Gå till innehåll

Enterprise A


Suskiv

Rekommenderade inlägg

Det finns en sak som jag tycker är väldigt märklig. I Voyages Home säger Kirk att de varit på Vulcan i tre månader. Det var alltså tre månader sen Enterprise förstördes. Rättegången som hålls i slutet av filmen bör vara en eller möjligen två veckor senare. Alltså kan det vara max fyra månader sen Enterprise förstördes, ändå är Enterprise A färdigbyggt. Det bör ta längre tid än fyra månader att bygga ett skepp så varför hade de börjat bygga på Enterprise A medans orginalet fortfarande var i bruk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en annan sak som är konstig: I ST III säger ngn admiral till KIrk att Enterprise är uråldrigt och ska tas ur bruk, och ändå gör de ett nytt, likadant skepp (och även om det var omdöpt, och byggt tididgare så måste det ändå vara rätt nytt eftersom Scotty har problem med att dörrarna inte funkar, ngt som man löser rätt fort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 år senare...

Jag hittade inte nån´lämpling tråd för denna fråga men jag ville inte starta en ny tråd så jag stoppade in frågan i en redan existerande rymdskeppstråd åtminstone. Frågan är som följer:

Vilken typ av enterprise är det på denna bild? Vilken tidperiod? Skeppet jag menar är skeppet till vänster om rymdfärjan. Det ser väldans slimmat ut, nästan utmanglat. Men snyggt samtidigt! Länk t bilden:

http://www.startrekdesktopwallpaper.com/ne...paper1024.shtml

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men jag tror det är Enterprise H (eller vad det nu var, en bit fram i alfabetet iaf), från när Archer reste fram i en alternativ framtid där tidsresenärerna som byggde Sfärerna i The Expanse har lyckats utöka The Expanse en bra bit, och som nu/då/i framtiden ligger i krig med federationen som försöker stoppa The expanse tillväxt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en sak som jag tycker är väldigt märklig. I Voyages Home säger Kirk att de varit på Vulcan i tre månader. Det var alltså tre månader sen Enterprise förstördes. Rättegången som hålls i slutet av filmen bör vara en eller möjligen två veckor senare. Alltså kan det vara max fyra månader sen Enterprise förstördes, ändå är Enterprise A färdigbyggt. Det bör ta längre tid än fyra månader att bygga ett skepp så varför hade de börjat bygga på Enterprise A medans orginalet fortfarande var i bruk?

men det visade sig ochså att NCC-1701-A hade MASSA fel(vilket kan ses i filmen efter) . så går det när man jäktar nåt till tjänstgöring

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men jag tror det är Enterprise H (eller vad det nu var, en bit fram i alfabetet iaf), från när Archer reste fram i en alternativ framtid där tidsresenärerna som byggde Sfärerna i The Expanse har lyckats utöka The Expanse en bra bit, och som nu/då/i framtiden ligger i krig med federationen som försöker stoppa The expanse tillväxt.

Okej, där ser man hur lite jag vet om star trek! :) Jag kollade väl på hälften av dom avsnitten med enterprose när dom sändes. Så jag känner inte till the expanse. Men jag tyckte skeppet såg så fräckt och ultraslimmat ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men jag tror det är Enterprise H (eller vad det nu var, en bit fram i alfabetet iaf), från när Archer reste fram i en alternativ framtid där tidsresenärerna som byggde Sfärerna i The Expanse har lyckats utöka The Expanse en bra bit, och som nu/då/i framtiden ligger i krig med federationen som försöker stoppa The expanse tillväxt.

Okej, där ser man hur lite jag vet om star trek! :) Jag kollade väl på hälften av dom avsnitten med enterprose när dom sändes. Så jag känner inte till the expanse. Men jag tyckte skeppet såg så fräckt och ultraslimmat ut!

sändes fler än två säsonger? (hade ingen tv ett tag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men jag tror det är Enterprise H (eller vad det nu var, en bit fram i alfabetet iaf), från när Archer reste fram i en alternativ framtid där tidsresenärerna som byggde Sfärerna i The Expanse har lyckats utöka The Expanse en bra bit, och som nu/då/i framtiden ligger i krig med federationen som försöker stoppa The expanse tillväxt.

Okej, där ser man hur lite jag vet om star trek! :) Jag kollade väl på hälften av dom avsnitten med enterprose när dom sändes. Så jag känner inte till the expanse. Men jag tyckte skeppet såg så fräckt och ultraslimmat ut!

sändes fler än två säsonger? (hade ingen tv ett tag)

Hm tror inte att det sändes mer än två säsonger. Kan dom inte se till att tjacka in dom sista säsongerna och visa dom(SVT)..ska det vara så svårt? Dom visar ju så mycket annat s**t som ingen tittar på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha fel, men jag tror det är Enterprise H (eller vad det nu var, en bit fram i alfabetet iaf), från när Archer reste fram i en alternativ framtid där tidsresenärerna som byggde Sfärerna i The Expanse har lyckats utöka The Expanse en bra bit, och som nu/då/i framtiden ligger i krig med federationen som försöker stoppa The expanse tillväxt.

Du menar Enterprise J.

Det är canon att den heter Enterprise J (enligt tidsagenten Daniels i avsnittet Azati Prime i Ent säsong 3. tror det var Azati Prime iaf.) :rodna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar bara om man vet vad som hände med Enterprise-NCC-1701-A , hon var ju ganska nybyggd så att dom monterade ner henne efter fredsamtalet vid Khitomer finner jag ganska osannolikt. :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

när det gällde orginalet (NCC-1701) tror jag att dem menade att hon var för gammal rent åldersmässigt. även om en bil har bra design så kommer ju inte bilen i sig hålla i evighet även om modellen är bra. när det gällde NCC-1701-A så var nog saken att hennes design var föråldrad.

Redigerad av emerald
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar bara om man vet vad som hände med Enterprise-NCC-1701-A , hon var ju ganska nybyggd så att dom monterade ner henne efter fredsamtalet vid Khitomer finner jag ganska osannolikt. :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

när det gällde orginalet (NCC-1701) tror jag att dem menade att hon var för gammal rent åldersmässigt. även om en bil har bra design så kommer ju inte bilen i sig hålla i evighet även om modellen är bra. när det gällde NCC-1701-A så var nog saken att hennes design var föråldrad.

ja visseligen...men man bygger inte ett skepp bara för att skrota henne efter ett par år , att det byggs ett nytt Enterprise ( NCC-1701-B ) så snart efter Khitomer måste betyda att det förra(NCC-1701-A) var förstört . :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...