie har ni sett minst av?


Karl

Vilken av serierna har ni sett minst av?  

60 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken av serierna har ni sett minst av?

    • The Animated Series (TAS)
      41
    • The Original Series (TOS)
      3
    • The Next Generation (TNG)
      1
    • Deep Space Nine (DS9)
      8
    • Voyager (VOY, VGR)
      3
    • Enterprise (ENT)
      4


Rekommenderade inlägg

TAS är den jag sett minst av, var tydligen inte ensam om det heller...

Varför jag inte sett mycket TAS är för att serien är dålig, innehållsfattig och tråkig. Sett ett par avsnitt av den, men jag ser den inte som en riktigt Trek serie direkt. Känns mer ploj på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Jag har sett minst av ENT. Är besviken på en serien på många sätt. För det första så saknas en äkta Star Trek känsla, då olika karaktärerna är för lika. Fins enligt min mening ingen bra dynamik bland rollbesättningen. Artcher funkar inte som ledare då kan käns för velig och svag. Jag tycker att en ST kapten ska vara klart aktoritär. Men det jag främst ogillar med ENT är hur det har förvrängt kulten runt Vulkans, och brutit mot vissa gällanden om denna ras.

En av de första avsnitten visade en cen som klart spelade på sex, Artcher står med två kvinnor och smärjer in varandra. Visst, det fans en mening med "smörjandet". Men jag tycker att det anspelar för mycket på en typ av sexualitet som inte här hemma i ST. Seven går visserligen omgring med en kostym som också anspelar på sex, men det stannar vid det, ingen "smärjning". Dessutom är karaktären inte sexuell enligt mig.

Är besviken på att SVT inte visar ENT längre. Star Trek är ändå Star Trek och därför förtjänar serien 3-4 extra chanser, jag vill se mer, det kan ju bli bättre.

Ni som är stora fan av ENT får ursäkt. Jag Jag vill inte raka ner på er, utan endast utrycka min egen besvikelse över ENT.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte sett något alls av TAS. Jag har inte heller sett mycket av DS9 (det första avsnittet, fast jag tittade inte ens klart på det för det var så sent och jag var trött) TOS och TNG har jag sett ett tiotal avsnitt av var och jag har sett nästan allt som svt har visat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enterprise_Nx-01, jag tycker definitivt att du borde se mer av TOS och TNG om du verkligen vill lära känna Star Trek. Mestadels eftersom det är dessa serier som Gene Roddenberry har varit involverad i. Säsong 1&2 av Tos har han själv regiserat. DS9 och VOY är underbara serier, men personligen så tycker jag man känner att touchen av Genes ST-vision käns av lite extra när han är involverad. Det är innehållet i avsintten och äventyren jag tycker är smått anorlunda. Mer mystik och möte med okända och anorlunda raser, som ofta inte är humanoids.

PS. Må Gene och hans stoft sväva i frid runt vår jord. DS.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är, för det mesta, en klar skillnad mellan Genes Star Trek och övrig Trek. Som Unkas säger så innehåller de avsnitt, där Roddenberry haft ett finger med i spelet, mer mystik och mindre teknologi. Det är ofta människan och hennes tankar, ideer och betende som står i centrum. Detta gäller givetvis även övriga avsnitt men det känns ändå som om Genes avsnitt går ett steg längre och har en mer filosofisk vinkel. Detta ger dessa avsnitt den där speciella känslan som tyvärr saknas i de nyare serierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TAS är den serien jag hars ett minst av för har inte sett ett ända avsnitt från den serien. :( TOS har jag då bara sett en del av filmerna men VOY har jag sett alla och stor del av TNG men bara några från DS9 och ENT har jag set första säsongen och så några från dom andra... Men det får bli något att ta igen i framtiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, vilken serie har ni sett minst av? Varför har ni sett mindre av den? Är det någon serie ni inte är intreserad av? Varför är ni inte intreserad av den?

Hoppas att detta kan bli en kul disskusion :) . Finns det någon som kan övertyga mig om att DS9 är ganska bra? Jag tycker inte att det är så kul för att det är lite segt.

Jag vill också säga att jag hoppas att alla som skriver här har läst forumreglerna. Varför? Jo för att man måste förklara varför man inte gillar en viss serie så att det inte blir flaming.

Jag tror att de flesta inte har sett TAS, elelr sett lite av den, eftersom den aldrig visats på vanlig svenssonkanal, inte vad jag sett iaf. Dock har jag sett något enstaka avsnitt någon enstaka gång. Men jag mins inte mycket av den upplevelsen. Får nyttja andra kanaler för att få tag på dom...

Vad det gäller DS9 så har den, precis som VOY tagit fasta på att ha en viss följetong i sig, något DS9 nyttjar mest. Man skulle kunna säga att de första säsongerna är lite mer spridda i handlingen meddans de efterföljande typ fem säsongerna tar fasta på The Dominion och deras invation av Alfakvadranten.

Jag tyckr det känns som om det händer mycket mer i DS9 men å andra sidan så har serien väldigt lite variation i sina avsnitt. Mycket handlar om just Federationen anfaller Dominon, Dominon anfaller federationen och så vidare. Sedan är DS9 en sådan serie att man inte kan bara titta på ett avsnitt här och där, eftersom mycket gamla händelser tas upp i nästan varje avsnitt och man då bör sett de andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 år senare...

Det blir ju då TAS. ANledningen är dels för att jag haft svårt att få tag i den tidigare, och dels för att jag har så ruskigt svårt med den tecknade stilen. Men visst kommer jag att se den nån gång. har jag kommit över min motvilja mot DS9 så ska jag väl kunna göra detsamma med TAS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag har bara sett att TAS existerar.

Borde inte den säsongen komma ut i box?
Vi får se när den kommer och försöka se den då (om det inte kostar skjortan).

Jag har aldrig kollat på TAS för jag anser att sci-fi inte skall vara tecknad!

Jag har nog inte samma problem med teknad sci-fi. Ibland kan det vara riktigt underhållande som t.ex. Titan A.E.

Redigerad av Durator
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...