Talar Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Det tråkiga är att jag måste göra om dom skin vi använder, så ni får stå ut med detta tills jag har hunnit göra i ordning dom skin vi använder Lite förvånad blev man ju, men personligen så tycker jag det här är snyggare än det gamla forumet. Om man bara ändrade några ikoner och småsaker så skulle det vara helt perfekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 tyckte det vart för ljust nu, var trevligare för, lite mer "star trek" om man säger så... :klingon: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 27, 2004 Report Share Posted July 27, 2004 Som ni märker så har jag precis lagt in standard-skinnet igen. Är inte färdig med riktigt allt, vissa färger och bilder som behöver ändras. Det ljusa Starfleet-skinnet kommer oxå snart tillbaka, men det tar lite längre tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted July 28, 2004 Report Share Posted July 28, 2004 Snygg uppgradering av forat! Känns mer lättnavigerat och strukturerat i ämnena nu! Bra gjort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted July 28, 2004 Report Share Posted July 28, 2004 Många nya och coola funktioner. En del saker har ändrats, tex den pil som tog en till toppen av sidan, har bytt kant. Jag letar fortfarande på högersidan. Gör nog det ett bra tag till. :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted July 29, 2004 Report Share Posted July 29, 2004 När jag trycker på "markera alla forum som lästa och återgå till huvudsidan" när man valt att "visa nya inlägg" så "försvinner" inte dom, utan nästa gång (i samma session, har ej loggat ut) jag trycker på visa nya inlägg så är det samma som jag markerade som lästa som är kvar. Ska det vara så eller är det nån bugg i den nya versionen? Så var det inte i den gamla versionen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted July 30, 2004 Report Share Posted July 30, 2004 När jag trycker på "markera alla forum som lästa och återgå till huvudsidan" när man valt att "visa nya inlägg" så "försvinner" inte dom, utan nästa gång (i samma session, har ej loggat ut) jag trycker på visa nya inlägg så är det samma som jag markerade som lästa som är kvar. Ska det vara så eller är det nån bugg i den nya versionen? Så var det inte i den gamla versionen. Ja det är en bugg i denna version. Ska vara fixat i nästa version, som jag skulle tro kommer om 1-2 veckor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Nu vet jag inte hur du har det uppsatt här, men jag har också uppgraderat, och jag lyckas inte få till "Votes bump a topic". Hittade ingenting om det nån annanstans, så jag undrar om du också har det problemet efter uppgradering, alternativt om du slagit av den funktionen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 Nu vet jag inte hur du har det uppsatt här, men jag har också uppgraderat, och jag lyckas inte få till "Votes bump a topic". Hittade ingenting om det nån annanstans, så jag undrar om du också har det problemet efter uppgradering, alternativt om du slagit av den funktionen. Vi använder förtillfället inte den funktionen. Har testat att aktivera den i detta forum och på en ren 2.0 installation som jag har lokalt och det verkar inte fungera i någon av dom. Gjorde även en sökning efter buggrapporter hos IPB och kunde inte hitta något om detta (fanns en rapport om det för v1.x), så du kanske skulle skriva en buggrapport eller vänta tills nästa version och se om dom har fixat det i den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted August 3, 2004 Report Share Posted August 3, 2004 (edited) Vi använder förtillfället inte den funktionen. Har testat att aktivera den i detta forum och på en ren 2.0 installation som jag har lokalt och det verkar inte fungera i någon av dom. Gjorde även en sökning efter buggrapporter hos IPB och kunde inte hitta något om detta (fanns en rapport om det för v1.x), så du kanske skulle skriva en buggrapport eller vänta tills nästa version och se om dom har fixat det i den. <{POST_SNAPBACK}> Nå, det är ju ett mindre problem som nog kommer att fixas framöver... Värre är det med 'Mark Forum Read' just nu. Nåja. Annars är jag helnöjd med IB 2.0 så här långt... Speciellt förmågan att kunna citera fler inlägg samtidigt är guld värd.. Edited August 3, 2004 by Peak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Värre är det med 'Mark Forum Read' just nu. Nåja. För min del så fungerar 'Mark Forum Read' bra i detta forum. När jag har läst ett ämne/inlägg så markeras det inte längre som läst och även länken "Markera alla ämnen som lästa" fungerar (den längre ner på forumets framsida). Det fungerar även att klicka på ikonen till varje forumdel för att markera den delen som läst. Det som inte fungerar är "Markera alla forum som lästa och återgå till huvudsidan" på "Visa nya inlägg"-sidan, men det är en känd bugg och ska förhoppningsvis vara fixat i nästa version. Jag hade lite problem med detta precis efter uppgraderingen, men det löste jag genom att radera alla cookies som hör till forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Vars tog enterprise nx-01 symbolen som man lägger in vid ett inlägg vägen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Vars tog enterprise nx-01 symbolen som man lägger in vid ett inlägg vägen? Ska vara tillbaka nu. En liten miss från min sida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsk Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Kommer de gamla skinsen att göras iordning för denna version? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 5, 2004 Report Share Posted August 5, 2004 Jag ville bara säga att uppskattar uppdateringen, fast den förra var lika bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 5, 2004 Report Share Posted August 5, 2004 Kommer de gamla skinsen att göras iordning för denna version? Starfleet-skinnet kommer tillbaka, har bara ännu inte beslutat om jag ska skapa det nu eller vänta till den "skarpa" versionen av IPB 2.0 släpps. Default-skinnet som finns forumet, vilket alla skin jag skapar baseras på, kommer att ändras när den "skarpa" versionen släpps och jag vet inte om jag vill göra om skinnen då. Jag får se hur jag gör. När det gäller jul-skinnet så får det nog vänta, är möjligt att det kommer tillbaka under november/december månad. Jag ville bara säga att uppskattar uppdateringen, fast den förra var lika bra! Tack Det finns en hel del nya och uppdaterade funktioner i denna version, som tex multi-citat som jag använder nu. Jag tror du kommer att gilla dom när du har använt denna version ett tag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 22, 2004 Report Share Posted August 22, 2004 När jag trycker på "markera alla forum som lästa och återgå till huvudsidan" när man valt att "visa nya inlägg" så "försvinner" inte dom, utan nästa gång (i samma session, har ej loggat ut) jag trycker på visa nya inlägg så är det samma som jag markerade som lästa som är kvar. Ska det vara så eller är det nån bugg i den nya versionen? Så var det inte i den gamla versionen. Ja det är en bugg i denna version. Ska vara fixat i nästa version, som jag skulle tro kommer om 1-2 veckor Detta ska nu vara fixat i PF3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 23, 2004 Report Share Posted August 23, 2004 Jag tycker det är väldigt svårt att se vilken ämnessida man är på i det här skinnet, eftersom sidnummer-länkarna och sidnummret man för tillfället är på, ser exakt likadana (vilket gör att jag måste hoovra = fler musrörelser = ondska). Skulle det vara möjligt att göra detta tydligare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Jag tycker det är väldigt svårt att se vilken ämnessida man är på i det här skinnet, eftersom sidnummer-länkarna och sidnummret man för tillfället är på, ser exakt likadana (vilket gör att jag måste hoovra = fler musrörelser = ondska). Skulle det vara möjligt att göra detta tydligare? <{POST_SNAPBACK}> Jag måste bara hålla med. Tänkte skriva något om det, men som vanligt hade jag svårt att hitta orden. Hoovra... <_< Är det möjligt att ordna olika färger på sidnummerlänkarna, måhända (aktiv/inaktiva)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 Jag tycker det är väldigt svårt att se vilken ämnessida man är på i det här skinnet, eftersom sidnummer-länkarna och sidnummret man för tillfället är på, ser exakt likadana (vilket gör att jag måste hoovra = fler musrörelser = ondska). Skulle det vara möjligt att göra detta tydligare? "Thy will be done" eller nått sånt ;) Har ändrat färgen på den knappen, blev det bättre eller behöver det vara ännu tydligare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted August 24, 2004 Report Share Posted August 24, 2004 "Thy will be done" eller nått sånt ;) Har ändrat färgen på den knappen, blev det bättre eller behöver det vara ännu tydligare? <{POST_SNAPBACK}> Personligen hade jag kanske valt en ännu ljusare bakgrund och mörk siffra ist, men det är väl mest en smaksak antar jag. Nu fungerar det alldeles utmärkt för mig iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 26, 2004 Report Share Posted August 26, 2004 "Thy will be done" eller nått sånt ;) Har ändrat färgen på den knappen, blev det bättre eller behöver det vara ännu tydligare? Personligen hade jag kanske valt en ännu ljusare bakgrund och mörk siffra ist, men det är väl mest en smaksak antar jag. Nu fungerar det alldeles utmärkt för mig iaf. Ok, jag har testat att ändra till samma färg som vi har i vissa knappar och har ändrat siffran till svart färg och fetstil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Är det några nya skal på gång? Skulle vara roligt med lite variation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Är det några nya skal på gång? Skulle vara roligt med lite variation. Ja, skinnet som tidgare hette Starfleet kommer tillbaka, men jag har bestämt mig för att vänta till v2.0.0 Final släpps innan jag börjar skapa några nya skin. Skulle tro att v2.0.0 Final släpps om ca 2-3 veckor och jag kommer då att fixa iordning Starfleet-skinnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 En possitiv sak som jag såg precis (är inte snabb alltid att märka förändringar ) var att man kan se då medlemar senast var aktiva. Kul att kunna se vilka som man fortfaranda kan räkna med i disskusioner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts