Crayle Postad 19 April, 2002 Rapport Postad 19 April, 2002 Jag tror inget vet vad skillnade egentligen är det finns hur många uppfattningar som helst men som jag har förstått det så är trekkies folk som gillar TOS och trekkers folk som gillar de senare serierna
commander jennie Postad 16 Maj, 2002 Rapport Postad 16 Maj, 2002 Rätta mig om jag harfel men det e väl såhär??. En Trecker är en kille. En trekkie e en tjej. :ferengi:
Turambar Postad 16 Maj, 2002 Rapport Postad 16 Maj, 2002 Rätta mig om jag harfel men det e väl såhär??. En Trecker är en kille. En trekkie e en tjej. FEL. Som jag sa innan. Först så kallades det trekkies men dom flesta tyckte det lät fult och kallade sig trekkers istället.....men det finns även dom som kallar sig trekkies fortfarande
Morn Postad 17 Maj, 2002 Rapport Postad 17 Maj, 2002 I sverige är det uppenbart at vi kallar os trekkers se bara på föreningaran stockholm trekkers WC trekkers
ickamicka Postad 17 Maj, 2002 Rapport Postad 17 Maj, 2002 jag tycker att det låter bättre med trekker än med trekkie.
Turambar Postad 17 Maj, 2002 Rapport Postad 17 Maj, 2002 jag tycker att det låter bättre med trekker än med trekkie. det är därför folk kallar sig trekkers istället för trekkies
Lieutenet Lind Postad 19 Maj, 2002 Rapport Postad 19 Maj, 2002 jag tycker att trekkers låter bättre om man är fler trekkie låter ganska knasigt....
Turambar Postad 19 Maj, 2002 Rapport Postad 19 Maj, 2002 jag tycker att trekkers låter bättre om man är fler trekkie låter ganska knasigt.... Det låter som en tjej tycker jag
ickamicka Postad 19 Maj, 2002 Rapport Postad 19 Maj, 2002 ja, man skulle kunna tro att trekker är en kille och trekkie är en tjej, men så är ju inte fallet.
Callandor Postad 19 Maj, 2002 Rapport Postad 19 Maj, 2002 Ja jag gillar då trekker mycket bättre, varför vet jag inte gillar de bara, lite lättare att säga kanske, men jag kan juh ha helt fel. :klingon:
Pjotr'k Postad 20 Maj, 2002 Författare Rapport Postad 20 Maj, 2002 OK, nu tror jag att vi klargjort att alla tycker något. Frågan är väl vad det skall heta, och inte att man tycker det ena eller det andra för att det låter snyggare. Ta detta som en enkel påminnelse från forumledaren om att återvända till ämnet...
Turambar Postad 24 Maj, 2002 Rapport Postad 24 Maj, 2002 Det heter väl... Star Trek nörd? ;) kan man väl också säga......men jag tycker trekker ät ett bättre ord....
Suskiv Postad 25 Maj, 2002 Rapport Postad 25 Maj, 2002 Det heter väl... Star Trek nörd? ;) Jo det är ju det vi är egentligen eller varför inte trekoholic?
Lokatt Postad 25 Maj, 2002 Rapport Postad 25 Maj, 2002 Det heter väl... Star Trek nörd? ;) Ja, det är iallafall vad mina kompisar kallar mig, men själv kallar jag mig nog trekker...
Lieutenet Lind Postad 27 Maj, 2002 Rapport Postad 27 Maj, 2002 när man tänker så låter det ganska konstigt att säga jag är trekkie... det ordet passar bätre i ex: This is a trekkie answer... även om det inte stavas så säger man ju ungefär så där...
Jocke Postad 27 Maj, 2002 Rapport Postad 27 Maj, 2002 Det här med Trekkie och Trekker är väll något som enbart kommer från USA och det är väll så att en Trekkie är en mer hängiven fantast, har ST-kläder, går på Cons etc, så har alltid jag förstått det hela iallafall. Här i sverige så brukar vi väll alltid säga Trekker (uttalat på svenska nu) och det tror jag passar in på alla, har aldrig hört att någon säger Trekkie här i sverige.
Essray Postad 10 Juni, 2002 Rapport Postad 10 Juni, 2002 vissa skådespelare som Kate Mulgrew (Captain Janeway) tycker att fansen "skall" kallas trekkers I filmen "Trekkies" förklarar Kate Mulgrew skillnaden mellan en trekker/trekkie (trekkie=stort ### som går på konvent o dyl/ trekker=person som kollar på Star Trek). Hon sa ingenting om att hon tyckte att man endast skulle kalla dem(/oss) trekkers. Så vitt jag vet, är det så att trekker används mest i Sverige. I t ex England säger man bara trekkie. :vulcan:
Morn Postad 10 Juni, 2002 Rapport Postad 10 Juni, 2002 I filmen "Trekkies" förklarar Kate Mulgrew skillnaden mellan en trekker/trekkie (trekkie=stort ### som går på konvent o dyl/ trekker=person som kollar på Star Trek). Hon sa ingenting om att hon tyckte att man endast skulle kalla dem(/oss) trekkers. Hon sa tvert om en trekkie titta på trek medan en trekker är mer aktiv mm.
Essray Postad 14 Juni, 2002 Rapport Postad 14 Juni, 2002 Hon sa tvert om en trekkie titta på trek medan en trekker är mer aktiv mm. Det är möjligt, ville bara peka ut att hon inte föredrog ngt av de båda
Warbird Postad 14 Juni, 2002 Rapport Postad 14 Juni, 2002 Trekker: Person som ser på star trek och som möjligen har en eller två småsaker från star trek, typ en comm-badge och/eller phaser/cummunicator. Trekkie: Halvgalen person som har allt möjligt trekk relaterat, kan alla personer som varit med i filmernma/serierna och som kallar skådespelarna deras star trek namn. Så är det! ;)
Lieutenet Lind Postad 14 Juni, 2002 Rapport Postad 14 Juni, 2002 Trekker: Person som ser på star trek och som möjligen har en eller två småsaker från star trek, typ en comm-badge och/eller phaser/cummunicator. Trekkie: Halvgalen person som har allt möjligt trekk relaterat, kan alla personer som varit med i filmernma/serierna och som kallar skådespelarna deras star trek namn. Så är det! ;) då skulle jag nog kunna kalla mig trekkie för mitt liv praktistaget kretsar kring star trek.. :sigh:
Warbird Postad 15 Juni, 2002 Rapport Postad 15 Juni, 2002 Jag är en helv trekkie. Jag är den enda i skolan som vet mycket om star trek och det vet alla. För ingen, INGEN har kommit undan det!
Morn Postad 17 Juni, 2002 Rapport Postad 17 Juni, 2002 Jag skulle vilja vända på det och säga att Trekker: Helgalen person som har allt möjligt trek, kan alla personer som varit med i filmernma/serierna och som kallar skådespelarna efter deras star trek namn och kan deras koder. och Trekkie: Person som ser på star trek och som möjligen har en eller två småsaker från star trek, typ en comm-badge och/eller phaser/cummunicator. Detta säger jag då Trekker låter mer aktivt än trekkie som låter lite till bakadraget ps Jag ä'r stolt Trekker inte Trekkie
Rekommenderade inlägg