Gå till innehåll
Alex_V

Coolaste Klingonskeppet

26 medlemmar har röstat

1. 1. Coolaste Klingonskeppet

• B'Rel (ST III: The Search for Spock)
      6
    • K'Vor (Yesterday's Enterprise)
      7
    • K'T'Inga (Gorkons skepp, ST VI The Undiscovered Country)
      11

Rekommenderade inlägg

Neg-Var ifrån spelet Star Trek Armada, Vet dock inte ifall det skeppet har synts i TV. Annars VorChan! KTingan e ju inte mycket i strid. Har jag rätt när jag säger att KTingan bara har två distruptors, en torpedkanon och en Phaser? E osäker på beväpningen. B´rel har iaf två distruptors och en torpedolauncher.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Negh´Varen har varit med på TV. I DS9 var den med ganska mycket.

Hur ser en K´Vort ut?

Som en B'Rel, fast med vingarna mindre framåtriktade. Den är störrre och har två "räfflor" på vingarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det fick bli en blank för jag gillar mer dom senare formerna av B'rel, inte dom i TOS.

Quote: Neg-Var ifrån spelet Star Trek Armada, Vet dock inte ifall det skeppet har synts i TVQuote/'

Neg-Var är med i bland annat End Game där två stycken förföljer Janeway.

"I'll be fine Harry; just get these klingons of my tail"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Negh'Var har varit med i både TNG och DS9.

källa: www.ditl.org

Tycker det är synd att Vor`Cha-klassen inte är med då den i mitt tycke är det snyggaste skeppet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var inte så många skepp att välja mellan :(

Jag är inte särskilt förtjust i klingonskepp, men om jag ska välja ett så är det där minsta det coolaste, jag tror att det är det som heter B'rel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bird of pray käns som en ulimat krigtskepp, fast det kanske beror på klingonen.

Vor`Cha är ett gigantiskt mastodontbygge till krigsskepp. Supercoolt alltså!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kt'inga eller hur den stavas, har som b'rel funnits med i över åttio år om inte mer. Men jag tror att de ständigt uppgraderas så de håller måttet men för eller senare så måste de skrota den klassen av skepp.

Min favorit är K'tinga.

Sen en fråga K'vorcha, någon som har sett till den klassen? Det finns med i dominion wars men tror inte den räknas in i star trek eftersom det tillhör "star trek spelets värld". Annars e det en väldigt formidabel krigskepp. En vad ska man säga en uppgradering av bird of prey.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
IKS Rotarran är ett av de snyggaste skepp jag har sett :) Vet dock inte vad det är för slags skepp, B'rel eller K'vort, kanske?

Det e nog en b'rel.. K'vort skeppen tycker jag e lite diffust..menar k'vortarna e ju mkt större en bird of prey.. o en bird of prey har ju typ tolv besättningsmedlemmar ^^ samt att ibland har de en k'vort modell när det är en b'rel ^^

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
IKS Rotarran är ett av de snyggaste skepp jag har sett :) Vet dock inte vad det är för slags skepp, B'rel eller K'vort, kanske?

Det e nog en b'rel.. K'vort skeppen tycker jag e lite diffust..menar k'vortarna e ju mkt större en bird of prey.. o en bird of prey har ju typ tolv besättningsmedlemmar ^^ samt att ibland har de en k'vort modell när det är en b'rel ^^

båda skeppen beklassas som "bird of prey" , det ena kryssare och det andra scout .

Negh'Var har varit med i både TNG och DS9.

källa: www.ditl.org

Tycker det är synd att Vor`Cha-klassen inte är med då den i mitt tycke är det snyggaste skeppet.

både Negh'Var och Vor`Cha-klassen saknas märkligt nog(om de hade varit med hade jag röstat på Negh'Var . störst är bäst !)

P.S. där kom mitt åttahundrade inlägg :D D.S.

Redigerad av K´hogh son of Klintoch

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu