Gå till innehåll
Stranglehold

TNG - filmerna

Rekommenderade inlägg

Satt här om dagen och funderade på det jag med.... :blink: Har för mig att jag har läst någonstans här i forumet vilken ordning det var, men kan inte hitta det nu...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då var allting sett. Då är bara frågan om man skall fortsätta med ds9, men vad jag hört skall den vara väldigt såpa aktig. Om man riktigt gillade TNG vad skall man då fortsätta med DS9 eller VOY?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Då var allting sett. Då är bara frågan om man skall fortsätta med ds9, men vad jag hört skall den vara väldigt såpa aktig. Om man riktigt gillade TNG vad skall man då fortsätta med DS9 eller VOY?

...vilket inte riktigt hör hemma här. Ställ gärna frågan i forumdelen "Allmänt om Star Trek", då den berör flera serier. Kanske i diskussionen Bästa serien. (Om jag ändå får svara vad jag tycker: DS9 är nog mest lik TNG, om det inte är så att det är just skeppet och "First Contact" som du gillar - då är det VOY. Allt i min mening) I övrigt kan du ställa frågan och få svar i förslagsvis diskussionen ovan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick just syn på THE BORG MEGACUBE på sendit.com. Den är ju så läcker!

Undrar vad man kommer att få betala för den i Sverige?

(Om det är någon som undrar vad MEGACUBE är för något, så är det en box som innehåller alla TNG-säsonger. Och boxen är formad som en BORG CUBE).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

(Om det är någon som undrar vad MEGACUBE är för något, så är det en box som innehåller alla TNG-säsonger. Och boxen är formad som en BORG CUBE).

<{POST_SNAPBACK}>

Så bra, helt underbart, jätte kul... Speciellt nu när jag köpt alla 7 silverboxarna för 7000 spänn.... :(

Undrar om man kan köpa en tom megacube till sina boxar....

Redigerad av OnO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så bra, helt underbart, jätte kul... Speciellt nu när jag köpt alla 7 silverboxarna för 7000 spänn.... :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet!! Det är retligt :(

<{POST_SNAPBACK}>

Förlåt att jag förde upp detta :(

Kanske kan man bygga en cube för sina boxar i papiermarché :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

Ja! Vi kan ha vår första (?) forumträff där alla vi som har köpt alla boxarna redan kan tillverka egna borgkuber :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

Ja! Vi kan ha vår första (?) forumträff där alla vi som har köpt alla boxarna redan kan tillverka egna borgkuber :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ännu ingen box...tur för mig att jag snyltar på OnOs... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ännu ingen box...tur för mig att jag snyltar på OnOs... ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ska du se fler episoder hoppas jag att du är duktig på att pula med papiermarché. Eller skaffa mig en tom megacube... <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ska du se fler episoder hoppas jag att du är duktig på att pula med papiermarché. Eller skaffa mig en tom megacube... <_<

He....tycker det är bra med den typ av utbyte vi har... :D

Dock blir man ju sugen på att köpa en megabox...så man kan se om...och om....och om....

Hmm...papiermaché..?? Tror inte jag med det materialet kan göra något som ser metalliskt ut... :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<{POST_SNAPBACK}>

Dom jag tidigare delade lägenhet med köpte kuben... har för mig att den gick på drygt 4500:- från amazon... så fick man med en Star trek TNG-klocka... som nog avr det fulaste jag sett... en billig IKEA-klocka, med en bild klistrad på urtavlan :D

Men den är klart värd pengarna... lånar fortfarande en box då och då, och tittar på

Redigerad av Dahlberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Satt idag och såg Insurrection för...eh...vet inte riktigt hur många gånger jag sett den, men jag gillar den mer och mer. Efter att ha tagit del av alla inlägg om moral och etik på senare tid, så har den filmen fått lite av ett annat budskap för mig.

Filmen tar upp ganska så tuffa frågor som den om robotar, he,he, men framförallt om hat och bitterhet och även till slut, förlåtelse.

Jag tycker det är så intressant med Starfleet att även på mycket hög nivå kan man göra "fel". Huvuddirektivet kan rukas på om det behövs. Men tack och lov för Picard, han sviker inte Federationen! Det var synd att han inte ville bli amiral, han kunde ha gjort ett bra jobb. Men han ville fortsätta att vara kapten och få sitta på bryggan till sin älskade Enterprise.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Satt idag och såg Insurrection för...eh...vet inte riktigt hur många gånger jag sett den, men jag gillar den mer och mer.

Jag tycker det är så intressant med Starfleet att även på mycket hög nivå kan man göra "fel". Huvuddirektivet kan rukas på om det behövs. Men tack och lov för Picard, han sviker inte Federationen! Det var synd att han inte ville bli amiral, han kunde ha gjort ett bra jobb. Men han ville fortsätta att vara kapten och få sitta på bryggan till sin älskade Enterprise.

<{POST_SNAPBACK}>

Mmm, han fick ju det goda rådet av Kirk i GEN. "Because while you are there, you can make a difference!"

Men vad det gäller INS så gillade jag den från start. Det kändes som en typisk story för ST. Att den dessutom hade lagom doser av action och humor gör att den är en av mina favoriter faktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här är vi helt överens EoNeel och jag, och även Tom Hell! :blink: ;)

Insurrection är en mycket bra film, helt i min smak. Tar upp massor av små moraliska problem helt i linje med vad jag tycker att star trek skall göra.

Evigt liv, avundsjuka, Data som skilljer rätt från fel, o.s.v.

Och så får vi ju höra Picard, Worf och Data sjunga Gilbert & Sullivan's "H.M.S. Pinafore" :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Satt idag och såg Insurrection för...eh...vet inte riktigt hur många gånger jag sett den, men jag gillar den mer och mer. Efter att ha tagit del av alla inlägg om moral och etik på senare tid, så har den filmen fått lite av ett annat budskap för mig.

Filmen tar upp ganska så tuffa frågor som den om robotar, he,he, men framförallt om hat och bitterhet och även till slut, förlåtelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Tittade på INS i gårkväll och jag måste bara instämma i ovanstående. Den filmen blir bara bättre och bättre för varje gång man ser den. Dessutom var det första gången jag såg filmen efter att ha sett hela DS9-serien så plötsligt förstår jag alla referenser till Dominion, så det var som en helt ny film ju :)

Jag tycker att den metafasiska (?) strålningens påverkan på Enterprises besättning görs på ett lysande sätt. Framför allt när Picard kommer in i sin hytt och säger: "Computer, music!" och den börjar spela ett stillsamt klassiskt stycke, som man kan tänka sig att Picard vill lyssna på efter en hård dag på bryggan, men han avfärdar det och vill ha något med mer latinsk beat och så tar han ett par danssteg.

Picard dansar! Och det är ändå gjort inom ramen för karaktären, det känns inte otrovärdigt på nåt sätt!

Ja det är faktiskt en jättebra film!! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillar alla TNG filmer och ordningen skall var Serien, Generations, First Contact, Insurrection, Nemesis.

Det kan väl också vara värt att minnas att säsong 6 av TNG är samtidigt som s1 av DS9 och s7 av TNG är samtidigt som s2 av DS9.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu